lillesky Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Er på jakt etter nytt mobilabonnement. Brukte Tele2 i mange år, og byttet i vår over til MTU. Men de solgte meg til Chess. Der har jeg fått mye dårligere abonnement. Kikker litt rundt, og ser at bl.a. One Call har x antall fri ringeminutter og x antal fri smser. Noen som har forslag? Hva bruker du som også ringer og smser lite?
LilleBille Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Vi bruker alle One Call - og har spart masse - i forhold til de abonnementene vi har hatt tidligere. Ene sønnen bruker telefonen lite - og det er flere måneder han ikke får regning.
lillesky Skrevet 2. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2008 Da skal jeg bestille det med en gang og komme meg vekk fra dyre Chess! Tusen takk, LilleBille!
Zzyzx Skrevet 2. august 2008 #5 Skrevet 2. august 2008 Jepp. Onecall er helt gull for sånne som meg som nesten ikek bruker telefonen. På ett år har jeg fått tre reginger, alle sammen på godt under hundrelappen.
lillesky Skrevet 2. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. august 2008 Høres kjempebra ut. Er så vanskelig å navigere seg gjennom mobiljungelen, men nå har jeg forflyttet både meg og sambo.
feuerstein Skrevet 3. august 2008 #7 Skrevet 3. august 2008 Har vært litt problemer med Onecall i nyere tid. De bruker jo et nytt nettverk hvor dette har dekning, og et av de gamle (Netcom eller Telenor, jeg husker ikke) hvor de ikke har dekning selv. Hvis man har en samtale hvor man flytter seg fra dekningsområdet i ett nett og over i det andre blir samtalen brutt. Mest aktuell problemstilling hvis man prater i mobilen i bil/tog, iom. at fotgjengere sjelden flytter seg raskt nok til å skape problemer. I tillegg er dataoverføringshastigheten virkelig elendig, men det er neppe et problem for dere som knapt bruker telefonen. Det som derimot kan være et problem for hvem som helst er at det har vært noe krøll med simkort. En av mine nærmeste hadde inntil nylig Onecall, hun byttet nå bort blant annet fordi hun stadig fikk opp en uforståelig feilmelding som mente noe om simkortet hennes, og hver gang den meldingen kom ble samtaleloggen slettet. I tillegg ble mms-innstillingene ødelagt uten at hun merket det, helt tilfeldig ble hun klar over at hun hadde gått glipp av flere mmser. Hvis pris er det eneste som betyr noe er Onecall bra, men ellers ville jeg sett meg om etter andre.
lillesky Skrevet 3. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. august 2008 Takk for opplysningene! Men de fleste av disse problemstillingene er ikke aktuelle for meg.
happyhappy Skrevet 3. august 2008 #9 Skrevet 3. august 2008 jeg bruker også One Call. Det beste jeg har hatt noen gang.. har over halvert telefonregning:)
Kattugla Skrevet 3. august 2008 #10 Skrevet 3. august 2008 jeg bruker også One Call. Det beste jeg har hatt noen gang.. har over halvert telefonregning:) Samme her, å bytte til One Call er det smarteste jeg har gjort! Tipper at i løpet av de 5- 6 månedene jeg har hatt OC, har jeg betalt omtrent like mye som hos Netcom i løpet av 1 måned!
Gjest One Call Skrevet 3. august 2008 #11 Skrevet 3. august 2008 Så lenge One Call fortsetter i det gode sporet de er i vil jeg være trofast mot de. Det er det beste selskapet jeg har vært mobilkunde i, og jeg har forsøkt Telenor, Net Com, Tele 2 og ACN. Ingen av de slår One Call, både på pris, kundevennlighet og at de ikke maser og undervurderer oss kunder med det jeg kaller "markedsstøy".
lillesky Skrevet 3. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 3. august 2008 Hvor lenge har dere hatt One Call? Håper de ikke er som MTU, og bare har billige abonnementer som lokketilbud, for så å selge kundene.
Arwen Skrevet 3. august 2008 #13 Skrevet 3. august 2008 Jeg har hatt onecall i et år snart og er veldig fornøyd :-D
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2008 #15 Skrevet 3. august 2008 Har kontantkort i dag, hva skjer med de pengene jeg har på kortet hvis jeg bytter til onecall?
Marikke Skrevet 3. august 2008 #16 Skrevet 3. august 2008 Jeg hadde Ipea frem til det ble overtatt av OneCall i januar. Fornøyd med begge. Det siste året har jeg betalt ca 250 kroner i telefonregninger.
Zzyzx Skrevet 3. august 2008 #17 Skrevet 3. august 2008 Hvor lenge har dere hatt One Call? Håper de ikke er som MTU, og bare har billige abonnementer som lokketilbud, for så å selge kundene. Det virker veldig stabilt. Jeg byttet for nokså nøyaktig ett år siden, vilkårene har vært de samme hele tiden.
Gjest Snart 42 Skrevet 3. august 2008 #18 Skrevet 3. august 2008 Jeg har også OneCall og synes det fungerer greit, men både jeg og andre jeg kjenner med samme abb. har opplevd at de kan være ustabile i utlandet. Forskjellige problemer, men det går på manglende dekning, må velge operatør manuelt, får ikke sendt sms etc., men disse problemene har vi kun opplevd i utlandet, så helt til å leve med med mindre du er veldig ofte utenlands.
Muffin! Skrevet 3. august 2008 #19 Skrevet 3. august 2008 Jeg har også OneCall, og har hatt det godt over ett år. Får kjempelave regninger, og har ikke merket noen problemer, verken i Norge eller i utlandet. Veldig fornøyd
LilleBille Skrevet 3. august 2008 #20 Skrevet 3. august 2008 Jeg har heller ikke hatt problemer i utlandet - men den ene sønnen min må slå 1 forran pinkoden. Hvorfor han må - og ikke jeg vet jeg ikke - men når han gjør det funker det helt utmerket for han også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå