Gjest Gjest Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Det lærte jeg da jeg var liten. Er det riktig å lære barna at det er farlig og ekkelt og sleike på tissen til hverandre? Og hva med urin? Jeg leser at rein urin er helt sterilt og ufarlig å drikke, jeg lærte noe annet da jeg var liten. Da var det ekkelt og farlig. Og etter hva jeg har hørt så har faktisk hendene fler bakterier enn tissen. Menn å ta hverandre i hendene, ja det "må" man, ellers så blir mann sett på som merkelig. Det er vel mer naboer og lærere som har kommet med dette, og ikke mine foreldre. Er tissen noe farlig og ekkelt? Hvorfor er det en god del voksne som lærer opp barna til å tro det? Da jeg var 7 år så var jeg sammen (venn) med ei jente på 7 år. En dag så stod vi på badet hennes og viste frem tissen til hverandre. Mora hennes så det. Hun tok meg i armen og kastet meg ut og kalte meg en pervers grisunge og hun sa at jeg ikke fikk vise ansiktet mitt der mer i gjen. Var ikke datteren hennes like mye med på det? Mora sa ikke noe til henne (som jeg vet om). Etter den dagen så pratet jeg ikke med den jenta mer for hun fikk ikke lov å leke med meg. Er det ikke fryktelig galt å oppføre seg slik mot barn? Gjør du det? Har du vært bort i slike folk? Hva synes du om det?
Gjest mstine Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 pleier barn å sleike på tissen til hverandre? riktignok lekte jeg doktor med venninna mi når vi var små men noe slikt ville vi aldri gjort!
Gina T Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 der var jo helt horribelt det moren til venninna de gjorde ivertfall
Helen Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Helen - mod.
ToneP Skrevet 3. august 2008 #7 Skrevet 3. august 2008 pleier barn å sleike på tissen til hverandre? riktignok lekte jeg doktor med venninna mi når vi var små men noe slikt ville vi aldri gjort!Nabojenta til ei venn av meg ville alltid at jeg skulle gjøre det for henne, hun syntes det var så godt.. Rart å tenke tilbake på nå.. Eneste jeg husker om henne.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2008 #8 Skrevet 4. august 2008 Det lærte jeg da jeg var liten. Er det riktig å lære barna at det er farlig og ekkelt og sleike på tissen til hverandre? Og hva med urin? Jeg leser at rein urin er helt sterilt og ufarlig å drikke, jeg lærte noe annet da jeg var liten. Da var det ekkelt og farlig. Og etter hva jeg har hørt så har faktisk hendene fler bakterier enn tissen. Menn å ta hverandre i hendene, ja det "må" man, ellers så blir mann sett på som merkelig. Det er vel mer naboer og lærere som har kommet med dette, og ikke mine foreldre. Er tissen noe farlig og ekkelt? Hvorfor er det en god del voksne som lærer opp barna til å tro det? Da jeg var 7 år så var jeg sammen (venn) med ei jente på 7 år. En dag så stod vi på badet hennes og viste frem tissen til hverandre. Mora hennes så det. Hun tok meg i armen og kastet meg ut og kalte meg en pervers grisunge og hun sa at jeg ikke fikk vise ansiktet mitt der mer i gjen. Var ikke datteren hennes like mye med på det? Mora sa ikke noe til henne (som jeg vet om). Etter den dagen så pratet jeg ikke med den jenta mer for hun fikk ikke lov å leke med meg. Er det ikke fryktelig galt å oppføre seg slik mot barn? Gjør du det? Har du vært bort i slike folk? Hva synes du om det? Om man vil ødelegge sin barn`s framtidige sexliv er det bare å tabubellegge/farliggjøre alt som har med kjønn å sex å gjøre. Trur det er nok mennesker som lever med at seksualitet er skambelagt
Gjest Gjest_Synne_* Skrevet 4. august 2008 #9 Skrevet 4. august 2008 Jeg og en venn pleide å "lekepule", som vi kalte det da vi var på den alderen. Men vi viste jo ikke helt hvordan man gjorde det.. Men en gang kom mora mi inn på rommet da vi lå nakne under dyna, så hun dro ham ut av senga og sa at hun trodde vi var for gamle til å holde på med sånt tull :/
Gjest Cha-Whoo Skrevet 4. august 2008 #10 Skrevet 4. august 2008 Jeg og en venn pleide å "lekepule", som vi kalte det da vi var på den alderen. Men vi viste jo ikke helt hvordan man gjorde det.. Men en gang kom mora mi inn på rommet da vi lå nakne under dyna, så hun dro ham ut av senga og sa at hun trodde vi var for gamle til å holde på med sånt tull :/ Haha! Gjorde det samme med nabojenta. men hun var tre år eldre enn meg, så det var hun som styrte opplegget. Tror det er en veldig naturlig og viktig del av barndommen... Vi ble ikke kjeftet på hvertfall...
Sanasol. Skrevet 4. august 2008 #11 Skrevet 4. august 2008 Jeg tror det er veldig vanlig at barn eksperimenterer med kropp og "seksualitet"... Viktig å ikke spambelegge det, samtidig som vi ikke trenger å oppdra dem til å tror at det er normalt å sleike på tissene til folk. Eventuellt sette seg ned å ta en prat med barna dersom det blir aktuellt. Har intrykket at barn vet mye mer om seksualitet/kropp/utrykk/pubertet enn mange tror.
Gjest ... Skrevet 28. august 2008 #12 Skrevet 28. august 2008 Det lærte jeg da jeg var liten. Er det riktig å lære barna at det er farlig og ekkelt og sleike på tissen til hverandre? Og hva med urin? Jeg leser at rein urin er helt sterilt og ufarlig å drikke, jeg lærte noe annet da jeg var liten. Da var det ekkelt og farlig. Og etter hva jeg har hørt så har faktisk hendene fler bakterier enn tissen. Menn å ta hverandre i hendene, ja det "må" man, ellers så blir mann sett på som merkelig. Det er vel mer naboer og lærere som har kommet med dette, og ikke mine foreldre. Er tissen noe farlig og ekkelt? Hvorfor er det en god del voksne som lærer opp barna til å tro det? Da jeg var 7 år så var jeg sammen (venn) med ei jente på 7 år. En dag så stod vi på badet hennes og viste frem tissen til hverandre. Mora hennes så det. Hun tok meg i armen og kastet meg ut og kalte meg en pervers grisunge og hun sa at jeg ikke fikk vise ansiktet mitt der mer i gjen. Var ikke datteren hennes like mye med på det? Mora sa ikke noe til henne (som jeg vet om). Etter den dagen så pratet jeg ikke med den jenta mer for hun fikk ikke lov å leke med meg. Er det ikke fryktelig galt å oppføre seg slik mot barn? Gjør du det? Har du vært bort i slike folk? Hva synes du om det? Ja dt er ekkelt at barn får vite sånn
Teriyaki Skrevet 28. august 2008 #13 Skrevet 28. august 2008 Barn er nyskerrige og utforskende vesner. Sånn er det bare. Synes det er ganske idiotisk av et voksent kvinnemenneske å kalle en gutt på 7 for en pervers griseunge, og atpåtill ikke sier noe til jenta som var med på det.
Gjest Gjest_musa_* Skrevet 5. september 2008 #14 Skrevet 5. september 2008 Det er vel ganske uvanlig at barn slikker hverandre der nede??? Greit å leke doktor og titte på hverandre, det gjorde vel de fleste av oss i den alderen.
Einar Skrevet 5. september 2008 #15 Skrevet 5. september 2008 Lekte doktor gjorde vi også husker jeg. Og det innebar litt fingring; jentene på gutta og omvendt. Men slikke gjorde vi ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå