Gjest RaidenERkul Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 I koret jeg synger i, er det ei dame som viser veldig klare tegn på at hun er interessert i meg, hun søker blikket mitt, hun finner alltid en mulighet for å snakke med meg, da berører hun armen min lettere osv. Jeg har ikke gitt et eneste tegn på at det er gjensidig, det er mange år siden jeg tørket det usikre, fårete smilet av trynet mitt, og nå er jeg bare vanlig hyggelig. Hun er egentlig av typen jeg liker veldig godt utseendemessig, ikke klassisk modellpen, men rund i ansiktet runde kinn, fine øyne, og perfekt midje - hofte ratio. Vanligvis har jeg hatt en del damer som har vært kanskje litt høyere på skalaen objektivt sett, men det har stort sett vært damer som jeg allikevel ikke har brydd meg så veldig om. Så hva er problemet? Vel, problemet er at hun synger med oss kun fordi hun ikke har tid til noe annet pga forskningen sin, hun har nemlig en utrolig fin alt, og jeg er en amatør, noe som plager meg litt. I tillegg så har både hun og jeg en naturvitenskapelig utdannelse, men jeg er av lektormateriale, og hun kommer nok til å bli professor. Det er nesten litt flaut å si det, men jeg føler at disse tankene på en måte sluker meg hver gang jeg ser henne. Nå har jeg funnet på unnskyldninger for å ikke bli med på de invitasjonene jeg har fått så langt, men nå begynner det å bli sånn at jeg må ta en avgjørelse for å vise litt interesse selv, om dette er noe jeg skal følge opp. Noen som har vært i tilsvarende situasjoner her, eller er alt greit for dere jenter- det er nærmest ønskelig at mannen er best i alt. Eller?
Antoinette Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Så du er usikker på om du vil bli sammen med henne fordi hun rett og slett er flinkere enn deg. Sier ikke det ganske mye om deg som person? Du som mann MÅ være bedre enn hun som "bare er kvinne"? 1
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2008 #4 Skrevet 2. august 2008 troll/kvinnehater/lystløgner, en salig blanding.
Jade Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 Eh... Hæ? I og med at hun skal bli professor, ville jeg anbefalt deg å droppe det. Men så har hun trossalt perfekt midje-hofte-ratio, så da synes jeg du skal gå for det. De vokser ikke på trær, nemlig. (med mindre hun har mer perfekt midje-hofte-ratio enn deg. Det kan jo bli et problem oppå alt det andre) Jeg pleier å gå etter følelsene mine. Men jeg skjønner jo nå at jeg er heeeelt på bærtur. 4
Batteri Skrevet 2. august 2008 #7 Skrevet 2. august 2008 Eh... Hæ? I og med at hun skal bli professor, ville jeg anbefalt deg å droppe det. Men så har hun trossalt perfekt midje-hofte-ratio, så da synes jeg du skal gå for det. De vokser ikke på trær, nemlig. (med mindre hun har mer perfekt midje-hofte-ratio enn deg. Det kan jo bli et problem oppå alt det andre) Jeg pleier å gå etter følelsene mine. Men jeg skjønner jo nå at jeg er heeeelt på bærtur.
Gjest TS Skrevet 2. august 2008 #8 Skrevet 2. august 2008 I og med at hun skal bli professor, ville jeg anbefalt deg å droppe det. Men så har hun trossalt perfekt midje-hofte-ratio, så da synes jeg du skal gå for det. De vokser ikke på trær, nemlig. (med mindre hun har mer perfekt midje-hofte-ratio enn deg. Det kan jo bli et problem oppå alt det andre) Jeg pleier å gå etter følelsene mine. Men jeg skjønner jo nå at jeg er heeeelt på bærtur. He. He. He. Jeg går også etter følelsene mine. Jeg skrev jo også litt om hva som trigger følelsene mine, jeg har fått litt innsikt her etterhvert. Jeg sitter her og fantaserer, tenker på ansiktet hennes, hvordan det ville vært å ta på henne, midjen, ja gode følelser. Men nå har jeg også negative følelser jeg ikke ønsker å pirre. Jeg har faktisk planlagt å bytte til et nytt kor, etter at jeg ble mer kjent med denne dama, men jeg er litt i villrede akkurat nå. Til Antoinette over her, jeg vet ikke hva det sier om meg som person jeg. Hjelper det meg å vite det?
Gjest RaidenERkul Skrevet 2. august 2008 #9 Skrevet 2. august 2008 troll/kvinnehater/lystløgner, en salig blanding. Hva får deg til å tro sånt om meg? Jeg er da hverken tradisjonalist, anti-feminist, eller hater kvinner. Jeg skal ikke påstå at jeg blir spesielt såret av internettkommentarer, det er litt av fordelen med å spørre folk anonymt på nettfora, men jeg tør påstå at det ikke var noe som helst saklig i innlegget ditt.
Gjest TS Skrevet 2. august 2008 #10 Skrevet 2. august 2008 Du som mann MÅ være bedre enn hun som "bare er kvinne"? Du leser situasjonen feil. Det hadde vært akkurat det samme om jeg var homo. Jeg liker ikke at folk er bedre enn meg, og jeg tror ikke det blir bedre av at jeg ligger med en geni. En kan få mindreverdighetskomplekser av mindre. Se for deg at norges beste kvinnelige svømmer var lesbisk og hadde et forhold til norges 10 beste kvinnelige svømmer. Kan du ikke se for deg litt friksjon? Og jeg er garantert ikke norges 10 mest intelligente akademiker (skulle gjerne vært det, men...). Dama jeg snakker om er kanskje, tja, topp 200? Regn ut hva det vil si i prosent av befolkningen, så får du en ide, så skjønner du kanskje hvorfor jeg er litt småmisunnelig.
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 2. august 2008 #11 Skrevet 2. august 2008 Hmmm... Höres ikke ut som om du har det helt bra med deg selv hvis du föler deg så dårlig av at noen er bedre enn deg. Du kommer alltid til å stöte på mennesker som er bedre enn deg i noe... Kanskje du skal få et bedre forhold til deg selv, för du innleder et forhold til en annen person?
Gjest TS Skrevet 2. august 2008 #12 Skrevet 2. august 2008 Hmmm... Höres ikke ut som om du har det helt bra med deg selv hvis du föler deg så dårlig av at noen er bedre enn deg. Du kommer alltid til å stöte på mennesker som er bedre enn deg i noe... Kanskje du skal få et bedre forhold til deg selv, för du innleder et forhold til en annen person? Ja, kanskje det. Men til nå har jeg alltid blitt sammen med folk jeg har falt for. Kommer jeg til å klare å glemme henne på sånn 1-2-3 om jeg snur ryggen til? Dessuten er det fint med forhold, er ikke så fan av å gå på byen annenhver dag for å få meg noe. Mye mas og ødelegger for trening + jobb.
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 2. august 2008 #13 Skrevet 2. august 2008 Ja, kanskje det. Men til nå har jeg alltid blitt sammen med folk jeg har falt for. Kommer jeg til å klare å glemme henne på sånn 1-2-3 om jeg snur ryggen til? Dessuten er det fint med forhold, er ikke så fan av å gå på byen annenhver dag for å få meg noe. Mye mas og ødelegger for trening + jobb. Kanskje du ikke klarer å glemme henne på 1-2-3, men kommer du til å komme over misunnelsen din på 1-2-3? Det er ikke rettferdig mot henne hvis du kommer til å gå å irritere deg over at hun er "bedre" enn deg, og dermed kanskje ikke gi henne all den kjärligheten hun fortjener... Og anngående det siste du skriver...et forhold er ikke bare en lettvint måte å få seg noe på uten å "jobbe" for det! Et forhold handler om å finne en person man kan dele livet med, og som man trives med, en som man kam kommunisere med og som gjör deg "hel" (det höres litt cheesy ut jeg ser det selv, men klarer ikke å forklare det på noen bedre måte ) Og selv om man er i et forhold så slipper man ikke å "jobbe" for det vet du!
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2008 #14 Skrevet 2. august 2008 Problemet:: er ikke så fan av å gå på byen annenhver dag for å få meg noe. Mye mas og ødelegger for trening + jobb. Løsningen:: http://www.realdoll.com/
Midus Skrevet 2. august 2008 #15 Skrevet 2. august 2008 Ja, kanskje det. Men til nå har jeg alltid blitt sammen med folk jeg har falt for. Kommer jeg til å klare å glemme henne på sånn 1-2-3 om jeg snur ryggen til? Dessuten er det fint med forhold, er ikke så fan av å gå på byen annenhver dag for å få meg noe. Mye mas og ødelegger for trening + jobb. Du kan jo prøve å finne ut om hun er ute etter noe langvarig eller om hun bare vil ha et "forhold" som ikke ødelegger for treningen og jobben, slik som du. Men spøk til side: Hvis hun er forelska i deg og du bare vil ha deg et nummer eller tre når det passer deg kan du ende opp med å såre henne skikkelig. Hvis du bryr deg om slikt da.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2008 #17 Skrevet 2. august 2008 Er det slik at du er redd for at hun ikke skal synes at du er "imponerende nok" siden hun slår deg på både jobb og synging? Det kan vel ofte virke som om kvinner forventer at mannen skal være større, sterkere, smartere, flinkere, tjene bedre osv... Jeg merker det på noen av mine venninner. Kanskje har du vært sammen med denne typen jenter før? En jente som er forsker er nok neppe en sånn type som forventer at mannen skal være smartest og flinkest. Hun har nok selv stor drivkraft og er stolt av det hun driver med! Husk, det er de ferreste som blir forskere, og det vet hun godt. Det høres ut som om du har en solid utdannelse, og kommer til å få en god jobb, så hun vil nok aldri se ned på deg. Det viktigste er at du ikke lar deg skremme av at hun kan virke mer vellykket, hun er nok stolt av det hun får til, og ønsker seg nok en kjæreste som kan være stolt av henne. Hun leter neppe etter en mann å se opp til!
Jade Skrevet 2. august 2008 #19 Skrevet 2. august 2008 Du leser situasjonen feil. Det hadde vært akkurat det samme om jeg var homo. Jeg liker ikke at folk er bedre enn meg, og jeg tror ikke det blir bedre av at jeg ligger med en geni. En kan få mindreverdighetskomplekser av mindre. Godt ikke alle har slike problemer da. Skal godt gjøres å finne en partner som er på prikken like intelligent, pen, flink osv. Kanskje hun har samme problemet som deg, at det er derfor hun vil være sammen med deg...? Kjærligheten er ikke enkel med slike krav, nei...
Marc Spector Skrevet 2. august 2008 #20 Skrevet 2. august 2008 Jeg tar mer enn gjerne en professor jeg! Eller ei i kassa på Rimi! La følelsene ta deg mann!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå