Gå til innhold

Å kalle folk troll

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Det kommer en del merkelige innlegg her på KG, og flere er raskt ute med å kalle trådstarterne troll. I en del tilfeller stemmer det åpenbart, men vi bør være forsiktige med å vurdere andres problemer eller personlighet som dumme, latterlige eller urealistiske. Det finnes mange slags mennesker der ute. Og noen big deal er det vel strengt tatt ikke om man tar et troll seriøst.

Endret av *Mim*
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelte ting er helt åpenbare. Boblejakkegjesten, f.eks. Den er velkjent på flere fora, den. Men ut over det så er jeg helt enig, vi kan faktisk ikke vite hva som ligger bak. Og dessverre er det sånn at reelle problemstillinger ofte kan være mye mer "far fetched" enn troll klarer å finne på. Man bør være forsiktig, rett og slett.

Skrevet

kan du linke noen tråder som "boblejakke" - gjesten har skrevet i?

nå ble jeg nysgjerring ... :rosasmil:

Skrevet

Er Boblejakkegjesten en bruker KG eller et kallenavn på en type troll?

Kom med link er du snill.

Skrevet

Enig med *Mim*. Folk er forskjellige og man kan aldri vite. Det som virker usannsynlig for noen er helt dagligdags for andre.

Skrevet

Er Boblejakkegjesten en bruker KG eller et kallenavn på en type troll?

Kom med link er du snill.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...p;hl=boblejakke

Denne har figurert på flere fora i tillegg til KG. Det går alltid i det samme selv om ordlyden ikke alltid er lik. Dukker opp med ujevne mellomrom.

Gjest Snart 42
Skrevet

Jeg og... Fant ikke hverken boblejakke eller boblejakkegjest..... :-) Slettet kanskje???

Skrevet

Om man mistenker at det er et troll på ferde, syns jeg heller man kan trekke seg stille ut av tråden, med en tanke om at man ikke vil gi vedkommende mer oppmerksomhet.

Jeg anser det som verre at en som snakker sant, men forteller en veldig spesiell historie, ikke blir trodd enn at man bidrar til at et troll morer seg.

Selv om det ikke plager meg nevneverdig at noen kan lage tråder om ting som ikke stemmer, syns jeg det er synd når det tulles veldig åpenbart med visse tema. Det kan gjøre det vanskeligere for andre å bli trodd. Og jeg tror at det å få støtte på et slikt forum kan være veldig fint for mange, selv om man snakker med ukjente mennesker bak en skjerm.

Skrevet
Uten trollene hadde KG blitt kjedelig.

Det syns jeg og

For meg bryr jeg meg ikke om det er realistisk. jeg svarer hvis jeg føler for det.

man kan aldri vite uansett.

enig i det at man kan la vær å si noe om det hvis man tror det er et troll.

trekk dere ut av tråden bare.

Skrevet (endret)

Synes ikke den typen tråder er så ille trolling hvis det er intensjonen bak eller ikke, så de kan bare forbli for min del. Det finnes trolling av en verre sort.

Endret av Kick

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...