Gå til innhold

Hjelp!! Når, hvordan..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er helt ny her, men har sett at det er masse hjelp å få (har smugtittet litt..). Jeg har et problem, og det er: Vi har bestemt oss for å ha hovedrett servert en gang, grunnet pris. Spørsmålet er da , når skal alle talene og sangene komme? Hovedtalene skal jo ikke komme mellom forrett og hovedrett ifølge skikk og bruk.. Men da må jo alle talene komme mellom hovedrett og dessert?? Det blir jo veldig fint.. alle må sitte å vente i all evighet for det skjer noe.

Er det noen med erfaring som kan hjelpe meg!?

Takker for all hjelp!

Skrevet

Titt litt her:

http://www.bryllupsweb.no/bryllupsfesten.html

men du har rett: Det blir tett med taler, selv om det faktisk bare er to hovedtaler som holdes mellom første og andre gangs servering.

Har du mange på talelisten din?

Kanskje noen kan si noen ord under kaffen?

Talene bør være av det korte slaget, det er sikkert!

Hilsen meg.

Skrevet

Tusen takk for linkene! Ja, det blir endel taler ( skal ha 75 gjester til middag), og også sanger så jeg er redd vi kanskje må la hovedretten gå to ganger. Eller så kan vi kanskje ta en hvilerett imellom. Syns hvileretter kan være ganske spennende! Men det er selvfølgelig et kostnadsspørsmål.. Jeg har ikke noe lyst til å ha taler til kaffen, ønsker at gjestene da kan kose seg og slappe av, og gjøre det de har lyst til.

Har enda tid til å bestemme det, gifter meg i september!

Skrevet

Hovedrett en eller to ganger - hva skal dere ha?

Skrevet

Vi hadde hovedrett en gang. Viseverten opplyste om det. Alle talene og sangene ble tatt på løpende bånd mellom middag og dessert. Det greie med å ta alt samtidig, var at da ble ikke stemningen rundt bordet forstyrret mer enn en gang. Det fungerte veldig fint hos oss.

Skrevet

Vi skal ha hovedrett to ganger. Men skal dere som brud ha tale? Jeg tenkte det i tillegg til både å dikte og synge selv jeg, er kanskje litt vel "talatrengt" av meg? Hva skal dere?

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har vært toastmaster i et bryllup der de serverte hovedrett en gang. der tok vi noen av talene mellom forrett og hovedrett. syntes at det fungerte veldig greit for da blir det ikke sånn opphopning [vi ba toastmaster gjøre det samme i vårt bryllup]. etter forretten har den verste sulten stilt seg, så jeg skulle tro at folk klarer å høre et par taler da. hvis brudgommen f.eks. gruer seg, må det da være greit å få den unnagjort tidlig :D

Til toastmaster alterner litt mellom sang og taler heller enn å ta 10 taler og så 10 sanger

til gjest skal du holde tale, ikke hold sang også - det blir fort langdrygt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...