Gjest Gjest Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 Noen som har prøvd denne retten? den høres litt spennende ut... oppskrift?
Mixelite Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 Noen som har prøvd denne retten? den høres litt spennende ut... oppskrift? Det er godt, men jeg husker ikke oppskriften. Den står i Ingrid Espelids rødrutete kokebok. :-s Det er fløte, kylling, sopp... cashewnøtter...
Brunhilde Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Det er utrolig hva man kan finne ved å søke på KG.
billie Skrevet 2. august 2008 #4 Skrevet 2. august 2008 Er den verdt å prøve? Mitt svar er NEI.. Blærgh. Jeg er ikke kresen,men flygande jakob var ekelt!
Lady Lovelylocks Skrevet 2. august 2008 #5 Skrevet 2. august 2008 Jeg syns heller ikke det var særlig godt. Ble litt kvalmende.
Brunhilde Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 For meg holdt det å lese oppskriften. Banan i varm mat er...litt ekkelt, for å si det mildt.
skrue Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 (endret) Noen som har prøvd denne retten? den høres litt spennende ut... oppskrift? Selvfølgelig skal du prøve det. Nytter ikke å høre hva andre synes for smaken er så forskjellig. Retten står på min liste av ting som skal testes. Og stekt/flambert banan er godt. Endret 7. august 2008 av skrue
Brunhilde Skrevet 7. august 2008 #8 Skrevet 7. august 2008 (...) Og stekt/flambert banan er godt. Det er det jeg ikke syns, men jeg liker mye annet, så det går vel greit, tenker jeg.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #9 Skrevet 7. august 2008 Jeg synes det så vel kvalmt (søtt og fett) ut, men om man synes retten virker fristende utfra ingrediensene er det jo bare å prøve - jeg har det i hvert fall slik at om en oppskrift SER interessant og god ut, synes jeg stort sett at resultater smaker omtrent som forventet også. Og smaken er jo forskjellig.
Pasha Skrevet 7. august 2008 #10 Skrevet 7. august 2008 jeg liker den.. men jeg fjerner både banan og nøttene da
Gjest antigartner Skrevet 7. august 2008 #11 Skrevet 7. august 2008 For meg holdt det å lese oppskriften. Banan i varm mat er...litt ekkelt, for å si det mildt. Helt enig med deg. Jeg er ikke så glad i bananer i utgangspunktet, og i denne retten blir de jo nærmest fløtegratinerte på toppen av det hele!
Pludre Skrevet 9. august 2008 #12 Skrevet 9. august 2008 Jeg digger dette, og bruker en annen oppskrift: 1 grillet kylling 3 kremfløte 1 ts karri 1 halv flaske heintz hot chilisaus 1/4 ts grovmalt pepper 1 pk oppskåret bacon 5 ferske champignoner Rens kyllingen og del i passende biter. Bland så kremfløten med karri og chilisaus og pepper. Del champignonen i skiver og stek denne ilag med baconet som er delt i små biter. Legg kyllingbitene og champignon/baconblandingen i en ildfast form, og hell fløteblandingen over. Sett midt i ovnen og stek ca 30-40 min på 180 grader. Serveres med ris, og det er knallgodt Bananer og nøtter har ingenting i denne retten å gjøre tongue0023.gif Ungene kaller dette for kokt papegøye, fordi de hørte " flygene jako " og det er jo papegøye laught.gif Innlegget er endret av Pludre: I dag, 17:14
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #13 Skrevet 9. august 2008 Bare et tips om man synes kombinasjonen kylling og bacon og evt noe tomataktig høres godt ut; denne oppskriften er kjempegod og mindre overveldende søt og mektig enn det flygende Jacob høres ut til å være. Man kan bruke vanlig bacon i stedet for pancetta, og vanlige hermetiske tomater eller friske tomater - og evt bytte ut butter beans med en annen bønnetype som egner seg til en slik rett (men butter beans er også veldig godt da...). Retten minner kanskje litt om coq au vin :klø:
qrs Skrevet 11. august 2008 #14 Skrevet 11. august 2008 Skal si jeg ble overrasket over at det egentlig skulle være banan og peanøtter i Flygende Jacob. Vi lager den med cashewnøtter, bacon og kylling. Og så har vi ost på toppen. Tror kanskje ikke at jeg skal forsøke banan i den... Men sopp det vil jeg ha neste gang! Prøvde forresten mais i en gang. Men det tok over hele retten. Smakte bare mais. Burde nok hatt litt mindre i.
:-) anna Skrevet 12. august 2008 #15 Skrevet 12. august 2008 Jeg fikk oppskriften i matklubben her på KG og det er faktisk godt!! Har blitt en klassiker i vår familie i alle fall.
Rosenrød Skrevet 13. august 2008 #16 Skrevet 13. august 2008 Jeg prøvde også den, syntes den var grei, men ikke noe mer.
mia83 Skrevet 13. august 2008 #17 Skrevet 13. august 2008 (endret) Jeg pleier å lage en annen variant. Steker kyllingfilet sammen med bacon, og etterhvert har jeg i rødløk og champignon. Så serverer jeg det med ris til og bearnaisesaus eller fløtesaus. Går også an å ha alt i en ildfast form, og lage en saus av matfløte, sitronpepper og maizena og helle over og så sette den i ovnen et par minutter. Da blir det god smak på sausen Endret 13. august 2008 av mia83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå