Gå til innhold

jeg har en venninne som stinker svette!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

og jeg vet ikke hvordan jeg skal fortelle henne det!!??

hun har ganske dårlig selvtillit, så hun kommer til å ta det tungt.. men jeg blir kvalm av lukten hennes.. hun prøver å dynke det med parfyme, men det blir jo bare værre!

flere har begynt å baksnakke henne om dette...

hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Det er nok ikke noe annet å gjøre enn å sette seg ned med henne og forsøke og si det på en pen måte. Ikke forsøk og hinte med å gi henne såpe etc.- det aller beste er å gi henne en klar men hyggelig beskjed.

Slike ting er alltid vanskelige men det må gjøres, kombinasjonen gammel svette og parfyme er skrekkelig og slikt blir det snakk av.

Minnie

Skrevet

Må si meg enig med Minnie her. Du må rett og slett sette deg ned og si det til henne. Det er nok ikke bare du som merker lukten, så du gjør nok henne en tjeneste.

Lykke til!! :)

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg måtte ta en slik prat med en kollega en gang og det gikk overraskende bra. Hun var den typen som bare brukte vaskeklut og hun var heller ikke nøye med rene klær og undertøy. Hårvask "hadde hun ikke tid til" men hun tok seg kraftig sammen etter vår samtale og fra den dagen kom hun på jobb ren og velstelt, hun begynte tom. å sminke seg og så mye mye bedre ut.

Minnie

Skrevet

Hehe, mannen min tipset bedrifthelsetjenesten på en foreleser en gang. Det var veldig effektfullt.

Er du ikke av den direkte typen, kan du heller komme med kommentarer som kanskje gir henne løsningen selv. Type "må hjem og dusje, jeg, for det lukter så ekkelt når man..." osv.

Eler så kan man vikle inn i en sammenheng hvor mye bedre man føler seg om man steller seg pent, selv om man egentlig er deppa (whatever), og at den største faren er å synke hen inn i joggebukse-/-gidder-ikke-stelle-seg-tilværelsen.

For eksempel.

Skrevet

Jeg synes du skal si det til henne. Hun setter nok pris på det, for jeg tviler på at hun virkelig har lyst til å gå å lukte svette o.l blant folk! Det er nok bedre at en god venninne sier det til henne, enn at for eksempel noen begynner å mobbe henne for det....

Så hadde jeg vært deg, så hadde jeg sagt det til henne på en fin måte! :blunke:

Gjest Fuglehue
Skrevet

Fysj. Jeg henger meg på her, siden vi har samme problemet i klassen min. Ei jente som ikke gidder, ja det er fakta, å dusje! Vi har tatt det opp med henne, læreren har tatt det opp, men hun sier "Det finnes viktigere ting!"

Hva gjør man med sånne? Typisk minnie å komme med et fint tips

p.s. jeg vil ikke være for ekkel mot henne, hun er litt annerledes, men om hun hadde vært mongo, hadde hun gått på spesialskole, vel?? Det skulle vært påbudt å dusje før man gikk på skolen :roll:

Skrevet

Ohh yes.

Jeg hadde ei i klassen min på VK1 som stinket.

Vi andre holdt på og dø. ulekkert

Vi fortalte det til henne på en fin måte, og hun virket overrasket over det.

Akkurat som hun ikke visste det.

Hun sa iallefall at hun ikke kjente det.

Det er også mange ganger problemet, noen kjenner ikke lukten selv, og da tror jeg heller de blir glad hvis vi forteller det.

hun forbedret seg i allefall.

Så ta en prat med henne... for hennes skyld.

Gjest Fuglehue
Skrevet

Det var vel det første innlegget du siktet til nå, kristine, men jeg blander meg, hva gjør man om grisen ikke vil høre? Jeg klarte ikke sitte foran henne lengre, og måtte bytte plass, folk har snakket med foreldrene hennes også men de sier som henne "det finnes viktigere ting" MAKAN! :kjempesinna:

Skrevet

Stakkars jente.

Da vil jeg ikke si at lærerne bryr seg mye om henne.

Hun kan jo miste venner og bli mobbet pgr. av dette.

Jeg ville sagt det til henne uansett.

Kanskje hun har et svette problem, det er mange som har. Liksom det hjelper ikke hvor mye de vasker seg.

Jeg tror nok de kan få hjelp for sånt.

MEN er det lukten fordi hun ikke vasker seg... så er hun en gris da.

Det kan jo være en fase også da, spesielt hvis det er i pubertetsalderen.

Noen får det med å ikke vaske seg, men det blr beder etter hvert.

Ta en prat med grisen din du.. :-?

Skrevet

Hint nytter ikke - det er bare en ting å gjøre. Forbered deg grundig på forhånd. Tenk over det du skal/vil si og snakk med henne om det.

Understrek grundig at du bryr deg om henne og det er derfor du tar det opp med henne. Vær påpasselig med bemerke andre bra ting, så skal du se at dette går fint. :)

Ikke gi bort såpe, deo o.l. Det er klar tale som gjelder. Ikke sikkert hun er klar over problemet selv engang.

Suz :wink:

Gjest Fuglehue
Skrevet

Nøffeliten har ikke venner i klassen, kanskje 1-2 utafor. Hun er sikkert ei kjempehyggelig jente, men det er jo ikke så lett å komme innpå henne uten et par meters rekkevidde. Det høres ut som et snobbeproblem, men fler i klassen har måttet gå hjem pga hodepine av lukten, og en kastet faktisk opp etter å ha gått inn på do etter henne. Det er jo synd på henne, men en 17 åring bør da kunne være voksen nok til å ta ansvar for sin egen hygiene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...