Gå til innhold

Pille-slutt og prøving

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest - snart prøver
Skrevet

Hei!

Emnebeskrivelsen sier vel egentlig mye... Jeg og min mann vurderer å kaste p-pillene. Er mange som sliter med å bli gravide i vennekretsen, så vi vurderer å kaste brettet og se hva som skjer... Selv synes jeg det er litt skummelt - etter 10 år på pillen.

- Hvor lenge etter dere sluttet på pillene begynte dere å prøve?

Har hørt at det mange spontanaborterer når de har gått på pillene lenge, dersom de blir gravide med en gang... Men er et helt nytt område dette. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg hadde gått på pilla i 9-10 år da jeg slutta i slutten av februar i år. Vi prøvde ikke da, tvert imot prøvde vi å unngå de såkalte usikre periodene. Var ikke krise om det skulle klaffe, men hadde passet mye bedre hvis det tok 6-12 mnd. Ble gravid i mai, hadde :sengekos: 4 ganger totalt den mnd. Endte med SA i juni og jeg spurte faktisk legen min om akkurat det med pillen og om langvarig bruk av den kunne øke sjansen for SA dersom man ble gravid tidlig etter slutt. Han svarte tvert nei, at det ikke var en sammenheng der. Vet ikke om jeg tror på det, men har ikke noe valg.

Lykke til med prøvingen!

Skrevet

Jeg slutta på pillene i mars i fjor etter 8 år på dem og vi begynte å prøve med en gang. Men det har fortsatt ikke skjedd noe da.

Skrevet

Første gang vi skulle begynne prøvingen kastet jeg pillene en tre måneders tid før planlagt prøvestart. Ville gi kroppen en sjanse til å komme i normal rytme, noe jeg regnet med kunne ta tid. Jeg var heldig, og kom inn i regelmessige, vanlige sykluser med en gang.

Denne gangen sluttet jeg vel på p-pillene for ca to måneder siden. Kroppen ser igjen ut til å være tilbake i normal gjenge.

Skrevet

Jeg har brukt hormonprevensjon i 8 år og slutta i mai i år. Fikk normal mens i begynnelsen av juli og hadde eggløsning midt i juli. Har nå mensen igjen (som ventet) og vi prøver fra nå av. Spent :)

Skrevet

Hei!

Jeg har tre dager igjen på pillen - og vi skal ikke begynne på et nytt... :) ENDELIG!!!

Vi kommer til å være forsiktige frem til syklusen er tilbake, så ser vi hva som skjer...

Når det gjelder SA har jeg også spurt legen min, hun sa at det skulle ikke spille noen rolle.

Lykke til med prøvingen!

Skrevet

Jeg sluttet på pillen rundt 1. juni og vi blir prøvere fra midten av september. Jeg ville også gi kroppen litt tid på å komme i gjenge igjen. Har lest at det kan være økt sjanse for flerlingfødsel om man blir gravid med en gang, det ønsket jeg ikke, da jeg selv er født tvilling og mamma hadde MANGE komplikasjoner under svangerskapet og vi ble født i uke 27. Men vet ikke om det stemmer da ;)

Har til nå hatt 2 perioder med middels kraftig spotting, i begynnelsen trodde jeg det var mens, men har siden hatt 1 vanlig mens. 2 uker etter mens spottet jeg 2 dager igjen. Lurer på om det er EL-blødninger jeg har hatt, men vet ikke.

Syklusen har hvertfall vært svært vanskelig å tyde siden pilleslutt, så jeg er glad jeg sluttet i god tid før vi blir prøvere. Nå er det bare 6 uker igjen, og jeg gleder meg til å sette i gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...