Tusenfryd Skrevet 31. mai 2003 #1 Skrevet 31. mai 2003 Jeg dusjer nesten hver dag jeg - så dette handler ikke om dusjehyppighet - egentlig. Men mange av dere oppfatter den som ikke dusjer hver dag - dere selv eller andre - for sjusker når man ikke har fått sin daglige dusj. Da lurer jeg på hva gjør dere når dere er på hyttetur? Eller telttur i skogen? Er dette gleder som er helt utelukket bare fordi man ikke får dusjet? Eller er det annerledes når man er borte og hjemme? Selv har vi verdens flotteste hytte med snø om vinteren om vann om sommeren. Vi har sommerhus mad kaldtvann på tunet. Vi vasker håret i kaldt vann og vasker kroppen i sjøen eller vaskevannsfat. Jeg er så inderlig glad for at mine krav til hygiene ikke er avhengig av at jeg må gi avkall på ferier til disse stedene.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 31. mai 2003 #2 Skrevet 31. mai 2003 Neida, jeg kan godt dra på hytteur jeg, da vasker jeg meg godt med klut og vaskevannsfat og har med engangsservietter til underlivet etc. Men da er det deilig med en lang dusj når man kommer hjem. Men å ikke dusje hver dag når man har tilgang til det synes jeg er sjuskete. Minnie
*Lillian* Skrevet 31. mai 2003 #3 Skrevet 31. mai 2003 Men å ikke dusje hver dag når man har tilgang til det synes jeg er sjuskete. Minnie Jeg dusjer annenhver dag, men jeg vasker meg med klut og såpe og vann hver dag. Jeg vasker håret mitt annenhver dag når jeg dusjer. Har jeg trent så er det en selvfølge at jeg går i dusjen etterpå. Mener du å si at jeg er en sjuske da?? Lillian
Gjest Lea Skrevet 31. mai 2003 #4 Skrevet 31. mai 2003 I såfall melder jeg meg inn i sjuske-klubben jeg også. Håret mitt takler ikke hårvask hver dag, men krever det annenhver dag. Og dusj=hårvask. Vannet i servanten er like rent som det i dusjen hjemme hos meg. Og såpa er den samme. På hyttetur har jeg som regel tid til å vaske/skylle håret med avkok fra brisk. Og vi har ikke vann annet enn om sommeren på hytta.
Retz Skrevet 31. mai 2003 #5 Skrevet 31. mai 2003 Vi har dusj på hytta. Joda, selvfølgelig klarer jeg meg uten daglig dusj, men har jeg innretninga tilgjengelig, så bruker jeg den. Har ellers ingen problemer med å forholde meg til mennesker som dusjer en gang i uka eller sjeldnere. Jeg gir dessuten faen i om folk "sjusker" seg gjennom tilværelsen eller om noen bruker sjuske-begrepet om meg.
Barbie Skrevet 31. mai 2003 #6 Skrevet 31. mai 2003 Jeg også dusjer og vasker håret annenhver dag. Med mindre jeg skal noe. Ser ikke på meg selv som en sugge av den grunn! Ellers bruker jeg såpe og klut,eller våtservietter etter behov. Barbie
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 31. mai 2003 #7 Skrevet 31. mai 2003 Mener du å si at jeg er en sjuske da?? I prinsippet ikke men jeg skjønner ikke hvorfor noen i det hele tatt gidder og bakse rundt med klut og såpestykke når man heller kan ta seg en kjapp dusj og blir skikkelig ren. Minnie
*Lillian* Skrevet 31. mai 2003 #8 Skrevet 31. mai 2003 Fordi jeg elsker dusjen men samtidig elsker å sove lenge om morran. Derfor rekker jeg ikke dusjen før jobben. Og jeg MÅ vaske meg og pusse tenner før jeg reiser på jobben, ellers føler jeg meg iallfall sjuskete. Glemte å si noe om det med hyttetur og sånn. Tar med meg klut og vaskeservietter (ASAN) når jeg er på hyttetur, jeg. Skal jeg være der en lengre periode så koker vi opp vann og vasker håret. Men jeg verken sminker meg eller pynter meg særlig på hyttetur. Føler jeg er sjuskete selv når jeg kommer hjem fra hyttetur. Det aller først jeg gjør når jeg kommer hjem fra hyttetur som varer i mer enn 1 døgn er å hoppe inn i dusjen. Lillian
Snehvit Skrevet 31. mai 2003 #9 Skrevet 31. mai 2003 Jeg føler meg heller ikke vel før jeg har dusjet om morgenen. Håret vasker jeg bare annenhver dag, men kroppen må såpes inn i dusjen hver eneste morgen. Dette kommer nok i grunnen stort sett av vane, ikke behov. Hvis jeg er et sted der det ikke er tilgang på dusj, sørger jeg likevel for å få vasket meg - enten det er med våtservietter eller vaskeklut.
