vinn Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 Hei lurer på hva en skal igjennom for å bli besøkshjem? Noen sier en skal ha vandelsattest,og den er jeg med på. Men at de skal ha legeattest?
Leanne Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 vi måtte levere legeattest... Dette var vel for å se om vi hadde en helt vanlig helse... De ser etter om du har vært psykisk syk, hatt hjerteinfarkt og andre mer alvorlige ting som kanskje kan hindre deg i å fungere som at besøkshjem...
Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 Men de har ikke tilgang til journalen?
iss Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 Barnevernet kan kun få tilgang til journalen hvis det åpnes en undersøkelse iht barnevernloven eller hvis det foreligger en samtykkeerklæring fra vedkommende. For å bli besøkshjem går man gjennom en "intervjurunde" der man må fortelle om sin egen oppvekst, familie, relasjoner, tanker om barneoppdragelse, familieforhold, praktiske opplysninger om hus o.l. , og andre ting som er relevante for barnevernet å vite om dere som familie. Dette fordi de ønsker å være sikre på at det er ett egent hjem for det barnet de ønsker å ha ett besøkshjem til
Leanne Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Men de har ikke tilgang til journalen? nei. Legen skrev bare en attest, som jeg fikk se før hun sendte den til barnevernet...
CeeCee Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 (endret) Barnevernet kan kun få tilgang til journalen hvis det åpnes en undersøkelse iht barnevernloven eller hvis det foreligger en samtykkeerklæring fra vedkommende. For å bli besøkshjem går man gjennom en "intervjurunde" der man må fortelle om sin egen oppvekst, familie, relasjoner, tanker om barneoppdragelse, familieforhold, praktiske opplysninger om hus o.l. , og andre ting som er relevante for barnevernet å vite om dere som familie. Dette fordi de ønsker å være sikre på at det er ett egent hjem for det barnet de ønsker å ha ett besøkshjem til Og så regner jeg med at de også vil se hvilke ressurser og egenskaper de voksne i hjemmet har. Om de har egne barn og hvilke aldersgrupper og personlighet/ interesser de har. Dette for å finne et hjem som er best tilpasset det enkelte barn. Alle barn trenger forskjellige ting. Noen trenger masse grenser, og voksne som er svært konsekvente. Noen trenger et "rolig" og avslappet hjem, andre trenger et hjem der det skjer mye og de kan aktiviseres. Edit: Det var vel igrunnen det du sa... jeg bare utdypet det litt.. Endret 12. august 2008 av CeeCee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå