Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2003 #1 Del Skrevet 31. mai 2003 Hei, jeg har mørkt, blondt hår (naturlig). Jeg synes at hårfargen min er litt "kjedelig" og "musegrå", men vil ikke farge eller bleke det. Har hørt om naturlige måter å lysne håret litt på (det var en plante man kunne koke, for deretter å skylle håret i det kokte vannet med plantesaften). Vet dere om noen lure måter å "pynte" håret sitt på nå før sommeren, kanskje noe man kan få kjøpt på apotek/frisør (har hørt om en Kamomille shampoo, men det har tydeligvis ingen frisører). Jeg blir glad for litt tips... Sommer klem fra hår-guri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 31. mai 2003 #2 Del Skrevet 31. mai 2003 Sitronsaft i fuktig hår som du lar tørke i solen er en form for naturlig bleking men hvorfor vil du ikke farge det i en salong hos en flink frisør, hva er du redd for? Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 31. mai 2003 #3 Del Skrevet 31. mai 2003 Sitron fungerer, men håret kan bli veldig tørt og sprøtt av det. Det finnes en hårgelé i Sheer Blonde serien som inneholder et mildt blekemiddel. Geleen tas på før man går ut i sola og aktiviseres av varme. Men jeg ville nok tatt turen til frisøren hvis jeg var deg. Det er ikke skummelt å få farget håret, og frisører vet hva de gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2003 #4 Del Skrevet 31. mai 2003 Jo, nå skal dere høre. Jeg er egentlig fornøyd med hårfargen min, men jeg kunne bare tenkt meg litt mer glans i håret uten å bekymre meg for farging av ettervekst etc. Jeg har farget og stripet håret mitt mange ganger (både hjemme og hos frisører) og ikke blitt helt fornøyd. Jeg har kanskje fått litt "skrekken" av det...? Nå har jeg spart i noen år da, for å få min naturlige hårfarge tilbake. =) Så siden det er sommer, så er det jo litt fint med lyst og glansfult hår. De tipsene dere kom med, vises det veldig godt? Blir resultatet bra? Hår-guri... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 31. mai 2003 #5 Del Skrevet 31. mai 2003 Hva med en glansvask? Det kan jo friske opp litt og vaskes ut i løpet av et par uker. Ellers finnes det utallige stylingprodukter som gir glans, f.ex serum og glansspray. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 31. mai 2003 #6 Del Skrevet 31. mai 2003 Jeg er ikke noe naturbarn så jeg kan ikke garantere at det vil bli bra men du kan jo forsøke, eneste minus er at håret lett blir tørt og flisete av sitronen. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 31. mai 2003 #7 Del Skrevet 31. mai 2003 Hva med avtrekk av kamille? Har hørt at det funker. Vet de selger kamille-te på helsekostforetninger - du kan sikkert koke de tørkede blomstene, sile dette, og skylle håret i avtrekket... Eller hva med henna uten farge, gir bare glans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 31. mai 2003 #8 Del Skrevet 31. mai 2003 jeg har omtrent samme farge på håret som deg regner jeg med...gel'en fra sheer blonde-serien funker, men det tar tid og håret blir litt klissete og ekkelt av den når du har den i, ikke lukter den så godt heller. Dessuten så ble håret veldig tørt i ettertid. Sitron fungerer også, men igjen håret blir tørt, så du må være nøye med å bruke hårkur og ellers ikke bruke noe som kan slite på håret dersom du ønsker å holde håret pent. Tror nok jeg ville gått til frisøren eller tatt en glansvask selv, det sliter mindre på håret og du får høyst sannsynlig et bedre resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 31. mai 2003 #9 Del Skrevet 31. mai 2003 Lysfarging hos frisøren. Sliter ja, men bedre enn bleking. Det går også an å bare ta noen striper på toppen, Håret virker lysere, men alt blir ikke like slitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå