Gå til innhold

Jeg får blåskjerm når jeg skal spille The Sims 2!

Anbefalte innlegg

Gjest Joker'n
Skrevet

Når jeg sitter og spiller The Sims 2 fryser plutselig hele spillet, også får jeg opp blåskjerm. Der står det at filen "igxprd32.dll" ser ut til å være årsaken til problemet, også et eller annet om en uendelig løkke?

Når jeg starter opp spillet får jeg opp en advarsel fra Trend om at det er doble forekomster av et eller annet (får ikke sett detaljene). Hva kan jeg gjøre for at det skal funke? :grine: Har prøvd å google det, men skjønte ikke noe av det som kom opp HER.

Hjelp!! :pls:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du oppfyllende krav på grafikkortet ditt for å spille sims 2? Evt prøve å oppdatere grafikkortet.

Gjest StockDama
Skrevet

1:spiller du en nedlastet versjon? slike kan ofte være litt buggy.

2: grafikk kortet som nevnt kan være årsaken.

3: minnekortet strekker kanskje ikke til?

Ellers får man bare håpe kg's lille dataguru dukker opp =)

Gjest Joker'n
Skrevet

Pcen min er ny i år, så jeg tror da at den skal oppfylle de kvalifikasjonene? Spillet er ikke nedlastet, så jeg regner med at det er det fillerns grafikkortet. Jeg forsøkte å oppgradere det i går, men jeg får bare feilmelding når jeg kjører oppdateringsprogrammene som ligger på Intel sine sider :roll:

Hvordan vet jeg om minnekortet ikke strekker til? Jeg har i hvertfall plass i massevis, hvis det er det du mener. Det er så irriterende :sur::fnise:

Skrevet
Pcen min er ny i år, så jeg tror da at den skal oppfylle de kvalifikasjonene?

...

Hvordan vet jeg om minnekortet ikke strekker til? Jeg har i hvertfall plass i massevis, hvis det er det du mener.

1. Ikke nødvendigvis. Som jeg nevnte i en annen tråd her selges det en del bærbare pcer nå til dags som ikke har kapasitet til stort mer enn kontoroppgaver. Nyere spill krever en hel del mer. Hvor mye betalte du for pcen?

2. Vanskelig å vite sånn helt uten videre. Med plass regner jeg med at du mener harddisk, hvor du installerer ting, lagrer dokumenter osv. Minne er noe annet, det er noen brikker som bare midlertidig tar vare på ting, det blankes ut hver gang maskinen slås av.

Har du en modellbetegnelse på den pcen din? Hvis det er en bærbar står det gjerne et klistermerke på undersiden med navn på produsent og en modellbetegnelse som typisk består av en håndfull tall og/eller bokstaver. Kanskje minner modellbetegnelsen om noe som står på oppsiden av pcen, f.eks. kan det hende det står "2000" i lekre bokstaver oppå pcen og "2103ea" på klistermerket, som betyr henholdsvis at det er en av mange modeller i 2000-serien og at akkurat det eksemplaret er en 2103ea. Klistremerker med veldig lange serier på, f.eks. 20 tegn delt opp i grupper på 5 eller 10 tegn som står parvis er ikke det jeg er på jakt etter. Under min står det et merke med produsentens navn og "TYPE 8898", finner du noe lignende? Hvis jeg får vite nøyaktig hva slags maskin du har kan jeg sjekke om det er andre med samme maskin som sliter med sims 2, samt generelt om maskinen burde klare å kjøre sims 2 i det hele tatt.

Gjest Joker'n
Skrevet

Jeg har en HP Compaq 6510b.

Hjalp det?

Skrevet

Litt...men den PCen er først og fremst en jobbmaskin. Den har ikke noe dedikert skjermkort, bare et som er integrert på hovedkortet, og det er ALDRI et lovende tegn når det gjelder å spille spill. Rett nok er det snakk om et av de mer oppegående av Intels integrerte skjermkort, men jeg ville ikke regne med stort.

Men PCen bør iallfall klare å starte spillet.

Forsøk å installere nye drivere til skjermkortet, den fila som går i loop hører iallfall til den driveren.

Nyeste versjon finner du her, bare velg det OS du har, og gå til Graphics-delen...Intel 965 Graphics Drivers er det du trenger.

Gjest Joker'n
Skrevet

Jeg har forsøkt den siden og da får jeg bare opp feilmelding :klø: Og når jeg prøvde den "work-around"-oppskriften som lå der fikk jeg ikke til. Men når jeg ser på oversikten står det to skjermkort der - stemmer det? De heter det samme.

Gjest Joker'n
Skrevet
Litt...men den PCen er først og fremst en jobbmaskin. Den har ikke noe dedikert skjermkort, bare et som er integrert på hovedkortet, og det er ALDRI et lovende tegn når det gjelder å spille spill. Rett nok er det snakk om et av de mer oppegående av Intels integrerte skjermkort, men jeg ville ikke regne med stort.

Men PCen bør iallfall klare å starte spillet.

Forsøk å installere nye drivere til skjermkortet, den fila som går i loop hører iallfall til den driveren.

Nyeste versjon finner du her, bare velg det OS du har, og gå til Graphics-delen...Intel 965 Graphics Drivers er det du trenger.

Eller du! kanskje du klarte å løse mine problemer? :pls: :pls: :pls: Det er i allefall første gangen jeg har lastet ned en fil som ikke kom opp med feilmelding! :hoppe:

Gjest Joker'n
Skrevet

Nei, det løste visst ikke problemet. Jeg får startet opp spillet. Noen ganger får jeg spilt i fem minutter, andre ganger i et kvarter. Så fryser bildet, og jeg får opp blåskjerm hvor jeg får opp den meldingen. Hva kan det være da da?? Må jeg installere et annet skjermkort for å få spilt det? Siden jeg hadde så ny pc trodde jeg ikke at det var noe problem i det hele tatt å få spilt det jeg.

Skrevet (endret)

Du har restartet pc'en og alt det? Er det en orginal sims disk du kjører med? har du xp eller vista?

skjermkort er foresten en del i maskinen, den kan ikke endres med mindre du bytter den ut. I ditt tilfelle som har integrert skjermkort vil det si at skjermkortet ligger i hovedkortet. Så da måtte du ha byttet hele hovedkortet eller puttet inn et dedikert skjermkort, noe som ville vært heller avansert i en laptop vil jeg tro.

Endret av pittie
Gjest Joker'n
Skrevet

Det er original sims ja, og jeg har Windows XP. :vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...