Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poster denne på samliv og relasjoner siden det er like mye til dem som alt er gift som til dem som snart blir det (og alle andre også for den saks skyld)

Jeg skal snart gifte meg, men nå er nervene begynt å komme for fullt. Nå som jeg burde være helt inn i bryllupsforberedelsene, er jeg mer opptatt på å forberede meg på at det en eller annen gang kan gå galt. Jeg burde sett med glede frem mot den store dagen som er rett rundt hjørnet, men i dag tenker jeg at jeg ikke vil gifte meg - noensinne. Bare være sammen med samboeren min uten å være gift... Men det er så tett opp i bryllupet nå... Er skikkelig fjern om dagen...tenker mye...og gruer meg til det å gifte seg. Ikke bare den store dagen, men etterpå også - å være gift...føles nesten som å skulle gå inn i et fengsel....

Flere som har hatt det som meg?? Trenger noen som sier at dette går bra.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Det hele koker ned til noe så enkelt som til om du virkelig ønsker å dele resten av livet med denne mannen. Gjør du det, er saken klar, da gifter dere dere.

Er du i tvil, bør du gå en skikkelig runde med deg selv før du gjør noe du kan komme til å angre på.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Du må finne ut hva du ønsker videre....

dersom du vil tilbringe resten av livet ditt sammen med han - gift deg...

Dersom du er usikker/får vondt i magen når du tenker tanken - trekk deg fra bryllupet.

En ting kan jeg si deg - du må ikke tenke "hva vil folk si dersom jeg trekker meg".

Det er bedre å trekke seg - enn å bli gift for deretter å "slite" for å holde forholdet sammen. :sukk:

Skrevet

Å gifte seg innebærer ikke den helt store forskjellen. Du sier du bare har lyst å være sammen med samboeren din uten å være gift, altså tror jeg ikke du tenker du har gjort et dårlig valg med ham.

Du har ingen garantier for at dere holder sammen for alltid, uansett om dere gifter dere eller ikke. Et forhold må man jo tross alt jobbe for.

En annen ting er at vi føler oss vel alle fanget innimellom, tror det er helt naturlig.

Jeg giftet meg for to måneder siden og hadde mye av de samme tankene i forkant, men det var vel så mye fordi det ble så mye styr med forberedelsene...

Hvis du ikke vil bytte ut samboeren din, så foreslår jeg at du forteller hodet ditt at det ikke skal bekymre seg. :)

Skrevet

Hva er den store forskjellen på å være samboeren og å være gift? Begge deler kan avsluttes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...