Gå til innhold

En mening med alt

Gjest Undrer

Anbefalte innlegg

Tror ikke det finnes noen overordnet mening med livet.

Men meningsløst er det jo ikke, selv om det debatteres hva den er.

Noen sier å bringe genene videre, andre anseelse og karriere, andre igjen å finne den "rette".

Jeg mener i hvert fall det ikke er noen mening som har særstilling, og spesielt ingen agenda fra en usannsynlig omnipotent størrelse.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meningen kunne vel være at man skulle oppleve akkurat det da?

Du kan jo se for deg livet som et rollespill, du velger rollen din før du blir født, med alt det innebærer av ditt og datt.. og når du har gjort det du skal, så reiser du igjen.

som om jeg skulle sagt det selv... jeg tror det ligger en mening bak alt, men at vi ikke alltid vet hva det er vi skal lære av den situasjonen før mange mange år senere... om vi finner ut av det...

feks dersom din kjære dør, så kanskje det var meningen at du skulle kjenne hvordan et hard tap føles - for å gjøre deg sterkere som person, for at du skal kunne være i stand til å takle resten av livet ditt, for at du skal kunne være i stand til å være en styrke for andre som trenger deg senere i livet?? er mange muligheter..

men jeg mener at det er en grunn for alt som skjer... og denne "troen" gjør det mye lettere å takle de ups and downs som kommer i livet.. det å "vite" at det aldri er noens skyld når det skjer noe ille... det gjør livet uendelig mye lettere å oppleve... føler i alle fall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en slags reinkarnasjon, da? Er det BARE urettferdige muslimer som blir til griser? Isåfall må det være relativt folketomt i den muslimske himmel. Jeg mener, det er enormt mange griser i verden.

Er det kanskje pga dette, at muslimene har et så vanskelig forhold til oss svine-etere? Er det fordi de vet at dersom de ikke når opp til sine egne moralske standarder (let`s face it, religionen er såpass streng at de fleste sikkert står i fare for evig fordømmelse) så blir de juleribbe ved neste korsvei. Kan jeg ha SPIST Mohamed Atta al-Sayed?

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...