Gå til innhold

Perm, miletæret

Fremhevede innlegg

Skrevet

Miletæret skrives vel ikke sånn, pytt pytt.

En gutt jeg er interessert i er i miletæret nå, dro på mandag, gardemoen.

Hvor ofte får dem pærm? Han bor like ved :)

NOEN som vet? gutter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg vet foregår ingen grunnutdanning ved Gardermoen. Gardermoen er bare oppmøtested for grunnleggende medisinsk kontroll og litt annet småplukk før man videresendes til faktisk tjenestested. Er dumt å kaste bort flykapasitet på å frakte noen til Troms og tilbake hvis den første legekontrollen gir grunnlag for dimming.

Når det gjelder perm gis det til vanlig første gang etter to uker, deretter kommer det helt an på tjenestens art. Diverse personell med vanlig kontortid kan få lov til å gå hjem hver dag etter tjenesteslutt, sove hjemme og møte opp neste morgen, andre kan være stuck helt uten mulighet til fri (unntatt ved krise i hjemmet etc.) døgnet rundt i 6 uker, til gjengjeld får disse ofte lengre fri etterpå. Permfrekvens er altså ikke mulig å gi noe godt svar på før han har fått vite hvilken avdeling han skal til og hva han skal gjøre i denne avdelingen.

Skrevet

Ja han snakket om at han skulle være der ett halvt år , så for å bli videre sendt videre. Han har kommet inn på politimilitæret.. Håper han ikke blir sendt til Bardufoss :(

Skrevet

Aha, vel da heter det Sessvollmoen, ikke Gardermoen, selv om stedene ligger veldig nær hverandre.

Jeg vet ikke hvordan det er med perm på MP-skolen, men mistenker at det er rimelig hektisk. Etter det halve året på skole blir det bedre, typisk turnus hvor de må holde seg i leiren kontinuerlig en uke eller to, etterfulgt av omtrent like mye tid helt fri hvor de har anledning til å reise som de vil innenlands. Gode tjenestesteder for MP er de forskjellige basene i/ved byer i Sør-Norge, Oslo, Stavanger og Bergen. Fordelingen av elever til tjenestesteder er til en viss grad avhengig av hvor flinke de er, altså at de beste elevene får velge sted selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...