Brudulja Skrevet 31. mai 2003 #10 Skrevet 31. mai 2003 Men det tar jo like lang tid å vaske seg skikkelig som å ta en kjapp dusj... Det der har jeg aldri skjønt meg på.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 31. mai 2003 #11 Skrevet 31. mai 2003 Men det tar jo like lang tid å vaske seg skikkelig som å ta en kjapp dusj... Det der har jeg aldri skjønt meg på. Jeg lurer på det samme, og i en dusj slipper man jo å tenke på såperester på huden etc. Minnie
*Lillian* Skrevet 31. mai 2003 #12 Skrevet 31. mai 2003 Men det tar jo like lang tid å vaske seg skikkelig som å ta en kjapp dusj... Det der har jeg aldri skjønt meg på. Ikke når man aldri har klart å bruke begrepet "kjapp dusj" i praksis! Jeg lurer på det samme, og i en dusj slipper man jo å tenke på såperester på huden etc. Har man lært å vaske seg, så har man også lært å vaske bort såperester. Lillian
Gjest Scampi Skrevet 31. mai 2003 #13 Skrevet 31. mai 2003 Er dusje-fanatiker jeg, og dusjer både kveld og morgen. På hytta har vi dusj og badstu, og der også er morgen- og kveldsdusjen obligatorisk. Bruker ikke fuktighetskrem, så det er et mirakel at jeg er så myk og fin i huden som jeg er.. Bryr meg ikke så mye om hva andre gjør, så nei, jeg synes ikke dere er sjuskete hvis dere ikke dusjer hver dag En annen side av saken er at jeg ikke forstår dere
Tigerpia Skrevet 31. mai 2003 #14 Skrevet 31. mai 2003 Når jeg er hjemme foretrekker jeg å dusje hver dag (vasker håret annen hver dag), men har ingen probler med å dra på ferie/hytte o.l der jeg ikke har muligheten til å dusje hver dag. Et nå en del av hyttelivet det at man ikke kan drive samme kroppspleien der Er da veldig deilig å komme hjem og få tatt seg en lang varm dusj og få renset huden skikkelig. Pleier aldri å bare vaske meg med klut, da jeg synes det faktisk er enklere å ta en rask dusj, og så føler jeg meg ikke helt "ren" etter vask med klut :oops: Har bare noe med eget velvære å gjøre, fordi vet jo at man blir ren med klut også! (var ikke meningen å fornærme noen )
Nikki Skrevet 31. mai 2003 #15 Skrevet 31. mai 2003 Jeg er en av dem som MÅ dusje hver dag... Og grunnen til det er at det er den ENESTE måten jeg klarer å våkne på. Uansett om jeg står opp 7 eller 12. Jeg må bare dusje.
Cilla Skrevet 31. mai 2003 #16 Skrevet 31. mai 2003 Hadde jeg klart å dusje på kortere tid enn 15 minutter hadde jeg også dusjet hver morgen, men som en annen sa; dusj=hårvask. Håret mitt blir veldig rart om jeg dusjer uten å vaske det, og da ender jeg opp med å måtte vaske det over badekarkanten etter noen timer. Jeg begynner på jobb kl sju, og da er hvert minutt jeg får sove lenger en gave. Jeg jobber i helsevesenet og da liker jeg dessuten å dusje når jeg kommer hjem.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 31. mai 2003 #17 Skrevet 31. mai 2003 Jeg jobber i helsevesenet og da liker jeg dessuten å dusje når jeg kommer hjem. Unnskyld Cilla men burde ikke du som jobber i Helsevesenet være ekstra nøye med din personlige hygiene og kroppslukt av hensyn til dine pasienter? :o Nå ble jeg veldig overrasket! Minnie
Cilla Skrevet 31. mai 2003 #18 Skrevet 31. mai 2003 Jeg dusjer hver dag når jeg kommer hjem,jeg tenker også på dem som er hjemme med tanke på bakterier etc, om morgenen bruker jeg klut og såpe og har til dags dato fremdeles ikke fått klager på hverken dårlig hygiene eller kroppslukt.
Helena Skrevet 31. mai 2003 #19 Skrevet 31. mai 2003 Unnskyld Cilla men burde ikke du som jobber i Helsevesenet være ekstra nøye med din personlige hygiene og kroppslukt av hensyn til dine pasienter? :o Nå ble jeg veldig overrasket! Minnie Hvis hun dusjer når hun kommer hjem fra jobb har hun vel ikke rukket å bli så veldig skitten kl 7 dagen etter? Alternativet blir å dusje to ganger om dagen, hver dag og det tørker ut huden .
Litago Skrevet 31. mai 2003 #20 Skrevet 31. mai 2003 He-he Tusenfryd! Du kan da aldri bli en sjuske! Jeg er altså en av de som må ha en dusj hver dag. Men har ingen problemer med de som ikke gjør det! Jeg er en ganske lat person. Som synes det er veldig mye enklere å ta en dusj enn å styre rundt med klut. :D Men reiser gjerne på hyttetur uten dusj! (Selv om vår hytte har dusj...). Da knoter jeg rundt med klut og føler at jeg lukter såpe resten av dagen! Som du skjønner, - behersker ikke klute-teknikken godt nok!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå