Gjest jeppeli Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Vi prøver å bli gravide, men jeg har ikke hatt mensen på kjempelenge, og legen ba meg vente et par år for å se om mensen hadde kommet. Men jeg har ikke fått mensen, dermed har jeg heller ikke eggløsning! Vi har prøvd hele tiden. Legen mener jeg kanskje har en hormonfortyrrelse eller en ukjent infeksjon i kroppen så han satte meg på flagyl kur som skal vare i månedsvis! så leste jeg at flagyl kan gi fosterskader hvis man er gravid... vi vil jo fortsatt prøve, men må vi vente lenge til flagylkuren er ferdig? JEG VIL HA MENSEN OG EGGLØSNING NÅ leste også en plass at dong quai kunne "fremskynde" eggløsning..og mensen? Hva skal jeg gjøre?
NemoLinn Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Personlig vil jeg si at du burde vel vente med å prøve til du er ferdig med den medisinkuren din. Skulle du bli gravid mens du går på kuren så tror jeg nok at du vil ikke gå rundt og være redd for at barnet har fått misdannelser. Jeg synes også det var veldig merkelig at legen ville at du skulle vente et par år å se om menstruasjonen kommer tilbake. Normalt så vil man la det gå 1 år før mensturasjonen kommer tilbake etter endt prevensjon. Har den ikke kommet innen da, så blir man som regel utredet for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå