Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #41 Skrevet 3. november 2009 vi har liksom ikke noe budsjett vi,, for det har vi ikke råd til... Haha, et budsjett er da gratis, lille venn...
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #42 Skrevet 3. november 2009 Jeg har lært følgende av å holde på med dette en stund: Byer og tettstrøk er overpriset så det holder. Ikke si ordet "bryllup" når du bestiller ting så blir det billigere. Det gjelder ikke bare i byer. På landet finnes det jo ingen konkurenter så der kan de ta hva de vil. Et lite foto eks. Den lokale amatørfotografen her tar 15 000 kr for en "hel" dag. En får da et 10 siders album. Han beholder rettighetene til bildene og alt annet må bestilles gjennom ham. For ca 20 000 kr kan en få en proff bryllupsfotogra til å komme opp fra Oslo. En får da flere hundre bearbeiede bilder som en får rettighetene til. Det samme gjelder blomster. Så sjekk mulighetene i nærmeste by også.
Gjest Gjest_gunnar_* Skrevet 5. november 2009 #43 Skrevet 5. november 2009 Hei. Vi kommer til å ligge på rundt 20.000 tenker jeg, uten bryllupsreise. Den kommer på 10.000. Da koster kjolen 2000, tilbehør 1000, bukett (+ 4 brystbuketter, blomster til håret og bukett til mammas grav) kommer på 500, brudgommens dress, sko osv kom på 6000, mat og drikke på restaurant til 21 stk kommer på ca 8000. Så har vi 2500 til "diverse" som vi sikkert har glemt. Vi har rett og slett ikke tid til fotograf, vi reiser til utlandet 5 timer etter viselsen, men satser på at det blir tatt noen fine bilder underveis som vi kan bruke til takkekort. Vi er ikke så veldig opptatt av å ha et digert brudebilde på veggen. Vi har bare invitert de nærmeste som betyr mest for oss, så vi kommer kanskje til å ha en vennefest etterhvert, men det har vi ikke bestemt enda. Hei, tror du må sjekke regnestykket ditt... 8000 for 21 stykker på restaurant.. det er under 400 kr pr hode. Det gjelder for øvrig en del av de andre budsjetteneher og - så en hadde beregnet en halv flaske vin pr pers det blir fort snaut hvis middagen varer mere enn en time. Det er nok også noen som tror at mat er billigere enn det er .. når man lager til mange trenger man mye.. Vi hadde ett budsjett på 100 000 og ramlet inn omtrent på den streken. Da hadde vi 94 til middag på en restaurant/hotell. da var velkomst cava m/frukt, 3-retter - fri flyt av vin, kake, kaffe x2, 2 drinker og frokost til de som ville (ikke de som lå på hotellet) ca 20 inkludert. Gjestene måtte betale rom selv, da det ikke var så øde at det ikke var noen andre alternativer. i tillegg kom Fotograf, musikere i kirken, ringer og blomster. Ringer, kjole, blomster ble kjøpt(bestilt) og betalt i god tid før og etter bryllupet, og ble tatt over de "daglige utgiftene" så de merket vi ikke i busjetett. Vår anbefaling i noen korte punkter: -Hvis man kan leie ett sted som har alt - gjør det! vi regnet på det i forkant, og besparelsen var liten ved å gjøre mye selv. I tillegg slapp vi å stresse med alle detaljene dagen før og på selve dagen. Dette gjorde også at våre mødre spesielt slapp å stresse de og. -lei inn profesjonelle musikere til kirken!! verdt hver krone!! selv om du har venner som er "flinke" -profesjonell Fotograf, selv om du har en venn som er interessert og "flink" -Gruppebilde på festen -bruk tid på bordplassering og splitt alle par.
Elisabeth82 Skrevet 5. november 2009 #44 Skrevet 5. november 2009 Vi har et budsjett på 100000kr. Bryllupsreise er ikke med. Vi skal ha ca 50 gjester.
Gjest Gjest_Gunnar_* Skrevet 5. november 2009 #45 Skrevet 5. november 2009 Vin: 17000,- Brus hele dagen: 4 - 5.000,- Avec: 4000,- Dette høres vel litt mye ut? 17 000,- for vin til 55 personer? Hvilke typer viner er dette? Og 5000 kr. bare i brus? Med en pris på ca. 10 kr. per liter, regner dere med at hver person vil drikke ca. 10 liter brus!!? I tillegg til all vinen? Baren: 11.000,- (3 bonger pr. person) Og attpåtil regner dere med 11 000,- i bar? Synes dette høres litt VEL drøyt ut, men kanskje det bare er meg? Hun har vel skrevet noe om at det er på et hotell.. Da koster det vel nærmere 90-100 kroner literen for brus... Så 4000 vil da holde til 40 liter brus... Det er mye brus 11 000 i bar hørtes ikke dyrt ut. MEN: jeg syntes også 17 000 i bare vin hørtes svært ut :O Det er kanskje veldig dyre viner da... Champagne til alle. Det er et budsjett - så det er ofte greit å overregne litt på utgifter, så slipper man overraskelsene. MEN det er på ett hotell, så jeg tipper hver flaske koster 250 kroner. da blir det 68 flasker. det erikke så mye på 55 personer, faktisk kanskje litt snaut...
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #46 Skrevet 5. november 2009 Det er et budsjett - så det er ofte greit å overregne litt på utgifter, så slipper man overraskelsene. MEN det er på ett hotell, så jeg tipper hver flaske koster 250 kroner. da blir det 68 flasker. det erikke så mye på 55 personer, faktisk kanskje litt snaut... Det er da vel ikke mange som drikker mer enn en flaske vin? Det er også svært mange som ikke drikker vin eller meget lite vin. F.eks. besteforeldre generasjonen, gravide venniner/søstre osv.
Elisabeth82 Skrevet 5. november 2009 #47 Skrevet 5. november 2009 Det er et budsjett - så det er ofte greit å overregne litt på utgifter, så slipper man overraskelsene. MEN det er på ett hotell, så jeg tipper hver flaske koster 250 kroner. da blir det 68 flasker. det erikke så mye på 55 personer, faktisk kanskje litt snaut... På hotellet hvor vi skal ha det koster den billigste vinen "husets" 400 kr flaska...250kr var billig
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #48 Skrevet 5. november 2009 På hotellet hvor vi skal ha det koster den billigste vinen "husets" 400 kr flaska...250kr var billig Trodde det var fra 3 x polpris som var standar.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #49 Skrevet 5. november 2009 På hotellet hvor vi skal ha det koster den billigste vinen "husets" 400 kr flaska...250kr var billig Heldige jeg og min mann som er avholdende tror vi kan senke skuldrene for budsjettet en hel del bare pga det...
Endelig Skrevet 5. november 2009 #50 Skrevet 5. november 2009 -bruk tid på bordplassering og splitt alle par. Kan jeg spørre om hvorfor du anbefaler det?
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #51 Skrevet 5. november 2009 Kan jeg spørre om hvorfor du anbefaler det? Det er mange som følger skikken med at par skal splittes ved middagen. Jeg ser ikke poenget, sett heller ukjente par ved siden/ovenfor hverandre. 1
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #52 Skrevet 5. november 2009 Trodde det var fra 3 x polpris som var standar. Finnes ingen standard - det varierer VELDIG hvilken avanse ulike hotell, restauranter o.l. tar.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #53 Skrevet 5. november 2009 Det er mange som følger skikken med at par skal splittes ved middagen. Jeg ser ikke poenget, sett heller ukjente par ved siden/ovenfor hverandre. Helt enig! Ingen vits i å "tvinge" gjestene på hverandre - ingen som blir bestevenner av å "parres" sammen for én kveld. 1
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #54 Skrevet 5. november 2009 Finnes ingen standard - det varierer VELDIG hvilken avanse ulike hotell, restauranter o.l. tar. Har aldri hørt om noen som tar mindre en polpris x 3.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #55 Skrevet 5. november 2009 3-retters til 45 pers: 4500 Hvordan klarte dere å lage tre retter for 100 per person? Eller er forrett og dessert utenom? 100 høres mystisk og imponerende billig ut. Har tenkt å lage forrett og dessert selv også
Elisabeth82 Skrevet 5. november 2009 #56 Skrevet 5. november 2009 Trodde det var fra 3 x polpris som var standar. Det er ikke standard, nei. Tydeligvis! Du må minst regne 300% dyrere enn polet. Noen legger enda litt ekstra på Er morro med norske alkoholpriser altså! hehe
Bryllupsboken Skrevet 4. mai 2011 #57 Skrevet 4. mai 2011 (endret) Regner med ca 150 000 her for selskap med 80 gjester. Bryllupsfesten koster ca 95.000 alene. Alkohol koster. Er så dumt at vi ikke kan kjøpe selv. Vet ikke helt hvor pengene skal komme fra. Sparer som fy. Vet vi får hjelp av familien da. Vi skal ha en tredagers bryllup. Ønsker litt dyre ringer med bling, men får se hva vi har råd til. Hele budsjettet mitt finner dere på bloggen min. Har laget en oversikt i excel. Fikk ikke til å legge den opp. Er egentlig litt redd for at vi er over allerede. Håper ikke det er så mange som får seg kjæreste frem til vi skal gifte oss. He..he... Leste forresten over at noen skulle splitte parene i bryllupet. Vi skal heller parre parene både før bryllupet og i bryllupet. Gøy å ha sosiale klikker/gjenger rundt om kring i selskapet. Da blir det jo latter og god stemning. Vil ikke risikerer at det blir kleint. Har nemlig vært i et bryllup det ble ganske kleint og stille av å splitte folk. www.bryllupsboken.net Endret 4. mai 2011 av Bryllupsboken
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #58 Skrevet 4. mai 2011 Hei. Vi gifter oss ikke før neste sommer, men vi har et budsjett på 54.000. vi prøver og kjøpe så mye som mulig av alkohol i utlandet, min kommende mann er kokk, så vi får mat en del rimeligere, vi har lavt klesbudsjett, jeg har et budsjett på 5200 og han på 1500, jeg fikk jeg en knall fin kjole til 3000 og slør til 1600, noe jeg angrer på, da jeg kunne fått det mye rimeligere på ebay. Lokalet vi skal bruke er kjmepe koselig ved vannet, så gir litt spesiell stemning på sankthansaften. Kjenner vi gleder oss. Men vi skal også lage mye selv, invitasjoner, bordkort og menyer lager vi selv. Undersøk nøye før dere bestemmer dere for noe, og tenk på hva som er viktig for dere. Var i et bryllup i 2009, som var kjempe fint, for de så var mat og drikke det viktigste, så de valgte og bruke mye penger på det, og heller få ei venninde til og lage bryylupskaka, en som var knall god, aldri smakt bedre kake. Så i bunn og grunn er det hva dere synes er viktig. lykke til
millie88 Skrevet 5. mai 2011 #59 Skrevet 5. mai 2011 Vi har et budsjett på rett under 200 000,- og dette er fordi vi har et dyrt lokale. Vårt opprinnelige budsjett lå på rundt 100 000,- men da vi ikke hadde så mange valg ang lokale ble det såpass dyrt. Ellers blir prisen på maten ca 30 000,- og resten av budsjettet går med til vigsel, antrekk, blomster, fotograf, transport osv. Har også valgt en relativt dyr kjole ca 20 000,-, ellers har vi faktisk prøvd å finne så rimelige og gode tilbud som overhode mulig, feks kjøper vi alt av drikkevarer i Sverige og har bestilt mye pynt og dekorasjon på nettet. Vi gifter oss ikke før neste sommer så vi har heldigvis god tid til å spare og planlegge videre
Waterlilli Skrevet 17. mai 2011 #60 Skrevet 17. mai 2011 Vi blir mellom 55-65 gjester. Budsjettet startet på 100.000.- men det blir nok nærmere 150.000.- Dette er det jeg vet hva vi kommer til å betale, sånn ca i hvert fall... Kjole/sko/slør med mer: 20.000.- Frisør/sminke: 5.000.- Blomster: 5-8.000.- Lokalet: 25.000.- Kake: 5.000.- Mat: 29.000.- Servitører: 17.000.- Fotograf: 9.000.- Jeg synes det er viktig at en bruker pengene, lite eller mye, alt ettersom hva som er viktig for brudeparet. Det viktiste på dagen er at brudeparet får dagen de ønsker seg 28 Magnolia Avenue
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå