Gjest Gjest_rådvill_* Skrevet 1. august 2008 #1 Del Skrevet 1. august 2008 Fadderbarnet mitt skal døpes og jeg lurer veldig på hva jeg skal ha på meg. Jeg har ingen bunad å bruke, derimot kjøpte jeg i dag verdens kuleste kjole, knekort og stroppeløs. Litt redd for at den skal være for fin i dåp, for er ærlig talt litt usikker på hva kleskoden er. Noen som har tips eller synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. august 2008 #2 Del Skrevet 1. august 2008 Bunad regnes jo også for gallaantekk å være, så en fin knekort kjole burde være fint i dåp. Man kler seg pent i dåp, men en trer oftest ikke på seg lang ballkjole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 1. august 2008 #3 Del Skrevet 1. august 2008 Ville ikke gått i stroppeløs kjole i barnedåp. Der skal man være mer enn anstendig kledd. Synes kjolen bør gå nedenfor knærne også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 1. august 2008 #4 Del Skrevet 1. august 2008 Enig med Noli. Dåpsantrekk er vanligvis "pent antrekk" uten å være galla, pluss at bunad er et ofte brukt antrekk, særlig for faddere. Det står neppe noe sted at en knekort, stroppeløs kjole ikke er "lov", men personlig mener jeg det er riktig å være litt mer tekkelig kledd i en barnedåp. Hvis du likevel vil bruke kjolen, ville jeg anbefalt å gå til anskaffelse av en bolero eller noe annet som dekker skuldre og overarmer. Kjolen bør liksom ikke være kort i begge ender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mosefruen Skrevet 1. august 2008 #5 Del Skrevet 1. august 2008 Enig i siste. Jeg synes uansett det er greit å ha på seg litt i kirken når man er på utstilling sånn som man er som fadder. Knekort synes jeg er greit om du har noe over skuldrene, en bolero eller cardigan eller sjal. (Det er jo dessuten gjerne kaldt i en kirke) Dersom kjolen er veldig glitrete og sånn så kan det være den er litt for pyntet, glitter synes jeg uansett blir litt drøyt på formidagen. Men du sier ikke noe om hvor pyntet den er så det blir vrient å mene noe på. Men hva med å ringe foreldrene til dåpsbarnet og spørre hva de legger opp til i stil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_rådvill_* Skrevet 2. august 2008 #6 Del Skrevet 2. august 2008 Jeg tenker selv at kjolen kanskje er for mye pyntet. Det er ikke så mye glitter og stas på den, men mønsteret er utrolig kult, men "classy" og kan vekke noe oppsikt. Samtidig ser jeg virkelig utrolig bra ut i den (uten å skryte), så tror ingen ville tenkt at det var usømmelig, annet enn om alle de andre fadderne så litt kjedelige ut. Jeg skal selvfølgelig snakke med foreldrene. De er forøvrig ikke akkurat grå mus og jeg vet de ville likt kjolen, spørsmålet er mer om det er helt miss i forhold til dåp. Kan også nevne at foreldrene ikke liker bunader, derfor kanskje like greit at jeg ikke eier en sånn (selv om jeg personlig synes de er flotte). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå