Gå til innhold

Wraplefse

Anbefalte innlegg

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Jeg er på jakt etter wrap/tortilla-lefse som er kald, og som er myk og holder seg slik. Jeg skal nemlig på tur, og tenkte meg å lage en kald wrap til matpakke, men hvis man varmer lefsen så blir den stiv og ekkel når den blir kald.

Kan man bruke de vanlige (santa maria, firstprice osv) bare at man ikke varmer dem i ovnen/micro, eller smaker de veldig mel eller rart da? Finnes det noen som er laget for å brukes slik de er?

:handle:

Gjest hyggelig
Skrevet

Jeg pleier å lage wraps når jeg går på tur eller skal på piknik. Slik gjør jeg det:

Har en vanlig tortillalefse/wrap/hvaenndetheter uten å varme den.

Smører på et tynt lag med kremost e.l.

Fyller den med det jeg vil ha, men lar være å ha den våteste delen av tomaten inni, for den gjør ofte at wrapen blir våt og ekkel etter en stund.

Bretter wrapen sammen og pakker den inn i folie slik at den holder seg samlet og dessuten kan spises rett av "pakken". :)

Smaker ikke mel avden kalde wrapen, men kan være litt vanskelig å rulle sammen siden den er stivere enn den ville ha vært om den var varm.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Så bra! Hvilken type wrap bruker du? (Santa Maria etc)

Lurt tips med tomaten, man har jo ikke lyst på masse søl.. :)

Gjest hyggelig
Skrevet
Så bra! Hvilken type wrap bruker du? (Santa Maria etc)

Lurt tips med tomaten, man har jo ikke lyst på masse søl.. :)

Jeg bruker hvilken som helst egentlig. Kommer an på hva vi har i huset eller hva de har på butikken :) Alt funker, tror jeg :)

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Supert! Da ble det old el pasoooooo :-D

Men, jeg var på Bunnpris og handlet, og fikk nesten bare lefser, fordi alle grønnsakene var GRØNNE av mugg. Seriøst, muggen hadde spist seg gjennom skallet på paprikaen fra innsiden, og da jeg tok opp en boks med cherrytomater randt det masse guffen saft ut av den og nedover alle de andre tomatene :spy:

Så, blir rimi eller ica i morgen tror jeg :) Bunnpris på søndager er ikke noe særlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...