Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Jeg er fryktelig sjalu. Hele tiden. Det tærer noe vanvittig på meg, og på forholdet jeg er i. Det skal sies at jeg har blitt sviktet flere ganger, men jeg nekter å gi opp. Og bortsett fra sjalusien, så er forholdet vårt bedre enn på lang, lang tid... Vi er samboere på 4. året nå. Jeg har blitt sviktet, og er selvfølgelig livredd for at det skal skje igjen. Men jeg vet også at forholdet vårt ikke tåler den sjalusien jeg sitter med nå. Hun har full forståelse for min sjalusi, men synes selvfølgelig det er slitsomt, akkurat som jeg. Problemene er, som for de fleste andre, størst når kong alkohol kommer på banen. Dersom jeg sitter hjemme og hun er ute (som i kveld), er jeg fullstendig avhengig av mye kontakt for å klare å kose meg. Og det får jeg ikke... Hun er hypersosial, og meget rastløs med alkohol i blodet, så hun hater å sette av tid til å sende en melding oppi alt som skjer. Jeg vil ikke sette begrensninger for kjæresten min. Jeg vil ikke kreve hennes fulle oppmerksomhet betydelige deler av hennes kvelder ute med venninnene sine, men slik det er nå klarer jeg ikke la være. Jeg ønsker å være en avslappet og god kjæreste, som ikke har noen problemer med at hun er ute. Jeg antar at det er mange her inne som sliter eller som har slitt med sjalusi... Jeg tar fryktelig gjerne i mot råd. Jeg trenger litt hjelp... Er det noe jeg kan gjøre her og nå for å dempe den ekle følelsen? Eller har dere noen råd på lang sikt?
Gjest Betty89 Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Tror du kan slappe helt av.. Det er helt normalt å tenke slik som deg...Min type blir også slik når jeg går ut alene, (hvem snakker jeg med? danser med osv). Du kan jo ringe en eller to ganger bare for å hørre hvordan det står til, slik at du vet alt er bra. Jeg er sikker på du ikke har noenting å være redd for Det er vell ikke så lenge til hun kommer hjem?
Gjest TS Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Hun kommer nok ikke hjem i kveld, hun er hjemme på hjemstedet sitt. Men det går litt bedre nå, men jeg måtte jo ringe og mase litt *rolleyes*... Akkurat det jeg vil slutte med. Hadde vært fryktelig fint hvis hun tok initativ til det, men sånn er det bare ikke. Hvordan takler du det da? Er det ikke slitsomt å ha en "masekjæreste"?
Gjest Betty89 Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Hun kommer nok ikke hjem i kveld, hun er hjemme på hjemstedet sitt. Men det går litt bedre nå, men jeg måtte jo ringe og mase litt *rolleyes*... Akkurat det jeg vil slutte med. Hadde vært fryktelig fint hvis hun tok initativ til det, men sånn er det bare ikke. Hvordan takler du det da? Er det ikke slitsomt å ha en "masekjæreste"? Hehe nei, jeg bryr meg ikke om han ringer ett par ganger på kvelden. Han pleier faktisk ikke ringe mer enn to ganger. Jeg vet han sitter hjemme "livredd", fordi jeg også er litt som dama de.. "pratsom, livlig osv..." Men han må nesten bare stole på meg, det er ikke så mye annet han kan gjøre Prøv å ha den regelen neste gang hun skal ut... Du kan sende en meld og ringe en gang i løpet av kvelden... og så bestemmer du selv hvilken tid
Lissi Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Hehe nei, jeg bryr meg ikke om han ringer ett par ganger på kvelden. Han pleier faktisk ikke ringe mer enn to ganger. Jeg vet han sitter hjemme "livredd", fordi jeg også er litt som dama de.. "pratsom, livlig osv..." Men han må nesten bare stole på meg, det er ikke så mye annet han kan gjøre Prøv å ha den regelen neste gang hun skal ut... Du kan sende en meld og ringe en gang i løpet av kvelden... og så bestemmer du selv hvilken tid :gjeiper: Kom det fra ei som er sjalu på hånda til kjæresten (som får lov å ronke han) Selv om du ringer 100 ganger så kan han like gjerne være utro. Skal du ringe 22, så kan man ha seg resten av kvelden. Dette virker masete og kvelende. Som en plikt. La fyren/dama kose deg, du må bare stole på at de ikke gjør noe galt. Gjør de noe de ikke skal så finner man som regel ut av det. Det er dumt å kaste bort tiden på å være bekymret uten grunn? Den dagen du har grunn til å være sjalu får du se hva du gjør, i mellomtiden, nyt tiden:)
Gjest Betty89 Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 :gjeiper: Kom det fra ei som er sjalu på hånda til kjæresten (som får lov å ronke han) Selv om du ringer 100 ganger så kan han like gjerne være utro. Skal du ringe 22, så kan man ha seg resten av kvelden. Dette virker masete og kvelende. Som en plikt. La fyren/dama kose deg, du må bare stole på at de ikke gjør noe galt. Gjør de noe de ikke skal så finner man som regel ut av det. Det er dumt å kaste bort tiden på å være bekymret uten grunn? Den dagen du har grunn til å være sjalu får du se hva du gjør, i mellomtiden, nyt tiden:) Eyy du! :gjeiper: Jeg er ikke sjalu på hånda... han kan runke så mye han bare vill, men han trenger ikke lyve om det
Humleblomst Skrevet 4. august 2008 #7 Skrevet 4. august 2008 Det er kanskje ikke dette svaret du er ute etter, men har du prøvd å søke profesjonell hjelp? Å få noen timer hos psykolog for å jobbe deg systematisk gjennom angsten og redslene? For sykelig sjalusi er jo en form for angst og redsel. I de fleste tilfellene av sykelig sjalusi jeg kjenner til ligger problemet hos den som er sjalu og hans/hennes historie, og ikke hos den det går ut over. Dårlig selvtillit, negative erfaringer og problemer med å skille mellom hva som har hendt før og hva som gjelder akkurat nå er ofte ting som sitter ganske dypt i et menneske. Og det er ikke alltid like lett å finne ut hvordan man skal håndtere det når man sitter med det alene. Mange ser på psykologer som om de er ute etter å "fikle" med hjernen din, men det en psykolog egentlig gjør er jo å hjelpe mennesker å finne veien i tankemønstre og følelser som de ikke finner ut av egenhånd. Uansett er det bra at du selv ser at du har et problem. For det er det første steget ut av problemet. Håper du finner en løsning på det!
Lissi Skrevet 4. august 2008 #8 Skrevet 4. august 2008 Eyy du! :gjeiper: Jeg er ikke sjalu på hånda... han kan runke så mye han bare vill, men han trenger ikke lyve om det Okei da:) *S* Bra det da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå