Gå til innhold

Gifteringer - kjøpe i Norge eller i USA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man mer ring og diamanter for pengene hvis man kjøper dette i USA kontra i Norge? Jeg og samboer reiser til USA snart og planlegger å titte på gifteringer der. Min skal ha diamanter, mens hans vil være helt "vanlig".

Er det penger å spare på å kjøpe dette over dammen eller får man like mye for pengene ved å kjøpe her i landet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter hva jeg har forstått kan man spare litt på å kjøpe i USA, ja. Særlig om du kommer over steder som selger tax free. :)

Skrevet

Tror nok dere kan spare litt på det. Vi vurderer å kjøpe våre og i USA.

Skrevet

Vi kjøpte våre ringer i Kroatia når vi var der for noen år siden. Vi sparte flere tusen kroner på det. Og dette var helt ordinære ringer i hvitt gull...

Skrevet

Takk for svarene.

Det blir nok kjøp av ringer i USA. Får bare håpe at det ikke tar altfor lang tid fra bestilling til vi kan få dem. Skal være der i 1 uke og satser på å få ordnet dette den første dagen :)

Skrevet

Hvis dere skal mellomlande i Holland så kan det være mange penger å spare ved å kjøpe diamanter her.

Skrevet

det er da ikke noe å spare på å handle slikt i usa.... i usa er diamantene som brukes stort sett en helt annen kvalitet enn her hjemme, da de vil ha store, dårlige og skitne, mens europeere foretrekker mindre stener med bedre farge og klarhet. gullprisen er generelt høy i hele den vestlige verden for tiden.

Skrevet
det er da ikke noe å spare på å handle slikt i usa.... i usa er diamantene som brukes stort sett en helt annen kvalitet enn her hjemme, da de vil ha store, dårlige og skitne, mens europeere foretrekker mindre stener med bedre farge og klarhet. gullprisen er generelt høy i hele den vestlige verden for tiden.

Hvordan underbygger du denne påstanden??

Hvis man går til gullsmed i USA og sier at man skal ha en ring i 18 k hvitt gull, minst VS1 i clarity, minst color H (her på berget kalt Wesselton), princess eller round cut og vekt på min. 0,5 carat og et GIA-sertifikat så kan jeg ikke tro at du skal få en dårligere vare enn om du går på Thune vel?? Kan du begrepene og får sertifikatene som følger med så skal vel en lik spesifisert diamant være lik uansett om man kjøper i Norge eller USA?? Eller tar jeg feil?

Skrevet

Det jeg tror hun mente er at dersom dere skal ha en ring av samme kvalitet som her hjemme - en sånn som du beskriver - så er det ikke så mye å spare... Ikke at jeg har så mye peiling selv ;)

Gjest Kristian Brudgom
Skrevet

Heisann,

Jeg vet ikke hvor dere skal i USA, men hvis dere skal til NYC kan jeg ikke annet enn å anbefale Tiffany's på 5th Avenue. Du går ikke dit for å handle billig - derimot får du en opplevelse for livet. Jeg fridde til min kjære i NYC i fjor og vi kjøpte forlovelsesring der. Vi dro tilbake til NYC i november for å kjøpe gifteringene. Utrolig bra service og nydelige ringer.

Det som også er verdt å merke seg, er at du vil spare ganske mye på å kjøpe platina i USA kontra i Norge. Tiffany's selger ikke hvitt gull - kun gult gull og platina. Tiffany's selger også jevnt over diamanter av høyere kvalitet enn det som er vanlig her. Kun TW og mye VVS.

Drar dere dit går dere opp i "celebration rings"-etasjen og spør etter Karen Rieloff-Oteiza. Hils fra Kristian og Marie from Norway.

Lykke til!

Kristian - som gifter seg på lørdag!

Skrevet
Det jeg tror hun mente er at dersom dere skal ha en ring av samme kvalitet som her hjemme - en sånn som du beskriver - så er det ikke så mye å spare... Ikke at jeg har så mye peiling selv ;)

JA! Beklager hvis jeg ikke uttrykte meg riktig! Diamantprisene svinger i takt i hele verden, så jeg kan ikke helt se hvordan de skal være så billige i USA! Her i Norge kan man gjøre gode kjøp hvis man går til forhandlere som styrer prisene etter dollarkursen (noe seriøse forhandlere gjør - unngå salg og tilbud!). Derfor mener jeg at det er fint lite å spare på å handle i utlandet, det må isåfall være tax free

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...