Heritære Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 (endret) Har gjennom mange års ekteskap selvsagt fått noen brev, kort og kjærlighetserklæringer fra min eksmann. Disse har jeg samlet på sammen med alle andre kort, slik som morsdagskort, bursdagskort fra mine barn. Alt i en mappe. Min nye sambo fant disse kortene (de har aldri vært gjemt) og lurte på hvorfor jeg fortsatt hadde brev og kort fra min eks. Måtte si som sant var at det hadde jeg ikke tenkt på og visste ikke egentlig om jeg ville kaste dem heller. Så jenter og gutter, hva er vanlig? Kaster dere slike ting selv etter 18 års ekteskap? Hvordan ville deres nye type/ektefelle/samboer ha reagert på at dere fortsatt beholdt disse kortene? Det skal være sagt at alle små ting jeg har mottatt av min nye samboer har jeg gjemt i en liten eske og ikke blandet sammen med de "gamle" kortene noe min samboer vet om. Endret 2. august 2008 av Heritære
Gjest Chrissy82 Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 jeg har en eske full med kort, brev, gaver osv som jeg har fått mens jeg var sammen med eksen min. Den ligger gjemt inni skapet og jeg ser ikke i esken lengre men jeg har ikke lyst til å kaste det heller. Min nåværende kjæreste vet ikke at jeg har tatt vare på det og jeg er litt usikker på hva han hadde sagt men tror ikke han hadde brydd seg så mye om det. Jeg synes det er litt gøy å ta vare på sånne ting. Når man er gammel kan man se på det, og le av det. Gode minner!
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Det skal sies at jeg i mange år samlet på ungdomskjæresters famlende kjærlighetserklæringer og søte oppmerksomheter. MEn jeg ryddet for et par år siden og kom over dem, og innså at de ikke betydde noe for verken meg eller selvfølelsen lengre, så jeg leste gjennom de en gang og så brant jeg de. Jeg er voksen, har lært masse av tidligere kjæresteforhold, men jeg trenger ikke påminnelsene. (Og enkelte ting er greit å kvitte seg med minnene om også, tro meg.) Jeg skjønner at nye kjærester stusser litt, men det er ikke alle som tenker over at de har sånt liggende lengre. Men hva synes du? er det viktig for deg å bevare minnene "om at du har blitt elsket før"? For min del angrer jeg ikke på at jeg brant brevene. Nåtiden er viktigst. ;-)
Heritære Skrevet 2. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. august 2008 (endret) Men hva synes du? er det viktig for deg å bevare minnene "om at du har blitt elsket før"? For min del angrer jeg ikke på at jeg brant brevene. Nåtiden er viktigst. ;-) Nei, tror ikke det handler om å bevare minner om at jeg har blitt elsket før, men mer det at det er gode minner om ett langt liv. Har også kort som jeg fikk fra min første eksmann i en annen eske, men den ligger nedpakket sammen med gamle gjenstander som jeg ikke har fått meg til å kaste. Er nok dessverre en liten samler og har tatt vare på mange ting som betyr noe spesielt for meg. Første hjemmestrikket sett til min førstefødte som han syntes var kjempegøy og få når han fikk sin første sønn. Min sønns leker f.eks Gularsj og brio togsett som igjen har kommet til glede for barnebarn. Gjenstander som barna lagde når de var små og ting de har kjøpt til meg. Dessverre så har jeg ikke leilighet stor nok til alt dette så mye har jeg måtte pakket bort . Men, de søte kortene fra mine barn gjennom alle år har jeg liggendes lett tilgjengelig da de er kjempekoselige å lese igjennom nå og da . Men, vet ikke om jeg har lyst til å kaste kortene fra min eksmann da dette også er minner og som ei over nevnte, sikkert koselig å gå igjennom når man blir gammel og minnes de tidene Endret 2. august 2008 av Heritære
FangeLiv Skrevet 2. august 2008 #5 Skrevet 2. august 2008 Tror jeg hadde kvittet meg med det, men er ikke sikkert. Kommer litt an på den nye partneren egentlig, hvis det hadde plaget ham så ville de nok gått i søpla. Hvis jeg hadde hatt barn hadde jeg nok tatt vare på det, for det kan hende de ville synes det var gøy å se på. Fra den gangen mamma og pappa var kjærester. Spørs jo på innholdet da.
