Gjest Gjest Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Dumme meg har et lite spm Når man kjøper blomster i en butikk og får dem bundet opp, skal man da ta av tråden som holder blomstene sammen? Eller kan de stå med den på?
Brunhilde Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Jeg syns blomstene "faller" finere i vasen hvis den tas bort - men det er valgfritt.
Marikke Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Enig med Brunhilde. Det kommer litt an på om jeg har en vase som passer. I så fall tar jeg bort tråden. Hvis jeg må bruke en "nød-vase", synes jeg det er greit å beholde den på så buketten ikke mister fasongen.
Zzyzx Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 Jeg synes blomstene holder seg kortere dersom jeg lar tråden være. Tar den derfor av dersom vasen tilsier det.
mysan Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Har litt med størrelsen på vasen å gjøre. Er vasen for vid, så mister jo buketten fasongen. På den andre siden vil den heller ikke stå pent dersom vasen er vid, så...
Gjest Sativa Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 Man skal ikke ta av tråden. Blomsterhandleren setter buketten sammen og binder den for at den skal holde fasongen. Tenk deg en assymetrisk bukett, med blomster i ulike høyder, den vil jo aldri i livet stå sånn i vasen hvis tråden fjernes. I tillegg betaler man jo ekstra for å få buketten bundet.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå