Gå til innhold

Treffer dame på jobb som også er gift

Anbefalte innlegg

Gjest Mann, pendler
Skrevet

Jeg er mann, over 40 og pendler. Dvs jeg bor i en annen by enn jeg jobber, men kommer hjem til familien i helger og ferier. Jeg har vært pendler og bodd i ulike byer i noen år nå (!) foprdi det ikke er perfekt på hjemmebane. Der har vi vært i parterapi og vi har utviklet oss i forskjellige retninger. Men ingen av oss vil/tør bryte ut.

I byen jeg jobber har jeg begynt å treffe en annen dame på avdelingen. Hun er også pendler, akkurat som meg, og det er vel en grunn til at hun er det også...antakelig ikke veldig fantastisk hjemme hos henne heller. Jeg er ikke forelsket i kollegaen, men vi har felles skjebne, felles trøst og derfor treffes vi hjemme hos henne og hos meg for sex.

Jeg vet ikke om de andre på avdelingen har forstått det men det spiller jo mindre rolle. Jeg vet ikke hva jeg ville med dette innlegget, annet enn at det kanskje er flere i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Gjest utl.nå
Skrevet

Ofte vet de andre på avdelingen om slike forhold. Selv om dere tror at dere skjuler det er det alltid en eller anne som snapper om slikt, og da sprer det seg.

Plutselig er det noen som kontakter ektefellene deres...

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet
Jeg er mann, over 40 og pendler. Dvs jeg bor i en annen by enn jeg jobber, men kommer hjem til familien i helger og ferier. Jeg har vært pendler og bodd i ulike byer i noen år nå (!) foprdi det ikke er perfekt på hjemmebane. Der har vi vært i parterapi og vi har utviklet oss i forskjellige retninger. Men ingen av oss vil/tør bryte ut.

Eh, og hvorfor ikke det?

Skrevet

Jeg er ikke i samme situasjon. Men hvis du ønsker å nyte singellivet, så bør du nesten være singel først. Jeg skjønner ikke vitsen med å gå i parterapi, hvis du ikke er interessert i få det til å fungere? Det gir vel henne bare falske forhåpninger. Jeg går ut ifra at det er du som ikke tør å bryte, og hun som ikke vil bryte. Dette ville sikkert endret seg hvis hun visste hva du drev på med bak hennes rygg.

Gjest StockDama
Skrevet

Hva jeg syns om det?

Feigt.

Retten og sletten.

Før du puler andre burde du ha klarsignal fra partnern, evt ikke ha partner mer.

Gjest Mann, pendler
Skrevet
Jeg går ut ifra at det er du som ikke tør å bryte, og hun som ikke vil bryte.

Det stemmer, ja. Er det vanligt?

Skrevet

Om det er vanlig at mannen ikke tør å bryte, og istedet holder på med andre bak ryggen til kona? Jo det er sikkert mange som har det slik. Men det er uansett utrolig dårlig gjort ovenfor kona. Hva har kona di gjort for å fortjene et slikt forhold?

Gjest Mann, pendler
Skrevet
Hva har kona di gjort for å fortjene et slikt forhold?

Føler ikke at jeg erutro mot henne og får ikke dårlig samvittighet. Men vurderer å prøve på nytt dersom konen viser tegn til å forbedre seg.

Gjest Annen mann
Skrevet

Om dette er sant, så må jeg ærlig talt si at jeg ikke har noe til overs for dobbeltspill der partneren hjemme er intetanende. Det er unfair.

Skrevet
Føler ikke at jeg erutro mot henne og får ikke dårlig samvittighet. Men vurderer å prøve på nytt dersom konen viser tegn til å forbedre seg.

Så fint for deg at du slipper å slite med dårlig samvittighet, da.

Skrevet

Jeg tror det er flere enn kona som trenger å forbedre seg i dette tilfellet. Det er du som er utro. Vet ikke helt om det er mulig å synke så lavt i et forhold som man gjør ved å være utro mot en uvitende partner.

Si det til kona di. Så kan det hende at hun faktisk VIL bryte. Men du tør vel verken bryte eller si ifa om hva du holder på med.

Æsj!

Gjest Sideline
Skrevet
Si det til kona di. Så kan det hende at hun faktisk VIL bryte. Men du tør vel verken bryte eller si ifa om hva du holder på med.

Det kan jo hende at konen får vite det på et eller ann vis uansett? Men det blir nok ikke fra mannen. Ofte vil ikke konene bryte de vil bare glemme og tilgi samt bevare status quo. Mennesket søker trygghet og rutiner, ikke endringer.

Derfor kan egentlig pendler-mannen bare holde på, han.

Gjest BE8C75
Skrevet

I byen jeg jobber har jeg begynt å treffe en annen dame på avdelingen. Hun er også pendler, akkurat som meg, og det er vel en grunn til at hun er det også...antakelig ikke veldig fantastisk hjemme hos henne heller. Jeg er ikke forelsket i kollegaen, men vi har felles skjebne, felles trøst og derfor treffes vi hjemme hos henne og hos meg for sex.

Jeg vet ikke om de andre på avdelingen har forstått det men det spiller jo mindre rolle. Jeg vet ikke hva jeg ville med dette innlegget, annet enn at det kanskje er flere i samme situasjon?

Forkastelig, mann! Slik gjør man ikke.

Skrevet

For det er kun hun som trenger å forbedre seg? Min erfaring er at det er to i et forhold og at begge to trenger å forbedre seg, på ulike områder.

Når den ene parten anser seg som feilfri så blir det ingen endring i et forhold.

Så vis deg som en skikkelig mann og snakk ut med kona og ta et ærlig brudd av hensyn til dere begge. Ønsker forresten elskerinnen å skilles?

Skrevet

Fy flate for en råtten drittsekk du er!

Har selv sittet hjemme og hatt en mann som pendler. Vårt forhold var heller ikke perfekt, nettopp fordi vi hadde ikke noe liv sammen når han aldri var hjemme. Og når han var hjemme, skulle han hvile. Mens jeg så på hjemmeperioden hans som den tiden vil skulle ha vært sosiale med venner osv., og opplevd noe ilag.

Hvis det er sånn det foregår i pendlerjobben, så er jeg glad jeg skilte meg fra både han og jobben! Men nå regner jeg ikke med at alle er sånne feige drittsekker som deg da..

Hvis du har baller nok til å pule rundt, så bør du ha baller nok til å skille deg fra kona også. Men, neida...du kommer vel hjem og skal få tilfredsstilt behovene dine der også? Tenker du ikke engang ove hvilken smittefare du kan utsette henne for??

Håper kona di er like råtten som deg, og puler rundt hun også når du er på jobb.

Har du tenkt over at hun kanskje gjør det? Og hva synes du om det isåfall, å vite at en annen (eller flere) menn kanskje ligger og slever og puler på kona di før du gjør det??

Gjest nonkognitivisten
Skrevet
Det kan jo hende at konen får vite det på et eller ann vis uansett? Men det blir nok ikke fra mannen. Ofte vil ikke konene bryte de vil bare glemme og tilgi samt bevare status quo. Mennesket søker trygghet og rutiner, ikke endringer.

Derfor kan egentlig pendler-mannen bare holde på, han.

Det tror jeg du har mye rett i. Ingen som ønsker å miste mannen sin, om de er glad i ham i utgangspunktet. Av og til er det lettere å bare tilgi. Ikke fordi det er RETT men fordi det er rett for dem, der og da.

Gjest nonkognitivisten
Skrevet
Fy flate for en råtten drittsekk du er!

Har selv sittet hjemme og hatt en mann som pendler. Vårt forhold var heller ikke perfekt, nettopp fordi vi hadde ikke noe liv sammen når han aldri var hjemme. Og når han var hjemme, skulle han hvile. Mens jeg så på hjemmeperioden hans som den tiden vil skulle ha vært sosiale med venner osv., og opplevd noe ilag.

Hvis det er sånn det foregår i pendlerjobben, så er jeg glad jeg skilte meg fra både han og jobben! Men nå regner jeg ikke med at alle er sånne feige drittsekker som deg da..

Hvis du har baller nok til å pule rundt, så bør du ha baller nok til å skille deg fra kona også. Men, neida...du kommer vel hjem og skal få tilfredsstilt behovene dine der også? Tenker du ikke engang ove hvilken smittefare du kan utsette henne for??

Håper kona di er like råtten som deg, og puler rundt hun også når du er på jobb.

Har du tenkt over at hun kanskje gjør det? Og hva synes du om det isåfall, å vite at en annen (eller flere) menn kanskje ligger og slever og puler på kona di før du gjør det??

En annen morsom ting er at mennesker ofte tar det veldig personlig, når noen bryter mot det absolutte moralsynet vårt. Håper det hjalp å blåse ut litt.

Skrevet
En annen morsom ting er at mennesker ofte tar det veldig personlig, når noen bryter mot det absolutte moralsynet vårt. Håper det hjalp å blåse ut litt.

Man kan umulig få en mening om noe eller gi et godt råg om noe, om man ikke evner å sette seg inn i situasjonen selv. Og da må det nesten bli litt personlig ja..

Ja, tanken på at en mann faktisk kan holde på sånn som dette, mens kona sitter uvitende hjemme...ja, den gjør meg faktisk kvalm. En ting er hvis forholdet et dødt og man nesten ikke har noe sammen. En helt annen ting er hvis han reiser hjem og ligger med kona også. Bl.a. så finnes det som kjent en rekke stygge kjønnssykdommer som man kan få, og jeg synes man bør ha rett til å vite det hvis partneren ligger med andre. Hvis ikke får han iallefall holde seg vekke fra sex med kona. Men siden han er bare en mann, så tenker han nok først og fremst på seg og sine behov. Hennes helse kommer nok i andre rekke.

Gjest Gjest_caskr_*
Skrevet
Men siden han er bare en mann, så tenker han nok først og fremst på seg og sine behov. Hennes helse kommer nok i andre rekke.

Siden han bare er en mann, ja...såvidt jeg skjønner er det en dame inne i bildet her som oppfører seg på samme måte.

Gjest nonkognitivisten
Skrevet
Man kan umulig få en mening om noe eller gi et godt råg om noe, om man ikke evner å sette seg inn i situasjonen selv. Og da må det nesten bli litt personlig ja..

Ja, tanken på at en mann faktisk kan holde på sånn som dette, mens kona sitter uvitende hjemme...ja, den gjør meg faktisk kvalm. En ting er hvis forholdet et dødt og man nesten ikke har noe sammen. En helt annen ting er hvis han reiser hjem og ligger med kona også. Bl.a. så finnes det som kjent en rekke stygge kjønnssykdommer som man kan få, og jeg synes man bør ha rett til å vite det hvis partneren ligger med andre. Hvis ikke får han iallefall holde seg vekke fra sex med kona. Men siden han er bare en mann, så tenker han nok først og fremst på seg og sine behov. Hennes helse kommer nok i andre rekke.

Men du gir ham ingen gode råd. Du gir deg selv terapi ved å blåse ut. Å hjelpe ham vil være å si hva som er godt for ham, ikke å fortelle ham hva som er rett og galt. Ikke misforstå meg, om du vil blåse ut, og det føles godt, så gjør det. Men ikke kom med uærlige bortforklaringer om at det er råd. Skal du oppnå noe konstruktivt, så må du nok heller legge trykk på hva som er mannens fordeler av å ikke være utro, noe annet tror jeg ikke virker på ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...