Gå til innhold

Drageløperen (nylig utgitt Dvd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia,

Jeg leste boken før jeg så filmen på dvd forleden kveld, men jeg ble rimelig skuffet over filmen (bli man ikke alltid det!) Jeg syns alle skuespillerne passet utrolig godt til hvordan jeg hadde forestilt meg dem, særlig Amir og Hassan som barn samt Baba.

Første del av filmen som foregår i afghanistan likte jeg utrolig godt, men ble veldig skuffet over delen hvor Amir reiser tilbake til Afghanistan, der hadde de kuttet ut mye vesentlig fra boken. Hele oppgjøret mellom Amir og hans tidligere plageånd Assef ble tilintetgjort, i filmen ender Amir opp med noen skrubbsår mens han i boken blir slått nesten til de døde hvor han havner på sykehus med munn som er lukket med ståltråd.... Filmen tar heller ikke med hvorfor Hassans sønn ender opp som stum... Ser nesten ut til at regissøren ikke har våget å ta boken helt ut.......de mest avgjørende og intense øyeblikkene er nesten ikke beskrevet, skikkelig skuff!

Hva mener dere?

Skrevet

Jeg er helt enig med deg.

Leste først boka, så deretter filmen. "Alle" skrøt så av filmen, sa at jeg måtte bare se den.

Ble veldig skuffa! Filmen var egentlig god den, for all del, men kan ikke sammenlignes med boka. Men sånn er det som regel, er det ikke? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...