Gå til innhold

Et godt kart over Bolivia,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger et godt og detaljert kart over Bolivia, fortrinnsvis den sørlige delen av La Paz-provinsen. Jeg har lett og lett på nett, men finner ingenting. Jeg kan gjerne kjøpe et kart, men greier ikke å finne noe som virker detaljert, og kan liksom ikke begynne å kjøpe et titalls kart av alle slag bare for å teste heller.

Spørsmålet mitt blir derfor: Vet du om et detaljert kart over (deler av) Bolivia på nett, eller har du (sett) et i papirformat?

Hvis noen kan hjelpe meg med dette, blir jeg kjempeglad! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja hvor detaljert skal du ha det? Hvis du søker på La Paz på google maps, trykker på satelitt og zoomer inn får du det ganske detaljert.

Skrevet
Tja hvor detaljert skal du ha det? Hvis du søker på La Paz på google maps, trykker på satelitt og zoomer inn får du det ganske detaljert.

Takk for tipset, men det har jeg naturligvis allerede prøvd. Man kan få et greit kart over selve La Paz by der, men ellers er jo hele Bolivia (inkludert den sørlige delen av La Paz-provinsen) totalt og fullstendig blankt. Ikke så mye detaljer å hente der.

Gjest Tigress
Skrevet

Svaret er: with difficulty.

Det er ikkje alle delar av Bolivia som er skikkeleg kartlagd, slik vi ventar oss kart (jamfør den norske M711-serien).

Eg har vore der, og kjøpte kart etter å ha snakka med nokre førarar i eit trekkingselskap. Men, og dette er eit men, eg skulle til fjells, og det gjer det lettare, av di ei tysk alpingruppa har laga kart over delar av dei mest gåtte fjellområda i Bolivia, det er ikkje statlege kart.

Viss nokon kan hjelpe deg i Noreg så høyr med folka på Nomaden i Oslo, tlf.: 23131415, www.nomaden.no.

Meld gjerne i frå kva du finn ut!

Gjest Gjest_Mie_*
Skrevet

Sier som Tigress, det kommer veldig an på hva du skal bruke karet til. Vi hadde heller ikke noe godt kart over landet da vi reiste dit, så det kommer ann på om du skal på fjelltur, kjøre bil eller planlegge å reise på egen hånd. Bolivia har kun laget noenlunde skikkelig kart over veldig befolkete områder, eller vanlige reiseruter.

Ellers kan du jo høre på Thorn three forumert på lonelyplanet.com. Større sjans for at noen kan hjelpe deg der enn her på kvinneguiden.

Skrevet

Det var akkurat dette jeg fryktet, selv om jeg faktisk trodde at alle relativt tett befolkede områder i verden var offisielt kartlagte. Men da tok jeg tydeligvis feil.

Kartet trenger jeg i første omgang for å rett og slett finne ut hvor en landsby ligger, for siden (ikke med det første) å kunne reise dit. Det er ikke snakk om å gå fjellturer e.l., bare bilkjøring i befolkede strøk. Men skjønner jo nå at et slikt kart trolig ikke finnes, dersom ikke en av de mest brukte turrutene tilfeldigvis passerer i nærheten, da.

Skal sjekke ut Nomaden og spørre på mer reiserelaterte forum, ja. Men trodde egentlig ikke at det var så vanskelig siden det dreier seg om et relativt tettbebygd område; jeg antok bare at det var jeg som var dårlig til å søke på nettet. :fnise:

Tusen takk for svar, alle sammen, skal oppdatere dersom jeg finner noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...