Rosalie Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 Har aldri hatt, og kommer neppe noensinne til å få, det problemet, da kort og slikt som jeg får av samboeren går i papirinnsamlingen etter en tid. Er ikke, og har aldri vært, noen samler. Minnene er ikke fysiske ting, men øyeblikkene jeg samler i hjernen og hjertet mitt.
Gjest Tigress Skrevet 2. august 2008 #7 Skrevet 2. august 2008 Eg ville nok pælma det, men så bur eg i ein leilighet som ikkje er laga for at dei som bur der skal ha masse syklar og ski og greier, så her blir det meste kasta etter kort tid...
Supramundane Skrevet 2. august 2008 #8 Skrevet 2. august 2008 Jeg har kastet alt slikt etter mitt forrige forhold. Det jeg har lyst til å huske har jeg i hodet, resten er utdatert. Ønsker ikke å bevare romantiske minner fra noen andre enn min nåværende, når forholdet er slutt er jeg "ferdig".
Gjest Purple Haze Skrevet 2. august 2008 #9 Skrevet 2. august 2008 Jeg kaster ikke slike ting. Kan hende blir det annerledes med kort, bilder og andre liknende ting som man har fått av tidligere ektefeller, enn av tidligere kjærester? Jeg sitter ikke akkurat og mimrer over det som har vært, mens jeg leser kort og ser på bilder. De er gjemt bort. Jeg vil allikevel ikke kvitte meg med dem, de er en del av meg og min fortid. Fortiden er jo det som har gjort meg til den jeg er i dag.
Gjest New Dawn Skrevet 2. august 2008 #10 Skrevet 2. august 2008 Alle kjærlighetsbrev og kort fra tidligere kjærester er kastet for lenge siden. Minnene har jeg i hodet .. men livet mitt er her og nå min mann og våre barn .. Har aldri noensinne følt behov for å se på de utallige brevene jeg har kastet. Dessuten samler det seg mer enn nok skrot i et hus i årenes løp om man ikke skal ta vare på ting som ikke betyr noe for en lenger.
angeleyes Skrevet 2. august 2008 #11 Skrevet 2. august 2008 Jeg har tatt vare på gamle kort, bilder og andre ting fra ekser. Det er fordi dette er minner om det livet som har gjort meg til den jeg er. Jeg har alt slikt i en eske innerst i skapet og kunne aldri tenke meg å kaste det. Tenk hvor morsomt det er å ha når jeg blir gammel! Jeg har det aldri framme og kikker på det, og forholdet med eksen er jeg ferdig med. Kjæresten min vet at jeg har denne esken, men han synes det er helt greit siden jeg forklarte hvorfor jeg hadde tatt vare på dette.
Jade Skrevet 2. august 2008 #12 Skrevet 2. august 2008 Har det i en eske. Hadde tenkt å kaste det, men vil ikke risikere at noen finner de i bosset. Ikke har jeg ovn som jeg kan brenne de i heller. Så de blir vel bare værende i esken. Ser ikke problemet så lenge jeg ikke driver og leser de og mimrer osv.
Vera Vinge Skrevet 2. august 2008 #13 Skrevet 2. august 2008 Jeg har ikke dette problemet, men jeg er en samler, så jeg tror ikke jeg ville klart å kaste slike ting. Som flere sier, så er det jo noe som vitner om levd liv og noe som har bidratt til at man er den man er i dag. Så jeg ville lagt det i en eske, og lagt den pent bort.
Gjest Gjest_janna_* Skrevet 2. august 2008 #14 Skrevet 2. august 2008 Noe har jeg kastet og noe har jeg gjemt. Han jeg var gift med (nå eks) sendte meg aldri søte kort. Etter skilsmissen hadde jeg et heftig kjærlighetsforhold med en flott mann, der jeg fikk fantastiske kort og brev. Noe jeg aldri har fått hverken før eller siden. Med flotte egenhendige tegninger og romantiske formuleringer. Har ikke hjerte til å kaste alle, selv om det er over nå. Tror neppe jeg kommer til å få noe i framtiden som kan matche det. Har gjemt det lille jeg har i en eske innerst i skapet som et søtt minne. Sukk.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2008 #15 Skrevet 2. august 2008 Har gjennom mange års ekteskap selvsagt fått noen brev, kort og kjærlighetserklæringer fra min eksmann. Disse har jeg samlet på sammen med alle andre kort, slik som morsdagskort, bursdagskort fra mine barn. Alt i en mappe. Min nye sambo fant disse kortene (de har aldri vært gjemt) og lurte på hvorfor jeg fortsatt hadde brev og kort fra min eks. Måtte si som sant var at det hadde jeg ikke tenkt på og visste ikke egentlig om jeg ville kaste dem heller. Så jenter og gutter, hva er vanlig? Kaster dere slike ting selv etter 18 års ekteskap? Hvordan ville deres nye type/ektefelle/samboer ha reagert på at dere fortsatt beholdt disse kortene? Det skal være sagt at alle små ting jeg har mottatt av min nye samboer har jeg gjemt i en liten eske og ikke blandet sammen med de "gamle" kortene noe min samboer vet om. Hvor ofte rydder man egenltlig i sånne samlinger? Det er selvsagt individuelt - ville ikke ramlet meg inn å reagere på at en ny kjæreste hadde kort og brev eller bilder fra tidligere forhold.
Wonders Skrevet 2. august 2008 #16 Skrevet 2. august 2008 kastet det. er det over er det over, bilder og alt er totalt rivd i biter å hivd i søppla. Ikke i sinne, men av god og viktig terapi. Aldri følt meg bedre.
Heritære Skrevet 2. august 2008 Forfatter #17 Skrevet 2. august 2008 kastet det. er det over er det over, bilder og alt er totalt rivd i biter å hivd i søppla. Ikke i sinne, men av god og viktig terapi. Aldri følt meg bedre. Regner med at du ikke har barn, da jeg vet med 100% sikkerhet at mine barn ville blitt skikkelig lei seg hvi jeg rev i stykker bilder og fjernet alle minner om mine 2 eksmenn som også er deres fedre. Imellom mine to ekteskap så var jeg sammen med en psykopat, han rev i stykker absolutt alle bilder hvor vi begge to var sammen. For meg så fjernet han 2 år av mitt liv gjennom bilder. Selv om jeg ikke har mange gode minner fra den tiden så er det hva som var med på å gjøre meg til den jeg er idag og merkelig nok så angrer jeg ikke mye på mine valg. Bildene er min måte og gjennoppleve en del av den tiden
Rosalie Skrevet 2. august 2008 #19 Skrevet 2. august 2008 Regner med at du ikke har barn, da jeg vet med 100% sikkerhet at mine barn ville blitt skikkelig lei seg hvi jeg rev i stykker bilder og fjernet alle minner om mine 2 eksmenn som også er deres fedre. Imellom mine to ekteskap så var jeg sammen med en psykopat, han rev i stykker absolutt alle bilder hvor vi begge to var sammen. For meg så fjernet han 2 år av mitt liv gjennom bilder. Selv om jeg ikke har mange gode minner fra den tiden så er det hva som var med på å gjøre meg til den jeg er idag og merkelig nok så angrer jeg ikke mye på mine valg. Bildene er min måte og gjennoppleve en del av den tiden Det er ator forskjell på intime brev, kjærlighetsbrev etc. og bilder. Eller har du tenkt å la kjærlighetsbrevene fra deres fedre videre i arv?
Heritære Skrevet 2. august 2008 Forfatter #20 Skrevet 2. august 2008 Det er ator forskjell på intime brev, kjærlighetsbrev etc. og bilder. Eller har du tenkt å la kjærlighetsbrevene fra deres fedre videre i arv? Ja, sikkert! Kjærlighetsbrevene har aldri vært tilgjengelig for noen andre enn meg og de har blitt kastet når forholdet har endt. Men, bursdagskort, morsdagskort og andre søte oppmerksomheter har jeg tatt vare på. Så lenge de ikke inneholder intime detaljer så ser jeg ikke noe galt i at mine barn kan lese at deres foreldre engang i fortiden elsket hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå