cammi Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 :love: Jeg skal gifte meg, og det går mot vinterbryllup!! Sånn, nå har jeg fått publisert det=o) Vi har så lyst å gjøre bryllupet vårt miljøvennlig som mulig. Men er ikke lett å komme på ting selv...så tyr til alle dere som har vært/skal være bruder. Noe har jeg jo tenkt ut, men vet ikke helt. Har henta stein som kan brukes til pynt/navnekort, tenker på invitasjoner i miljøvennlig papir/gråpapir som ikke er bleket, bruker hyssing til både pynt på bordene og til å surre rundt på invitasjonene, kanskje putte gjestene på bussen fra kirka? Økologisk mat til middag og dessert? Mye å tenke over... Trenger alle tips og råd som jeg kan få!! *Cammi*
Veslejenta Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Kjøp brudekjolen og dressen brukt, for eksempel fra finn.no eller fretex. Eventuelt bruk bunader om dere allerede har det Og oppfordre alle gjestene til å bruke klær som de allerede har i skapet. Dersom dere ikke har noe spesielt dere ønsker dere til bryllupet, kan dere foreslå at alle pengene skal gå til en veldedig organisasjon?
Gjest Magica de Spell Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Knallbra at det er brudpar som tenker slik!! Økologisk mat til middag og dessert? Sørg også for at maten er kortreist, fokuser på bruk av lokale råvarer. Kanskje satse på mest mulig på vegetarisk/vegansk mat? Skal dere ha vin er det jo en fordel om man bruker europeiske viner fremfor australske/amerikanske/afrikanske pga transportavstanden. Går helt sikkert an å finne ut hvilke europeiske vinprodusenter som driver mest mulig miljøvennlig også. Kan lite om blomster og miljøpåvirkning fra gartnerier etc., men det er helt sikkert noe å hente her også. Synes forøvrig at det var et knallbra tips oppi her om å oppfordre gjestene til å kke kjøpe nye klær til bryllupet. Mange går jo helt av skaftet fordi det er jo selvsagt uhørt å bruke samme kjolen som i fjor, kan jo til og med hende at noen har sett dem i den kjolen før... skrekk og gru!! Generelt mange gode tips her. Masse lykke til!
cammi Skrevet 3. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. august 2008 Kjøp brudekjolen og dressen brukt, for eksempel fra finn.no eller fretex. Eventuelt bruk bunader om dere allerede har det Og oppfordre alle gjestene til å bruke klær som de allerede har i skapet. Dersom dere ikke har noe spesielt dere ønsker dere til bryllupet, kan dere foreslå at alle pengene skal gå til en veldedig organisasjon? Tusen takk! Flott å oppfordre folk til å bruke det de har i skapet, for man har ALLTID noe man kan ta på seg! Kjolen er allerede kjøpt brukt for 2000kr, og min kjære skal bruke arvesmoking. Jeg hadde kjempelyst å sy om min mors gamle kjole, men viste seg at hun hadde leid den...så det ble litt for vanskelig. Vi har allerede gitt klar beskjed om at vi ikke ønsker oss mer ræl, men at folk er hjertelig velkommen til å invitere oss med på en opplevelse, alt fra skitur, fjelltur, båttur, sopptur eller middag. Ellers ønsker vi oss penger til en liten ferietur som vi ennå ikke har hatt råd til, og vi oppfordrer også å heller gi penger til de som trenger det mer enn oss! Det skulle da bare mangle!
Fun Light Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Bruk Fair Trade-blomster, om det så er fra Mester Grønn. De har endel utvalg tror jeg. Be folk om å låne klær eller bruke noe de har fra før som nevnt over. Ideèn om bordkort og sånt var veldig lurt! Smelt om gammelt gull til ringer og ta vare på verdier videre på den måten!
onyx Skrevet 3. august 2008 #6 Skrevet 3. august 2008 Jeg og mannen tok bussen til sermonien vår. Synes i grunnen det var ganske miljøvennlig jeg...
cammi Skrevet 3. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. august 2008 Smelt om gammelt gull til ringer og ta vare på verdier videre på den måten! Jeg sjekka litt ut om det var mulig å smelte om gammelt gull, har noen gamle ringer og et armbånd som jeg har arvet, og forloveden min har noe han gjerne vil fortsette å "bruke". Men virka på de i gullsmedforretninga at det var som å lage gull av gråstein. "Nei, det vil dere IKKE gjøre," var svaret, og grunngivninga var passe uorginal som at det koster jo penger, og det blir sikkert ikke fint. Klart jeg vet at ringer koster!! Så mista litt motet av hele greia... Har fått tak i transport til og fra kirka til oss brudeparet. Det blir Priusen til noen vi kjenner. Vurderte å få tak i en Think-bil, men skal si det er liten plass i de:O(
Gjest Skrevet 4. august 2008 #8 Skrevet 4. august 2008 Ser jo at du bor i oslo og der er det nok en drøss med gullsmeder som smelter om gull. Her i drammen så er det jo flere som gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå