Gjest Gjest Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 Har i det siste fått en del kviser rundt munnen, og det kommer bare flere... Kan det være noe jeg spiser? Hvorfor er det bare rundt munnen? Har aldri hatt lignende før, og jeg har heller ikke noe særlig kviser i resten av ansiktet. Begynte å rense ansiktet for en stund siden, men måtte stoppe siden huden ble helt tørr. Kan jeg ha fått kviser av rensingen? Er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt det?
Jean Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Det låter lite som en Rosaceavariant som heter Perodial dermatit, specifikt utsatt område är munnen och hakan då. Vissa blir hjälpa av en form av antibiotika så som Tetralysal, Tetracyklin. Även vissa krämer som är receptbelagda kan vara mycket bra här. Det kan även röra sig om en plötslig streptokockinfektion eller några akneutslag av typen "Mallorcaakne" då det varit extrem värme. Läs gäran mer om akne och vård av huden på min blogg: www.skindeepbyjean.blogg.se MVH jean
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Det låter lite som en Rosaceavariant som heter Perodial dermatit, specifikt utsatt område är munnen och hakan då. Vissa blir hjälpa av en form av antibiotika så som Tetralysal, Tetracyklin. Även vissa krämer som är receptbelagda kan vara mycket bra här. Det kan även röra sig om en plötslig streptokockinfektion eller några akneutslag av typen "Mallorcaakne" då det varit extrem värme. Läs gäran mer om akne och vård av huden på min blogg: www.skindeepbyjean.blogg.se MVH jean Tusen takk for flott svar!!
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2008 #4 Skrevet 2. august 2008 mange lypsyler inneholder mineraloljer og lanolin som tilstopper porene og gir kviser og hudormer, det kan kanskje være en grunn?
Jean Skrevet 2. august 2008 #5 Skrevet 2. august 2008 Att bruka mineraloljor på huden är katastrofalt. Men om man enbart har det på läpparna, ska inte ge sådan reaktion på övriga huden. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 Har i det siste fått en del kviser rundt munnen, og det kommer bare flere... Kan det være noe jeg spiser? Hvorfor er det bare rundt munnen? Har aldri hatt lignende før, og jeg har heller ikke noe særlig kviser i resten av ansiktet. Begynte å rense ansiktet for en stund siden, men måtte stoppe siden huden ble helt tørr. Kan jeg ha fått kviser av rensingen? Er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt det? Det kan hende du reagerer på SLS (sodium laurel sulfat eller noe sånt), tannkremen din vil da være mest logisk synder.
IloveNY Skrevet 2. august 2008 #7 Skrevet 2. august 2008 Jeg slitt med det samme akkurat nå, tror det komme av en kombinasjon av at jeg har byttet rensesystem, varmen og stress... er ikke mer som skal til for at huden sliter litt... jeg håper mitt går bort snart...
Rexina Skrevet 3. august 2008 #9 Skrevet 3. august 2008 Ja det kan komme av stress ja. Det virker som det er hosmonellt. Jeg får mine hormonelle kviser langs kjevebeinet! Men Exuviance har hjulpet meg med å holde det mer i sjakk da:)
Nienna83 Skrevet 3. august 2008 #10 Skrevet 3. august 2008 Høres ikke ut som peroral dermatitt iaff, det er mer som nupper og rødhet og hud som flasser og sprer seg fryktelig fort. Har hatt det altfor mange ganger opp igjennom årene Høres mer ut som det er kommet av en utløsende faktor som feks veldig tørr hud etter rensing, som du sier, hormoner, eller noe annet huden din ikke likte..
zilje_k Skrevet 4. august 2008 #11 Skrevet 4. august 2008 Jeg sliter med akkurat det samme!! Men det kom først etter jeg sluttet på p-piller. Enda jeg er kjempeflink til å rense huden min og jeg bruker mineralsminke... Skikkelig irriterende!!! Og kvisene blir kjempebetente og vonde!!
Jean Skrevet 4. august 2008 #12 Skrevet 4. august 2008 Har du lätt att få en fet, oljig hud med sämre textur och ofta med stora porer, lär du inte bli bättre i huden med naturliga produkter som innehåller både vaxer fetter oljor och kokosfett. De skadar på samma vis som mineraloljor. Jag förespråkar att du kikar på något märke ur Cosmeceuticalsegmentetet istället. Jag har skrivit det förr och det kan vara av vikt att förstå hur huden fungerar. Vår hud kan alltså INTE tillgodogöra sig annat än de substanser vi har i våra egna kroppar. Allt annat tenderar att täppa till huden och göra den hemskt ful, smutsig och grovlinjerad på sikt. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2008 #13 Skrevet 6. august 2008 Ja det kan komme av stress ja. Det virker som det er hosmonellt. Jeg får mine hormonelle kviser langs kjevebeinet! Men Exuviance har hjulpet meg med å holde det mer i sjakk da:) Tror nok det er rensing og krem-bruk som har skylda. Huden min føles mye bedre ut etter at jeg slutta med det, og kvisene har begynt å forsvinne så smått, heldigvis...
Gjest Gjest_miriam_* Skrevet 6. august 2008 #14 Skrevet 6. august 2008 Har i det siste fått en del kviser rundt munnen, og det kommer bare flere... Kan det være noe jeg spiser? Hvorfor er det bare rundt munnen? Har aldri hatt lignende før, og jeg har heller ikke noe særlig kviser i resten av ansiktet. Begynte å rense ansiktet for en stund siden, men måtte stoppe siden huden ble helt tørr. Kan jeg ha fått kviser av rensingen? Er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt det? Det må ikke være en spesiell grunn! men et tips til alle som har kviser bruk tannkrem på dem! ha på tannkrem så etter 10 min vasker du det av!
Jean Skrevet 6. august 2008 #15 Skrevet 6. august 2008 Inte tandkräm! Även om själva finnen torkar ut, förstör det huden runt om och kan faktiskt ge pigmentförändringar då det är starka kemiska substanser i tandkräm. Det finns inget som egentligen heter "punktbehandling". Ska man bleka huden ex, är det produkter som ska läggas jämnt i hela ansiktet. Med finnar, så fungerar inga "express"metoder. Vissa försvinner på någon dag, andra blir till bölder man må medicinera bort. Konsekvent och vettig hudvård alltid, är det enda raka att på sikt få en fräsch, ung och fin hy! MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #16 Skrevet 7. august 2008 Kan det kanskje være noe jeg spiser som jeg ikke tåler? Har i det siste spist mye pakrika, kan det være det?
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #17 Skrevet 7. august 2008 Kan det kanskje være noe jeg spiser som jeg ikke tåler? Har i det siste spist mye pakrika, kan det være det? *paprika...
Gjest TS Skrevet 11. august 2008 #18 Skrevet 11. august 2008 Nå har kvisene mine endelig bestemt seg for å forsvinne, om enn litt saktere enn ønsket... Men så har jeg de siste dagene oppdaget et par mørkerosa flekker der et par av kvisene var. De ser ut som arr, litt innsunkne i huden, liksom. Noen som har peiling på om disse kommer til å forsvinne, eller om jeg på noen måte kan fjerne dem? Har ikke klemt og plukket på kvisene, så det kan vel ikke være arr...?
Jean Skrevet 11. august 2008 #19 Skrevet 11. august 2008 Sannolikt ärr ja. Man behöver inte klämma på vissa typer av karbunklar och akne för att få ärr. Du kan använda god hudvård med blekande substanser i men använd den över hela ansiktet i så fall. Ärr kan ta upp till ca 18 månader på sig att försvinna, har de inte gjort det då trots ev hudvård med blekande substanser i, kan man ta bort röda fläckar med bl a laser. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2008 #20 Skrevet 11. august 2008 Sannolikt ärr ja. Man behöver inte klämma på vissa typer av karbunklar och akne för att få ärr. Du kan använda god hudvård med blekande substanser i men använd den över hela ansiktet i så fall. Ärr kan ta upp till ca 18 månader på sig att försvinna, har de inte gjort det då trots ev hudvård med blekande substanser i, kan man ta bort röda fläckar med bl a laser. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se Takk for svar! Får håpe de forsvinner uten bruk av laser:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå