Gjest Gjest Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 Var nylig i Sverige og tenkte jeg skulle handle litt billig kylling. Det ble ikke allverden... Da jeg leste på pakkene, så jeg at alt kjøtt virket "marinert" i saltlake, og ble skeptisk. Er det noe godt? Sikkert ikke så sunt (salt), og er det merker dere kan anbefale å kjøpe? Ei jeg har snakket med sa at svensk filet var så "rar og ekkel" i konsistensen...
Fun Light Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 Syns svensk kyllingfilet er bleik og dvask jeg.. men smaker greit..
Gjest Lacuna Skrevet 1. august 2008 #3 Skrevet 1. august 2008 Akkurat som i Norge, må man i Sverige opp i pris for å få bra kvalitet. Den billige kyllingfileten er pumpe full av saltvann for å øke vekta, og er ikke noe særlig bra. Det samme gjelder egentlig for endel av den norske, frosne fileten.
Gjest Bellatrix Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 Jeg smakte kyllingfilet som var kjøpt i Sverige for noen uker siden. Den var visstnok importert fra Latvia til Sverige. Den smakte rart. Bleik og dvask er passende ord, ja. Mamma mente de bare var saftigere enn de norske, men jeg vet ikke, jeg.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2008 #5 Skrevet 2. august 2008 Tusen takk for svar! Alle snakker så mye om å kjøpe kyllingfilet fra Sverige og hvor billig den er, men jeg tenker også litt at pris = kvalitet uansett. Nå hadde Rimi akkurat tilbud på 1 kg kyllingfilet til litt over 70 kr kiloen, og det tilsvarer samme kilopris for det dyreste jeg kjøpte i Sverige for å prøve. Den norske fileten var 100 % filet uten tilsetninger, mens den svenske (med minst tilsetning) var 87% kjøtt og resten vann/salt/sukker. Så da falt liksom argumentet om å kjøpe billig i Sverige bort hvis selv den dyreste svenske fileten ikke er like god som den norske på tilbud.
Rawien Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 Det er en type frossen kyllingfilet fra Sverige jeg synes går an, store og saftige stykker, perfekte til grilling. Har aldri kjøpt den selv, men mange venninner som gjør det, mulig det er den med hvit/gjennomsiktig pose. De andre merkene er ikke noe særlig synes jeg.
Marc Spector Skrevet 2. august 2008 #7 Skrevet 2. august 2008 Det er en type frossen kyllingfilet fra Sverige jeg synes går an, store og saftige stykker, perfekte til grilling. Har aldri kjøpt den selv, men mange venninner som gjør det, mulig det er den med hvit/gjennomsiktig pose. De andre merkene er ikke noe særlig synes jeg. Gjetter på at det er den jeg har kjøpt noen ganger også, og jeg syns den er kjempegod. Den jeg tenker på ligger i en litt stor .. gjennomsiktig pose med hvite tegninger av kyllinger på. Den har en litt annen konsistens enn den norske, men jeg syns den bare er fantastisk saftig og "mør". Skal ikke skryte på meg å ha greie på kylling eller annen mat for den saks skyld, men jeg fikk lyst på en Sverige-tur etter den kyllingfileten nå. :gjeiper: BTW: Blir det Sverige-tur må jeg kjøpe inn noen poser med Dill-potetgull også!
Aeriana Skrevet 2. august 2008 #8 Skrevet 2. august 2008 At de tilsetter noe for å få opp vekten er iallfall sikkert, er jo dobbelt så store som her hjemme. Syns også at den er ekkel i konsistensen, løs og deigete, så den kjøper jeg ikke nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå