Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Er det noen her som har noen tips til hvordan man blir kvitt kviser?

Jeg har prøvd det meste og ingen ting funker.

Kremer, piller og kosthold, alt er nytteløst, det holder ikke det det lover.

Hilsen gjest 88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som jeg skrev på kropp og helse, så hadde det vært fin å vite om du har gått til legen, og hva du evt. har fått hos vedkommende. :)

• 3 måneder senere...
Skrevet
Heisann :)

Er det noen her som har noen tips til hvordan man blir kvitt kviser?

Jeg har prøvd det meste og ingen ting funker.

Kremer, piller og kosthold, alt er nytteløst, det holder ikke det det lover.

Hilsen gjest 88

hei du:)

jeg har slitt med det samme i 5år ca, har gått på alt mulig acne produkter fra apoteket, basiron, differin, vært innom hudpleie salonger, gått på tetracyklin, herbalife, og har likevell ikke hatt noen spessielt gode resultater. sist nå var jeg hos hudlegen og hun anbefalte md formulations som de selger på hunpleie salonger. har gått på det ca 3 mnd nå men ser ingen forbedring:(

så jeg skal innom butikken jeg kjøpte det på å spørre hva jeg skal gjøre.

men når jeg ser tilbake på bilder fra 2 år tilbake hadde jeg såvidt en liten prikk i ansiktet, da gikk jeg på produkter fra the body shop. Seaweed het den serien.

jeg var kjempe fornøyd, men så dum som jeg var byttet jeg til herbalife, for noen sa det var bedre, å da startet ubalansen i ansiktet igjen, sånn at jeg har måttet gå på enda sterkere medikamenter.

men nå skal jeg høre litt rndt om jeg kan gå tilbake til the body shop, eller om huden min kan ha blitt allergisk for denne etter alle syrer jeg har brukt. for dette var virkelig en serie som hjalp meg, så anbefaler deg denne på det sterkeste!

lykke til;)

Skrevet (endret)

Sliter med det samme selv. Hadde skikkelig fin hud fra 14 års alderen og til jeg var 17 kanskje. Da brukte jeg de samme produktene hele tiden. Så ble jeg lei, og byttet merke. Det var da kvisene kom, og sårene.. Har prøvd ALT, utenom medisin mot kviser. Ser på bilder at det ikke alltid er ille da, men ofte. I desember i fjor hadde jeg plutselig helt glatt og glødende hud.. Har som regel sår i panne og hake, men nå har jeg sår i kinn og hake, og kvisearr.. Men det sære er at resten av huden er glatt, pen og uten urenheter.. Får hormonell acne innemiellom:(

Du kan jo prøve seaweed igjen da, hvis du får klarsignal:) Men er nok hormoner og det man spiser som gjør at huden blir stygg. Du kan jo prøve med kostilskudd (multivitamin + omega369). Det kan hjelpe! Variert kost og midre sukker og fett gjør også huden bedre. Brus er det verste for huden.

Endret av Rexina
Skrevet

Det finnes ingen klar, beviselig link mellom matvarer og acne. Det er derimot oftest snakk om arv. Sitat:

"Årsaker til akne

Årsakene til akne er ikke fullstendig kjent. En del medisiner er kjent å forårsake eller betydelig forverre akne (kortikosteroider, litium). Miljøgiften dioksin forårsaker et helt karakteristisk utslett, men er svært sjelden. Det er en betydelig arvelig komponent i akne, og det er mange misforståelser rundt årsaker til akne. Hverken diett (for eksempel sjokolade), dårlig hygiene eller sex er vist å være en årsak til akne.

Nesten alle tenåringer har elementer av akne. De mest alvorlige tilfellene ser vi som regel hos personer i alderen 17-19 år, og menn er hardere rammet enn kvinner. Problemet forsvinner som regel i 25 årsalderen."

Er man disponert for å ha en fet hudtype som tetter seg til og en liten ubalanse i hormonene, vil dette ofte gi seg utslag i acne.

Sakset fra: http://www.kvinneguiden.no/magasin/livssti...alvparten/45290

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...