Gjest Starya Skrevet 31. mai 2003 #1 Skrevet 31. mai 2003 Okei, nu e dæ faktisk sol her. Kainn sei deinn e ætterlengta, ja! Men nu vill eg hør. Ka hoill dåkk på mæ på frie sommerdaga når rægne hølja ner? E dæ monopol så e tengen, eller har dåkker nåkka bedre å ta dåkk tel? Dåkker så svara må gjærne svar på dialækt, altså...
Gjest Embla s Skrevet 31. mai 2003 #2 Skrevet 31. mai 2003 Næi va jæi jør.... vet ikke helt jæi. Fjaser på KG å sånn kansche (fyf det ser ut som jeg er driting jo :o ). Spiller ikke monopol i allfall - klarer værken å vinne eller tape De' ække så lett å få til uavjort i monopol.. En du da, Starya - va jør du? (klarer ikke å skrive mer jeg, det føles helt far out)!!!
Midnattsol Skrevet 31. mai 2003 #3 Skrevet 31. mai 2003 E det dårlig vær, så kosa vi oss inne. Ser en film eller nåkka sånt. Laga god mat, læs bok, sett på kg osv. Fridagan vårres e hælga, så da e det tid førr å slapp av og lad opp batterian før næste arbeidsuke. Det e vel åsså pærfækt førr litt husarbeid hves det hølja ned ute, e det ikke?
@lfa Skrevet 31. mai 2003 #4 Skrevet 31. mai 2003 Farsken korr e sjlit me å les sa innleggan dokkers... E hate rægnvær å monopol spælle e hæll issje. Framfær kg-sjærmen sitt e uavhengi av ka vær det e... I dag ha det vært sjikkeli fint vær, så deffør ha vi grilla for første gang i år. Ælles tyssje e de e førrfærdli vanskli å skriv slike dialækt-innlegg... Åsså sjer det ganske mæsjkli ut å... Hørres iværtfall ber ut enn det sjer ut... :o
Midnattsol Skrevet 31. mai 2003 #5 Skrevet 31. mai 2003 *slite slite* Skrive på dialekt..dåårlig idè hvis man ikke skriver med noen som har samme dialekt.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 1. juni 2003 #6 Skrevet 1. juni 2003 Eg ælska rægn, så eg tar meg gjærnna en tur ut, og lev eillers stort sett som normalt. Det e nåkka spesielt me å vær ute i regnet å bli litt våt, førr så å komm inn i varmen, ta seg en go og varm dusj, å ætterpå kos seg me en kopp kakao eiller te! Ok, Starya.. vi e ikkje heilt fra samme område, det ser eg nu
MarianneE Skrevet 1. juni 2003 #7 Skrevet 1. juni 2003 Dere er nå noon snålingær!! Men, ærru menær me ræin? Her ærre sol, sol å atter SOOOOL
Gjest Anonymous Skrevet 1. juni 2003 #8 Skrevet 1. juni 2003 Ja, å nu va sola borte igjænn, bære masse gråe skya nu. En dag me sol, jaja, det va nu litt. Når det rægna hoill æ mæ helst ijnne. Har ikkje rægnbokse så vess æ fær ut bli det en våt fornøyelse. Å rægnklær e klammt og ækkelt. Vess æ e ijnne sørfa æ på internætt, ser på TV eller prøva å få gjort nå husarbei å æksamenslæsing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå