Gå til innhold

Hva slags bullshit-påstand er dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Damen_*
Skrevet

Jeg leser stadig her inne at "kvinner har mindre sexlyst enn menn".

Og da spør jeg meg; hvor kommer denne idiotiske påstanden fra? 1800-tallet?

Dere som påstår dette; hvor tar dere det fra? Er det fordi dere lever i forhold der det er slik at mennene deres må mase seg til det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke en bullshitpåstand. Det er forskning. Om du bare gidder søke litt på nettet selv, så finner du haugevis av forskning på dette. (klokken nesten-tre-om-natten gidder jeg ikke gjøre det for deg...)

Husk, dette er generellt sett. Dobbelt så mange kvinner som menn sliter med manglende sexlyst. Det betyr ikke at -alle- kvinner sliter med manglende sexlyst.

Så selv om kvinner -jevnt over- har lavere sexlyst enn menn, så betyr ikke det at -alle- kvinner har lavere sexlyst enn menn.

Skrevet

Men det er jo det som påstås. At kvinner generelt har lavere sexlyst enn menn.

Jeg leste forresten for ikke så lenge siden at nyere undersøkelser viser at flere kvinner sliter med det motsatte. At mennene deres ikke har like mye lyst som dem.

Gjest Betty89
Skrevet

Beklager men den påstanden er riktig... Det ligger i mannens gener, være kåt ofte og spre sine sædceller...

Skrevet

Nå er det slik at menneskets kåthet ikke bare er forbundet med prokreasjon, da. Det argumentet faller litt på sin egen urimelighet da sex også er en sosial greie for mennesket.

Skrevet

Må innrømme at jeg er ganske drittlei den der selv.

Det er slitsomt for begge parter. Som mann skal du være sprengkåt til en hver tid og hoppe på det du finner fordi "det er din natur". Som kvinne skal du bare være kåt i begynnelsen av et forhold for å dra inn mannen, og deretter bare være interessert når eggløsninga nærmer seg og verpesjuken setter inn.

Den virkelig verden er heldigvis litt mer komplisert enn det der. Desverre er det en del som ikke ser det.

Skrevet

Mener jeg har lest veldig mye forskjellig i forskning om kjoenn og seksualitet. Og i dette tilfellet boer man ikke ta forskning saa altfor alvorlig, for statistikk og virkelighet er ofte to vidt forskjellige ting. Man boer vaere kritisk til hvor mye man sluker av forskning uten aa sjekke metodene og slikt. Har lest en del forskning der forskernes konklusjoner var helt paa jordet i forhold til det tallene sier.

Uansett saa sier ikke det generelle noe som helst om de enkelte personer, saa selv om statistikken sier at det generelt er slik at kvinner har lavere sexlyst enn menn saa betyr ikke det at enkeltpersoner vil oppleve det slik.

Ble sikkert veldig rotete dette, men er midt paa natta.

Skrevet
Beklager men den påstanden er riktig... Det ligger i mannens gener, være kåt ofte og spre sine sædceller...

Hvor gjemmer alle disse mennene seg for meg da.. Både jeg og flere jenter jeg kjenner skulle gjerne "fått" oss litt oftere, men nei da..

I såfall så tels denne myten kun på men som er single...

Gjest Tigress
Skrevet

Det må vel gå an å leve med at den generelle tilstanden er at kvinner har mindre lyst enn menn, utan at det skal måtte påverke ein så mykje i kvardagen?

Skrevet

Lei av denne påstanden jeg også. De siste ti årene er det jeg som har vært den pågående i senga og gutta som har meldt pass. Avvist jeg:-(

Det siste jeg har lest om dette, er at 30% av kvinnene er lettantennelige (og jeg er vel en av dem da, heldigvis), 60% er 'treige' og 10% er midt på treet. 20% av kvinnene klager på for lite sex (jeg er en av dem også, dessverre) og halvparten av menn klager på det samme.

Så mannemyten er ikke helt feil, men absolutt ingen almenngyldig lov, da, hvis man skal tro på disse tallene.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Det eneste som irriterer meg over den oppfatningen der, er at det skaper et press på mannen. Jeg har lest utallige sex"eksperter" uttale seg om at den dagen mannen ikke flerrer av deg klærne med tennene, når som helst, hvor som helst og hele tiden, ja da er det rett før du blir dumpet.

Menn skal altså være som brytere hele tiden som kan slås av og på, mens kvinner har lov til å ikke ha lyst uten at det nødvendigvis er et større problem for forholdet.

Det gjør selvfølgelig at de som er i forhold der mannen ikke tar mye initiativ til sex av ulike årsaker, begynner å tenke at noe må være galt med seg med en gang, selv om forklaringen kan være noe så enkelt som at det er veldig mye stress og styr for tiden. I tillegg kommer jo den fine "åh, han har ikke så lyst på sex, han er garantert utro, og får det fra et annet sted." Tenk om vi kvinner skulle bli utsatt for en liknende prosess de gangene vi hadde "vondt i hodet"?

Det gjør også at når menn sier nei blir det en stor "greie", mens når kvinner sier nei tenker man ikke noe større over det. Det må vel være mulig å kunne innrømme at ikke menn nødvendigvis er kåte hele tiden selv om de er i et forhold?

Skrevet

Statistisk stemmer nok dette. Men det er ikke dermed sagt at i alle forhold, så har mannen mer sexlyst enn kvinnen. Men det sier seg vel selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...