AnAnAss Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 (endret) jeg har lyst å legge på meg noen kilo, sånn ca 10 kg fordi jeg har slanka meg alt for mye. men er det liksom sånn at viss jeg eter sjokolade og sånn så fordeler ikke fettet seg utover, men legger seg bare på magen f eks?? mens viss jeg spiser havregryn og egg og nøtter fordeler det seg bedre? eller er sånn bare bestmt av gener? har trening noe å si? har liksom lyst å få en fin vektøkning, ikke slik jeg blir dvask og sånn lissom Endret 2. august 2008 av AnAnAss
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 jeg har lyst å legge på meg noen kilo, sånn ca 10 kg fordi jeg har slanka meg alt for mye. men er det liksom sånn at viss jeg eter sjokolade og sånn så fordeler ikke fettet seg utover, men legger seg bare på magen f eks?? mens viss jeg spiser havregryn og egg og nøtter fordeler det seg bedre? eller er sånn bare bestmt av gener? har trening noe å si? har liksom lyst å få en fin vektøkning, ikke slik jeg blir dvask og sånn lissom Hvor man legger på seg er genetisk betinget.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Styrketrening holder deg fast i fisken mens du legger på deg.
Supraspinatus Skrevet 2. august 2008 #4 Skrevet 2. august 2008 Som nevnt, så er er det tilfeldig hvor det legger seg fra person til person. Skal du legge på deg bør du holde deg unna usunne ting. Det er ikke bra for deg. For å gå opp i vekt må du spise mer enn det du forbruker. Nøtter er veldig energirike, så jeg råder deg til å spise ubehandlede nøtter. De inneholder sunt fett. Du kan også spise mye fet fisk. En annen ting du kan gjøre er å f.eks. legge til litt ekstra på tallerkenen. Eks: Spiser du 1 kyllingfilet, 2 poteter og litt salat til middag. Så legger du til 1 ekstra kyllingfilet og litt mer salat. Tren styrketrening mens du prøver å gå opp i vekt. Kalorioverskudd og stryketrening stimulerer blant annet muskelvekst. Og du kommer ikke til å se ut som en kroppsbygger selv om du gjør dette. Og det er selvsagt ingen garantier at det ikke kommer til å legge seg på magen, leggene eller armene.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2008 #5 Skrevet 2. august 2008 jeg har lyst å legge på meg noen kilo, sånn ca 10 kg fordi jeg har slanka meg alt for mye. men er det liksom sånn at viss jeg eter sjokolade og sånn så fordeler ikke fettet seg utover, men legger seg bare på magen f eks?? mens viss jeg spiser havregryn og egg og nøtter fordeler det seg bedre? eller er sånn bare bestmt av gener? har trening noe å si? har liksom lyst å få en fin vektøkning, ikke slik jeg blir dvask og sånn lissom Det er en del som tyder på at om man legger på seg mer over magen enn ellers, så kan det ha sammenheng med anlegg for diabetes, og man bør være forsiktig med raske karbohydrater for ikke å "slite ut" insulinreseptorene. (Det er ikke helt det som skjer, men synes forklaringen funker, siden effekten er det samme)
AnAnAss Skrevet 2. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. august 2008 ok, takk for gode råd. så mest sansynlig kommer jeg til å beholde samme kroppsfasong som jeg har nå, bare med "fett" på liksom? (nå er jeg nesten bare skinn, bein og muskler, musklene viser veldig godt på meg nå og det ser helt merkelig ut. jeg veier foresten 50 kg og er 171 cm .fatter ikke hvordan jeg kunne la det gå så langt før jeg oppdaga at jeg var blitt alt for tynn. )
AnAnAss Skrevet 2. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. august 2008 Det er en del som tyder på at om man legger på seg mer over magen enn ellers, så kan det ha sammenheng med anlegg for diabetes, og man bør være forsiktig med raske karbohydrater for ikke å "slite ut" insulinreseptorene. (Det er ikke helt det som skjer, men synes forklaringen funker, siden effekten er det samme) men jeg har ikke diabetes, så da gjelder ikke det med raske karbohydrater meg?
Supraspinatus Skrevet 2. august 2008 #8 Skrevet 2. august 2008 men jeg har ikke diabetes, så da gjelder ikke det med raske karbohydrater meg? Det vedkommende mente med det er at angivelig, så har de som legger på seg mest på magen større sjanse til å utvikle diabetes enn de som legger på seg andre steder først. men til noe annet du sa. Hvordan du legger på deg er umulig å forutsi for oss. Men sørger du for å spise sunt og drive med vekttrening (IKKE utholdenhet som vil bare brenne opp de ekstra kcal uten å gi deg så mye muskler). Så tror jeg du kommer til å holde fasongen bra.
AnAnAss Skrevet 13. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. august 2008 enda en ting jeg lurer på ang. det å legge på seg. når jeg liksom slanka meg, så føler jeg at huden har blitt mye slappere enn ellers, når jeg leggerpå meg igjen, vil huden da fortsette og være slapp, eller vil den bli "fyllt ut" av det nye fettet eller hva jg skal kalle det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå