Gå til innhold

En mening med alt

Gjest Undrer

Anbefalte innlegg

Gjest Undrer

Tror dere at det er en mening med alt som skjer?

Hva skulle f.eks meningen vært med at din kjære som var verdens snilleste person og som aldri har gjort en flue fortred ble pint til døde?

Eller at en fattig ble ranet og tatt fra "alt" den eide og at det kom i hendene på en rik?

Jeg har egentlig alltid trodd det har vært en mening med alt, men har vanskeligheter for fortsette når jeg ser alt det forferdelige som skjer i denne verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meningen kunne vel være at man skulle oppleve akkurat det da?

Du kan jo se for deg livet som et rollespill, du velger rollen din før du blir født, med alt det innebærer av ditt og datt.. og når du har gjort det du skal, så reiser du igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere at det er en mening med alt som skjer?

Hva skulle f.eks meningen vært med at din kjære som var verdens snilleste person og som aldri har gjort en flue fortred ble pint til døde?

Eller at en fattig ble ranet og tatt fra "alt" den eide og at det kom i hendene på en rik?

Jeg har egentlig alltid trodd det har vært en mening med alt, men har vanskeligheter for fortsette når jeg ser alt det forferdelige som skjer i denne verden.

Kanskje det er slik at ting skjer og så tolker vi dem og legger meninger inn i det som har skjedd. Da blir det vi som lager meninger med ting og ikke slik at det må være en mening med alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

Har aldri trodd på at det er en mening med alt.

Anser alt som en eneste stor klump med tilfeldigheter.

Noen ganger er det flott, noen ganger er det jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger tenker jeg på livet som et dataspill. At noen sitter og styrer oss. Man skal nå et mål, og de som styrer oss vet at målet en gang vil nås men det er usikkert hvordan det skal nås og hvor lang tid det vil ta. Imellomtiden er det mange oppgaver som skal løses og for å løse de oppgavene så må noen av oss oppleve utfordringer på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama
Noen ganger tenker jeg på livet som et dataspill. At noen sitter og styrer oss. Man skal nå et mål, og de som styrer oss vet at målet en gang vil nås men det er usikkert hvordan det skal nås og hvor lang tid det vil ta. Imellomtiden er det mange oppgaver som skal løses og for å løse de oppgavene så må noen av oss oppleve utfordringer på godt og vondt.

Synd vi ikke respawner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du men mening mener hensikt, så tror jeg ikke det finnes noen overgripende hensikt med noe som helst.

Enkeltmennesker og grupper av mennesker har jo sine agendaer og planer, selvsagt, men det er jo ikke det trådstarter mener med hensikt.

Derimot tror jeg at det finnes mange leksjoner å hente i livet, og mange forskjellige måter å takle ting på, som kan ha betydning for hvordan livet arter seg videre, hvorvidt man vokser på motgangen eller blir trykket ned av den. Eller hvordan man takler medgang, også, forsåvidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen mening i at et lite barn skal sulte ihjel,tortureres elelr dø av aids? Det skjer jo hver eneste dag. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får tøffe opplevelser for å lære, samt hjelpe andre.

Livet handler om nettopp dette, finne meningen med livet. Når du er i stand til å bruke livet ditt til noe annet enn makt og penger vil du få tilbake rikelig.

Når vi har lært nok, så får vi komme videre.. hehe.. eller noe sånt?

De som lever flere ganger må leve om igjen og om igjen... til de lærer.

Btw, jeg tror ikke på reinkarnasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som lever flere ganger må leve om igjen og om igjen... til de lærer.

Btw, jeg tror ikke på reinkarnasjon.

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø:

Skjønner godt at du klør deg i hode, det gjør jeg også, så jeg har egentlig sluttet å prøve å finne meningen med livet og bare gjøre det beste ut av det.

Visste du at muslimer blir til griser om de ikke lever slik de bør i flg koreanen?? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Det er ingen mening.

Verden er en plass hvor energier finnes, disse påvirker hverandre.

Det er alt.

Hvordan ting skjer kan ikke skje på annen måte og er determinert. kvantene ser ut som de er tilfeldige. Men alikevel det er så mange at tilfeldigheten blir nærmest 0.

Det som ivertfall er sikkert er at frihet ikke finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du klør deg i hode, det gjør jeg også, så jeg har egentlig sluttet å prøve å finne meningen med livet og bare gjøre det beste ut av det.

Visste du at muslimer blir til griser om de ikke lever slik de bør i flg koreanen?? :jepp:

Er det en slags reinkarnasjon, da? Er det BARE urettferdige muslimer som blir til griser? Isåfall må det være relativt folketomt i den muslimske himmel. Jeg mener, det er enormt mange griser i verden.

Er det kanskje pga dette, at muslimene har et så vanskelig forhold til oss svine-etere? Er det fordi de vet at dersom de ikke når opp til sine egne moralske standarder (let`s face it, religionen er såpass streng at de fleste sikkert står i fare for evig fordømmelse) så blir de juleribbe ved neste korsvei. Kan jeg ha SPIST Mohamed Atta al-Sayed?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke det er en mening med alt. Det betyr ikke at jeg tror alt er tilfeldigheter. Jeg tror man selv står bak mye av sin egen lykke, og at som man sender ut får man tilbake. Innen visse grenser selvfølgelig. Men mange ting er helt tilfeldig. Andre ting er kanskje ikke tilfeldig, men man har opplevd ting som overstyrer ens frie vilje til å gjøre slik man egentlig ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift, thats why they call it present.

-You finnally had the noodle-dream!

Den var kul, meningen er variabel,,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri forstått meningen med livet. Vi blir født, lever noen år, og så dør vi. Hva er meningen med det? Om noen kan gi meg en god forklaring på det, så blir jeg overrasket.

Det finnes ingen god forklaring på hvorfor tingene er som de er. Hvorfor uskyldige sulter, blir rammet av ulykker eller blir syke og andre ikke, bygger på en tilfeldighet som ingen egentilig kan forklare helt. Det er enkelte spørsmål som vil forbli ubesvart. Om det er en gud som sitter der oppe og styrer alt dette er uvisst. Det er klart at noen omstendigheter i livet kan tilegges de valgene vi mennesker gjør, det er så sin sak. Men hva med alt det som ikke kan forklares? Jeg tror vi må innse at verden ER urettferdig, og at livet er et mysterium som vil ta slutt for oss alle en dag.

Endret av pieceandlove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tinka_*

Å stille spørsmål med livet utfra hvor jævlig verden er og hvor mange tregedier som finnes er vel bare dumt. Hvordan verden ser ut i dag har ingenting med en evnt Gud å gjøre eller ikke.

Verden er sånn den er fordi vi har laga den sånn. Menneskene har selv muligheten til å gjøre slutt på sult og fattigdom. Vi kan gjøre noe med AIDS i Afrika og andre sykdommer vi ser rundt i verden, ved å sende ut nok medisiner og nødhjelp.

Dette er ett reelt valg vi har, men som vi velger å ikke ta. Går ikke an å skylde på Gud eller Satan eller hvem ellers det måtte være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stille spørsmål med livet utfra hvor jævlig verden er og hvor mange tregedier som finnes er vel bare dumt. Hvordan verden ser ut i dag har ingenting med en evnt Gud å gjøre eller ikke.

Verden er sånn den er fordi vi har laga den sånn. Menneskene har selv muligheten til å gjøre slutt på sult og fattigdom. Vi kan gjøre noe med AIDS i Afrika og andre sykdommer vi ser rundt i verden, ved å sende ut nok medisiner og nødhjelp.

Dette er ett reelt valg vi har, men som vi velger å ikke ta. Går ikke an å skylde på Gud eller Satan eller hvem ellers det måtte være!

Det var ikke slik ment, å sette spørsmål med livet opp mot hvor mange tragedier som finnes i verden. Da har du misforstått innlegget, eller så har jeg muligens uttrykt meg uklart. Har heller ikke sagt at Gud har noe med det å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...