Gå til innhold

Blomster

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dumme meg har et lite spm :P Når man kjøper blomster i en butikk og får dem bundet opp, skal man da ta av tråden som holder blomstene sammen? Eller kan de stå med den på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns blomstene "faller" finere i vasen hvis den tas bort - men det er valgfritt.

Skrevet

Enig med Brunhilde. Det kommer litt an på om jeg har en vase som passer. I så fall tar jeg bort tråden. Hvis jeg må bruke en "nød-vase", synes jeg det er greit å beholde den på så buketten ikke mister fasongen.

Skrevet

Jeg synes blomstene holder seg kortere dersom jeg lar tråden være. Tar den derfor av dersom vasen tilsier det.

Skrevet

Har litt med størrelsen på vasen å gjøre. Er vasen for vid, så mister jo buketten fasongen. På den andre siden vil den heller ikke stå pent dersom vasen er vid, så...

Gjest Sativa
Skrevet

Man skal ikke ta av tråden. Blomsterhandleren setter buketten sammen og binder den for at den skal holde fasongen. Tenk deg en assymetrisk bukett, med blomster i ulike høyder, den vil jo aldri i livet stå sånn i vasen hvis tråden fjernes. I tillegg betaler man jo ekstra for å få buketten bundet.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...