Gjest Gjest_Forvirret_* Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 Hei. Først må jeg advare om at dette blir langt. Så må jeg være den første til å si at jeg har vært virkelig fryktelig mot han og fortjener alt dritet jeg har fått med mer. Dere kommer til å være enige, men vær så snill.. jeg trenger råd. Det begynte for snart et år siden. Vi datet i et par måneder. Jeg har aldri hatt forhold og hadde ingen planer om å ha noen i fremtiden og gjorde dette klart for han. Han var derimot lei av å "leke" og ville slå seg til ro med en snill jente. Etter første møtet (som besto av at vi satt på en benk i flere timer og snakket) sa han at han ville møte meg igjen for han følte at det var noe der. Jeg følte vel også at jeg ville møte han igjen, men ikke av samme grunn som han. Jeg datet ikke noe særlig før, og begynner jeg først med det så pleier jeg å ende det etter et par mndr, ellers blir det følelser..fra hans side. Etterhvert som vi møttes oftere, begynte jeg å føle meg ordentlig bra med han. Vi oppførte oss som et par, samtidig som jeg påminte han om at det aldri kom til å bli noe av. Kort sagt; jeg sa mye, og gjorde mye annet. Ga han mixed signals. En dag gjorde jeg noe dumt mot han. Jeg visste at han hadde følelser for meg og ventet bare på at jeg skulle si at jeg var klar for forhold.. men jeg kyssa en felles kompis. Samme kvelden var jeg også..ehm, nær, en han likte mindre..var på byen, danset bare men når han kom og så meg, så ignorerte jeg det. Han sa til venninna mi at han hatet meg og aldri ville snakke med meg mer, men han myknet til når jeg gikk bort og sa at jeg ikke brydde meg om han andre. Han spurte da "har du gjort noe annet ikveld'?" hvorpå jeg svarte nei... Alt var "ordnet" når vi skulle hjem igjen.. Ei uke etterpå, sender jeg han en melding når jeg er bortreist og sier at "forresten, husker du kvelden jeg var med X og du ble sur? Glemte å si, hadde kysset Y tidligere den kvelden". Aner ikke hvorfor jeg gjorde det sånn.. han ble sur, lukket seg helt. Spurte bare hvorfor flere ganger, "tenkte du aldri på meg?". Jeg svarte bare at jeg ikke visste...jeg bare gjorde det. Det var bare et nuss altså, men han tror meg ikke. Han tror også at jeg sa at jeg rotet med han jeg danset med også. Noe jeg ikke gjorde. Så ukene etter hendelsen, så bare var alt rart selvom han på en måte ville gi det en sjanse til. Men hvert møte ble en diskusjon om det som skjedde. "hvem andre jeg kjenner har du vært med" osv. Etterhvert orket jeg ikke å svare mer og begynte å spøke om det.. Månedene etterpå har vært veldig turbulente..ene dagen er han forelsket i meg, andre dagen sier han at han ikke kan være sammen med meg. Møttes igjen og rotet èn gang til etter hendelsen, der han lå ved min side og sa "vær så snill, ikke lek med meg igjen". Lovte at det aldri kom til å skje..Så var jeg dritt. Ene dagen var jeg forelsket i han, andre dagen hadde jeg en rar status på facebook, sa ikke det han ville høre.. var ikke åpen mot han..ga mye motsigende signaler, lovte mye jeg ikke holdt. Til slutt ga han så å si opp. Sa at det ikke kom til å fungere og han ville ikke ha meg i et forhold. Tok det greit og vi endte med å være venner. Litt etterpå begynte han å date ei ny, som han senere holdt på å bli sammen med. Ble nylig slutt med henne, pga at han fortsatt hadde kontakt med meg og jenta mistenkte at han hadde følelser for meg. Den kvelden han fortalte meg dette, møtte vi på hverandre på byen. Avtalte å møtes dagen etter også (han, meg og venninnene mine fra dagen før). Gjennom hele byen-dagen og dagen etter, så prøvde han å fiske etter oppmerksomheten min..Viste bilder av eksen, kalte meg player tusen ganger, snakket om meg og min tendens til å snakke med "alle gutter". Jeg kjenner en del i byen, så jeg hilser på dem når jeg ser dem, det plaget han for han visste aldri hvem av dem jeg hadde en historie med. På slutten av dagen, roter han med venninna mi. Jeg får høre om det dagen etterpå. Jeg gråter konstant den dagen, uten å skjønne hvorfor. Ringer han og gråter.. hadde aldri vist han følelser før.. han ble helt satt ut, sa bare at det var karma og livet bare er sånn...skulle møte han, men ble ikke noe av. Nå er jeg utenbys og prøver å prossessere alt dette. Vet bare at det var råttent gjort av venninna mi. Men hvor mye kan jeg egentlig reagere på? Jeg gjorde jo det jeg også, mens vi datet. Han gjorde det måneder etterpå..motivet hans var jo å såre meg, få se en lenge etterlengtet reaksjon.. Hvorfor gråt jeg? Har jeg følelser for han? Har han følelser for meg? Vi er begge i 20-årene.. han er et par år eldre enn meg..
Gjest TS Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 Ts her.. glemte å si, at nå harn bedt meg komme meg til helvete ut av livet hans, han hatet meg, slettet meg fra alt som er og understreket at jeg ikke betyr en dritt for han..hva gjør jeg nå ?
Supramundane Skrevet 1. august 2008 #3 Skrevet 1. august 2008 Jeg ville hørt på hva han sier. Han har sagt i klartekst hva han ønsker. Du har ikke vist han mye respekt tidligere, så det er kanskje på tide nå.
Gjest Bjerta Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 Hva som er hvem sin feil og hvorfor det ble slik kan sikkert diskuteres i timesvis, men jeg tenker bare at dette høres fryktelig slitsomt ut og at dere ikke er meant to be. Beklager hvis jeg virker negativ, men når et forhold starter med så til de grader mye rot, misforståelser og dårlig kommunikasjon lover det ikke akkurat godt for fremtiden.
Gjest *Mim* Skrevet 1. august 2008 #5 Skrevet 1. august 2008 La det gå. Lær av det, og ikke oppfør deg slik igjen.
Jade Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 Han har følelser for deg, men ikke nødvendigvis romantiske/sunne. Han kommer aldri til å tilgi deg (ihvertfall ikke på lenge). Hvis du fortsetter å ha kontakt med han, tror jeg han kommer til å bruke dette imot deg gang på gang. Bryt kontakten - spesielt om han får seg en ny. La han komme videre i livet, og kom deg videre du også.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2008 #7 Skrevet 2. august 2008 Vis han nå den respekt du ikke gjorde i forholdet, la han være! Gå videre og lær av dine feil. Dette kan jeg med stor sikkerhet si aldri kommer til å komme noe godt ut av- for noen av dere.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2008 #8 Skrevet 13. august 2008 vel du sa jo i fra begynnelsen av at du ikke ville ha noe forhold, så sånn sett var dere vel egentlig aldri helt sammen? men jeg skal ikke si noe, har sotte meg selv i ei fin klemme her...
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2008 #9 Skrevet 13. august 2008 Du må respektere hans valg og holde deg helt unna han nå. Samtidig synes jeg du har oppført seg så dårlig mot han og såret han så mye, at du på et tidspunkt bør be om unnskyldning for alt sammen. Vent en måneds tid og be om unnskyldning per mail. Ikke for å få han tilbake, men for å vise at du bryr deg om følelsene hans. Av respekt og hensyn til han bør du bare la han gå videre. Håper du lærer av erfaringen. Ut fra oppførselen din virker det som du er veldig redd for å knytte deg til noen. At du sårer den du bryr deg om fordi du ikke vil slippe han inn på deg. Øv deg mer på å kjenne på følelsene dine istedenfor å undertrykke dem ved å bli tøff og hard.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2008 #10 Skrevet 13. august 2008 Ts her.. glemte å si, at nå harn bedt meg komme meg til helvete ut av livet hans, han hatet meg, slettet meg fra alt som er og understreket at jeg ikke betyr en dritt for han..hva gjør jeg nå ? Lar ham være i fred, og går videre litt klokere. Litt klokere betyr tydeligvis rett over skorpion i empatievne her, så du har en lang vei å gå...
Gjest StockDama Skrevet 13. august 2008 #11 Skrevet 13. august 2008 Sier det samme som de andre. La han få være ifred.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2008 #12 Skrevet 13. august 2008 Jeg synes du virker temmelig følelseskald TS. Evt har du følelser, men du kjenner ikke deg selv godt nok til å forstå dem. Helt merkelig...
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2008 #13 Skrevet 13. august 2008 Det virker som du ser på samspillet mellom mann og kvinne som en maktkamp. Du har lite kontakt med egne følelser. Men jeg dømmer deg ikke for det. Du har sikkert dine grunner for at du er redd for å bli glad i noen. Du kan ha hatt veldig dårlige erfaringer tidligere i livet. Vil råde deg til å kjenne mer etter på egne følelser, og stoppe opp litt før du kaster deg ut i sjalusispill. Du trenger ikke å fortsette på samme måten, vet du. Men du må la denne gutten gå, ettersom han ikke vil ha noe mer med deg å gjøre. Lær av erfaringen til neste gang du møter noen du liker.
Gjest Gjest_Lotta_* Skrevet 13. august 2008 #14 Skrevet 13. august 2008 Ts her.. glemte å si, at nå harn bedt meg komme meg til helvete ut av livet hans, han hatet meg, slettet meg fra alt som er og understreket at jeg ikke betyr en dritt for han..hva gjør jeg nå ? Hva mener du med "hva skal jeg gjøre nå"?! Han har sagt i klartekst at han ikke vile se deg mer. Behøver du mer instrukser da?
Brunhilde Skrevet 13. august 2008 #15 Skrevet 13. august 2008 Ts her.. glemte å si, at nå harn bedt meg komme meg til helvete ut av livet hans, han hatet meg, slettet meg fra alt som er og understreket at jeg ikke betyr en dritt for han..hva gjør jeg nå ? Du tar lærdom av dette, og oppfører deg bedre neste gang du treffer en.
Gjest Gjest_***_* Skrevet 13. august 2008 #16 Skrevet 13. august 2008 Du tar lærdom av dette, og oppfører deg bedre neste gang du treffer en. Hvorfor er så mange i denne tråden kritiske til det TS har gjort?. Her har mannen oppført seg utilbørlig klengete og sjalu, selv om han helt fra starten av hadde fått klar beskjed om at noe forhold ikke var aktuelt. TS hadde ingen forpliktelser overfor mannen, og det hun gjorde, kan derfor ikke kritiseres. Tvert imot var det nødvendig å forklare mannen i klartekst at hans hensikter ikke ble gjengjeldt, og det synes jeg at TS har formidlet klart og tydelig. Av og til trenger menn ubehagelig klare beskjeder for å forstå hvor landet ligger. Ellers er jeg enig med de fleste i denne tråden som sier at du ikke bør foreta deg noe som helst i denne saken, med mindre du føler behov for å hevne hans misbruk av deg.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2008 #17 Skrevet 13. august 2008 Hvorfor er så mange i denne tråden kritiske til det TS har gjort?. Her har mannen oppført seg utilbørlig klengete og sjalu, selv om han helt fra starten av hadde fått klar beskjed om at noe forhold ikke var aktuelt. TS hadde ingen forpliktelser overfor mannen, og det hun gjorde, kan derfor ikke kritiseres. Tvert imot var det nødvendig å forklare mannen i klartekst at hans hensikter ikke ble gjengjeldt, og det synes jeg at TS har formidlet klart og tydelig. Av og til trenger menn ubehagelig klare beskjeder for å forstå hvor landet ligger. Ellers er jeg enig med de fleste i denne tråden som sier at du ikke bør foreta deg noe som helst i denne saken, med mindre du føler behov for å hevne hans misbruk av deg. Jeg tror de fleste tolker det ganske annerledes. TS har opptredt lite empatisk og hensynsløst ovenfor en mann som tydeligvis hadde følelser for henne. Hun har vinglet og lekt med han. Hun spilte med, og gjorde ingenting for å skåne mannen fra å bli såret. Hun burde satt ned foten og avsluttet "forholdet" (eller hva man skal kalle det) i det øyeblikket hun merket at hans følelser for henne ikke ble returnert av henne selv. Nå har det gått så langt som til at han er lei seg og sint og ikke ønsker mer kontakt, og selv ikke nå forstår TS hvordan hun skal oppføre seg ovenfor han! Jeg tror TS trenger å komme i kontakt med følelsene sine og bli kjent med seg selv før hun dater igjen, og kanskje utvikle noen sosiale antenner og empati.
Gjest nobilian Skrevet 13. august 2008 #18 Skrevet 13. august 2008 ...med mindre du føler behov for å hevne hans misbruk av deg. *** Fant et par sosiale antenner ute på veien, kan de være dine?
Supramundane Skrevet 14. august 2008 #19 Skrevet 14. august 2008 Uansett hvem som skyld det måtte være, og hva som har skjedd, så har han jo nå gitt en krystallklar beskjed om at han ikke ønsker henne i livet sitt mer. Det syns jeg er noe man må respektere.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2008 #20 Skrevet 14. august 2008 De fleste er vel enige i at ts er følelsesmessig umoden og har lite utviklet evne til empati. Men det er vel ikke grunn til å være så dømmende og nedlatende, som enkelte i denne tråden. Mennesker har forskjellige forutsetninger og erfaringer her i livet. Noen har bagasje som gjør at de ikke lærer like lett. Den enkleste veien kan bli å undertrykke egne følelser. Da utvikler man heller ikke så stor evne til å se andres følelser. Likevel er det da håp for ts. Hun kan utvikle seg og bli mer moden, hvis hun jobber med seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå