Gå til innhold

Aktiviteter for barn i Oslo?

Frigg

Anbefalte innlegg

Jeg skal passe to gutter på 2 og 3 1/2 år neste helg.

Hva i all verden skal jeg finne på sammen med dem?

Jeg tenkte på Child Planet på Majorstua hvis det er dårlig vær og kanskje dra til Ekeberg for å se på dyrene hvis det blir bra vær.

Men har dere noen andre forslag?

:)

Endret av Frigg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest raskefot

Hei

Både frognerparken og sofienbergparken har store og morsomme lekeplasser. Det pleier dog å være ganske mye folk der i helgene, så pass godt på, lett for en liten tass å bli borte. reptilparken har alltid falt i smak hos våre små. zoologisk museum er også artig, og ikke så folksomt. Det ligger forresten i botanisk hage, en koselig park med masse fine blomster, trær, gress, fossefall og tumbleplass - ypperlig for piknikk. Vi pleier også å stikke ned på aker brygge for å se på livet, der går også bygdøybåten fra - tar ca 20 min frem og tilbake, det er sporveistakst, og nok et herlig sted å innta nistemat.

Ellers kan du finne kule tips her: aktiv oslo

Håper det hjalp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange turmuligheter i Nordmarka. Trenger ikke være så langt man går. Det finnes flere naturstier for barn. Serveringshytter med brus og kakao underveis.

Unngå veiene og gå tur på stiene i stedet. Mye morsommere! Det finnes turbøker med gode forslag til turer for hele familien og hvor stiene er godt beskrevet. De trenger ikke være dyre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spilles Pippi i teaterteltet i Frogner parken. Mulig to-åringen er litt liten, men jentungen her på 3 1/2 synes Pippi er storartet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spilles Pippi i teaterteltet i Frogner parken. Mulig to-åringen er litt liten, men jentungen her på 3 1/2 synes Pippi er storartet. :)

Ååhhh...det var jo en god ide!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frognerparken er alltid en god ide med barn. I frognerslottet (rett ved hovedinngangen) kan de klatre og leke i sanda og kose seg lenge. Andre barn å leke med er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...