Gjest Gjest_jada_* Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 hei er 21 år og får mest sannsynlig innvilget ung ufør neste mnd. han på nav sa til meg at jeg kommer til og få tilbakebetalt helt fra fylt 20 år(mellomlegget av det jeg får i attføring nå) men så leste jeg litt på nette om at det kom nye regler i 2006 om at ingen får tilbakebetalt. stemmer det? eller får jeg det? noen her som har fått/ikke fått her? og noen som vet hva man får i ung ufør? i attføring nå har jeg ca 9200 før skatt!
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Blir du uføretrygdet eller kommer du til å få midlertidlig uførestønad?
Gjest Gjest_jada_* Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Blir du uføretrygdet eller kommer du til å få midlertidlig uførestønad? litt usikker , men tror alle får midertidlig eller tar eg feil?
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 Da får du ikke tilbakebetalt. Det gjorde i alle fall ikke søsteren min, hun gikk fra attføring til midlertidig ufør.
Amanlis Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 litt usikker , men tror alle får midertidlig eller tar eg feil? Nei, enkelte når fast uførestønad. Men om det har med alder å gjøre vet jeg ikke. Jeg har en i familien som har fått fast uførestønad, men vedkommende er rundt 60 år.
Marc Spector Skrevet 3. august 2008 #6 Skrevet 3. august 2008 Skal ikke hevde å ha full oversikt over temaet, men jeg vet det er forskjell på uføretrygd og uførepensjon. Uføretrygd innvilges alltid som midlertidig uføretrygd/ stønad, da det vurderes etter endt periode om det er grunnlag for videreføring av stønaden. Uførepensjon innvilges permanent. Dette gjøres slik jeg har forstått det i tilfeller med kronisk sykdom eller handicap uten utsikt til bedring. Uførepensjon mener jeg etterbetales fra datoen det ble søkt. (Min mor har nylig fått innvilget uførepensjon og jeg mener hun har fått etterbetaling for en lengre periode (da saksbehandlingen tok veldig lang tid).)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå