Gå til innhold

annerledes brude"vals"

Anbefalte innlegg

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg er ikke så glad i vals, og synes ikke det passer oss. Har vurdert å gå på kurs og lære oss en helt annen type ballroom-dans (kanskje littebittegrann inspirert etter å ha sett på so you think you can dance og lignende :P)

Noen som har noen forslag og evt. erfaringer med andre typer dans enn vals? I eget og andres bryllup.

Skal sies at vi er ganske utradisjonelle fra før av, kjolen min går bl.a. bare til rett under kneet og vi er ikke et veldig tradisjonelt par.

Videoannonse
Annonse
Gjest Rockemamma
Skrevet

Hva med en rockeballade og "klinedans"?

Gjest Grafica
Skrevet

Vi har liksom lyst til å lære oss en "ordentlig" dans også, ikke bare stå og snurre rundt og rundt på samme flekken ;P

Skrevet
Vi har liksom lyst til å lære oss en "ordentlig" dans også, ikke bare stå og snurre rundt og rundt på samme flekken ;P

Enig, for det ser bare urteit ut. :ler:

Min bror valgte den løsningen i sitt bryllup, og vel - jeg kommenterte det ovenfor.

Hva med å lære dere tango?

Gjest Grafica
Skrevet

Tango :dåne: er ikke det noe av det vanskeligste? Vet ikke om det går/ser bra ut med kjolen jeg skal ha. Kjolen min er en modifisert utgave av "Bianca"-modellen herfra http://www.stephaniejamescouture.com/ (Tea lenght -> første kjolen på venstre side)

Skrevet
Tango :dåne: er ikke det noe av det vanskeligste? Vet ikke om det går/ser bra ut med kjolen jeg skal ha. Kjolen min er en modifisert utgave av "Bianca"-modellen herfra http://www.stephaniejamescouture.com/ (Tea lenght -> første kjolen på venstre side)

Den kjolen passer vel bra til tango vel?

Og om tango er vanskelig? Ikke om dere kan det. :ler: Og det kan dere vel lære dere på forhånd?

Gjest Grafica
Skrevet

Tenkte på om det var vanskeligst med tanke på balanse, hurtighet, teknikk osv ;)

Skrevet

Hva med salsa da?

Jeg har selv lært cubansk salsa på dansekurs. Trenger bare lære grunntrinn + et par "bevegelser", så ser det ganske stilig ut. Ikke er det så vanskelig å lære heller, hverken for mann eller dame :)

Kult med annen dans enn standard vals også!!!!

Gjest Grafica
Skrevet

Syns vals er kjedleig både å danse og se på, med mindre det er skikkelig proffnivå :fnise:

Salsa ja, det var smart!

Skrevet

Min kusine og hennes mann danset en heftig brudesalsa i stedet for vals. det var skikkelig stilig å se på, men så møtte de hverandre i dansemiljøet, da... :fnise:

Skrevet

Hahahaha! Den fikk meg til å le høyt :D

Gjest Gjest_Moo_*
Skrevet

Vi danset både vals, tango og salsa, i den rekkefølgen. Var kjempekuult!

Salsa er ganske enkelt å lære seg, tango ser skitbra ut med kortere skjørt og så lenge man gjør det med innlevelse, kan det bli ganske bra :)

Gjest Grafica
Skrevet

Satt og så noen videoer på youtube med bruder i svære kjoler med slep og greier som skulle danse salsa og tango, det blei litt teit :fnise: halvparten av morroa med de to dansene er jo i føttene!

Skrevet

Dersom jeg skulle ha danset noe annet en brudevals, ville det ha vært cha-cha-cha. Det er utrolig stilig å se på noen som kan det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...