Gå til innhold

Prøverdagbok

karamella

Anbefalte innlegg

Kansje jeg kan skrive litt om oss først...

Jeg er da 20, og jeg og mannen min er nettopp gift... Elsker han mere enn noe annet!! Men har nå merket at vi gjerne vil bli en liten familie.

Så tanken, og ønsket om baby er kommet , så nå har vi bestemt oss for å prøve.

Har kjøpt folat og greier... hehe, så klare både meg og mannen...

Så dette blir en spennende høst.

EL: ca 13 aug.

IKM: ca 27 aug..

Så det er bare å vente og prøve, og vente...

Har navn klare, et guttenavn, og et Jentenavn...

Vet hvilken vogn jeg vil ha... Hehe... og har begynt å snoke i baby-butikker..

Ja litt tidlig men det er jo sååååå koselig...

Skal oppdatere om hvordan det går videre ;-)

Endret av karamella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og grattis med dagbok. Blir spennende å lese videre. Jeg er akkurat som deg, har tenkt ut navn og vogn allerede :fnise: Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei karamella. Velkommen med dagbok. Gleder meg til å følge med her videre. Jeg må innrømme at jeg er akkurat som deg og Millie_82, har tenkt ut navn (4 stykker, 2 av hver) og vet hvilken vogn jeg vil ha. :fnise:

Edit: skrivefeil

Endret av Nótt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innlegg!!

Hehe.. morsomt...

Har allerede fått (blitt lovet) en søt gammel barneseng og voggen jeg sov i som baby selv..... Får se om dette kommer til å bli brukt..(litt 70-80-talls, liker mer moderne ting)

Men å så jeg gleder meg til tiden fremover...

Drømte faktisk i natt at jeg fikk baby, hehe, ble en gutt da, og jeg måtte lære meg å amme, hehe.. det var ikke så enkelt. :fnise:

Sikkert bare p.g.a. min situasjon akkuratt nå, men overalt hvor jeg går ser jeg gravide damer...Å, jeg får nesten tårer i øynene for jeg har såååå lyst jeg også...

:kgbaby:

Har tenkt på; hvis jeg blir gravid denne måneden, ikke får mens den 27ca... Regner man ikke "uker på vei" to uker før EL???

Så jeg kan være på en måte "gravid" nå, altså at uke en kan være denne uken??

Eller er jeg helt på bær-tur nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg har også drømt at jeg fikk et barn, husker jeg våknet opp med et smil den natten ja.

Jeg vet hva du mener med tårer i øynene når man ser andre gravide eller mødre med små barn. Heldigvis går akkurat det veldig opp og ned for meg, hadde vært veldig kjedelig å gå rundt med tårer i øynene hele tiden. Særlig siden jeg jobber i barnehage og det der er 3 gravide mødre og 2 med nyfødte små.

Når det gjelder det med regning av uker på vei så er det vel slik at man regner fra første dag i siste mens. Altså regner man at man er gravid de to ukene før EL, uten at man egentlig er det. Ga dette mening???? :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :-)

Når det gjelder det med regning av uker på vei så er det vel slik at man regner fra første dag i siste mens. Altså regner man at man er gravid de to ukene før EL, uten at man egentlig er det. Ga dette mening???? :forvirra:

Takk for svar...

Ja så da er det slik jeg trodde.... Hvis jeg blir gravid denne måneden så er i teorien uke nr 1 nå.... hmmm,... spennende dette her...

Har hørt at akupunktur kan hjelpe til å bli fortere gravid... Noen som har hørt det samme???

Skal nevne det når jeg skal dit (for en annen behandling).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har mannen jobbet, så jeg har fått god tid til å vaske huset...

Også har jeg fikset soverommet vårt. Hengt opp gardiner i taket (himmelseng), kjøpt masse kubbelys og pyntet.... Ble sykt romantiskt og koselig!!

*så fornøyd*

Og nå har jeg laget varm kveldsmat og tent lys i stua....Så nå får han seg en liten overasskelse når han kommer hjem, for dette har jeg ikke gjort på en god stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mannen var så fornøyd. I kveld skal han få rygg- og fotmassasje. Fortjener det han!!!

Ellers er det bitt bestilt el-tester, og graviditetstester i dag;-) litt greit å ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masassje er bare deilig. Mannen min elsker det, og jeg liker å gjøre det :ler: kan det egentlig være bedre?!? Har lyst til å ta et par kurs og lære meg det skikkelig faktisk, vi får se hva som skjer etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nermer det seg EL, har fått tester i posten så jeg begynner å teste i morgen...

Så spennende dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her.... har hatt en litt travel periode...

Har ikke den store følelsen på at det har lyktes denne gang...

Men jeg har kjent noe på den ene siden (ved eggstokken) i en uke nå.... (før eggløsning).... så jeg vet ikke helt hva det kan være...

Noen som vet hvordan det er /føles å være bli gravid utenfor livmoren/i eggstokken?? Og når man merker det??

Har ikke den store peilingen på dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nei, da gikk det ikke denne gang.... åååååååå, så ensom jeg føler meg nå....

Ble så utrolig missunnelig da en venninde fortalte nettop at hun er gravid... *ønske det var meg*

Jaja, skal gjøre alt for at det skal klaffe neste gang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Nei, ikke denne gang heller...... hmmm..... tålmodighet.....

Trodde faktisk det skulle gå denne gangen.... Gjorde liksom det eg kunne... Kansje stress har noe å si??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Dagen har kommet!!! I dag holdt jeg en positiv gravdiditetstest i hånden. Å hvor jeg er lykkelig!!!

Er bare 3+5... men har merket mange tegn allerede.... De to siste dagene har jeg vært såååå kvalm... og de ømme brystene...au!!! Og det kjennes ut som om kroppen har jobbet dobbelt så mye som den har gjort..... Så sliten...

Vel, det har nå ikke gått helt opp for meg enda!!! Er veldig rart....

Men vi gleder oss begge. Og pappen er så kry!!!!

Nå må jeg ta meg en tur ut i frisk luft før jeg ...ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...