Gjest Gl@mB@be Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 Er det slik at man burde spise karbohydrater før trening, og proteiner etter?
Gjest Gjest:) Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 Ja.. detta lurer jeg også veldig på Også har jeg en annen ting jeg gjerne skulle hatt svar på (unnskyld at jeg bruker din tråd:/ ) Hvor lenge før/etter trening burde man spise? Hva gir størst/best utbytte?:-)
Gjest Gjest_lillemeg_* Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Man burde spise karbohydrater før trening, gjerne langsomme en time før. Etter trening burde man få i seg karbohydrater og proteiner. Senest 30 min etter trening, men gjerne før. Veldig viktig med karbohydrater etter trening også, og de burde være raske! Sjokolademelk er vist noe av det beste man kan få i seg etter trening.
Gjest Gl@mB@be Skrevet 2. august 2008 #4 Skrevet 2. august 2008 Man burde spise karbohydrater før trening, gjerne langsomme en time før. Etter trening burde man få i seg karbohydrater og proteiner. Senest 30 min etter trening, men gjerne før. Veldig viktig med karbohydrater etter trening også, og de burde være raske! Sjokolademelk er vist noe av det beste man kan få i seg etter trening. Takk for svar
Supraspinatus Skrevet 2. august 2008 #5 Skrevet 2. august 2008 Det er ikke slik at du må. Det er ingenting i veien for å spise et lite normalt måltid en time før du skal på trening. Mengden må du tilpasse etter deg selv. (Er ikke så festlig å være mett eller sulten på trening.) Kan prøve å gjengi noe jeg leste i et annet forum for en tid tilbake. Orker ikke lete etter innlegget nå, men kan sikkert lete hardere senere. Om du må spise karbohydrater rett etter trening er jo noe omdiskutert. Maten du inntar kort tid etter trening vil uansett bli brukt til å fylle opp glykogenlagre først og fremst. Om du f.eks. spiser bare proteiner vil dette bli omgjort til karbohydrater i kroppen. Så i utgangspunktet er det samme hva du spiser. Den store forskjellen er på hastigheten det blir tatt opp på. Noen proteiner tar det lang tid å bryte ned andre kort tid. Samme gjelder karbohydrater. Derfor vil høyglykemiske karbohydrater være det som fyller opp lagrene raskest. Er du toppidrettsutøver, så har du bruk for dette. Er planen bare å stikke hjem rett etter trening for å slappe av, så kan du spare pengene og la være å kjøpe noe karbo-tilskudd. På en annenside så er 1 banan ikke nok næring etter trening.
Gjest Gutt92 Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 (endret) Karbohydrater skal du ha i deg både før, og etter trening. Langsomme før du skal trene, så glykogen lagrene ikke blir tomme emd en gang du begynner å trene. Etter trening skal de fylles opp igjen, helst så fort som mulig. Da er det bra med raske, f.eks banan Det kommer jo an på hva slags trening du driver med, men hvis du driver med styrketrening, så er det lurt å få i seg proteiner etter trening, siden det er da de faktisk er mest effektive for å bygge opp musklene Endret 2. august 2008 av Gutt92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå