Gå til innhold

Kan man ha mensen/blødninger og likevel gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_maika_*
Skrevet

Jeg føler så sterkt på meg at jeg er gravid... (mulig bare innbildning og ekstrem lyst til å bli det)..

Fikk mensen en uke for sent denne gangen, eller d.v.s vet ikke om det er mensen for jeg har aldri vært så dårlig før, skikelig svimmel og slapp og vondt i hele meg... men det varte kun i to-tre dager...

Kan det være SA? Eller kan jeg være gravid? Skal jeg ta en test??

Eller er det bare meg som er helt på jorde??

Takk takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du prøver å bli gravid, så er det vel nærliggende å ta en test!

Blødninger kan man ha i svangerskapet.

Gjest Gjest_pjusken_*
Skrevet

Henger meg på her jeg også... Håper jeg ikke kaprer tråden ;)

Går det an å ha mensen mensen/blødninger mens man er gravid? Hadde blødninger forrige mnd, i 4 dager som vanlig, men så gikk det bare en uke, så blødde jeg i noen dager igjen... Og samme denne mnd! Har aldri hatt noen problemer med dette før.. Da har jeg harr 28 dager mellom, nesten på klokkeslett, og blødd i 4 dager.. Ingen ting annet...

Samboer mener at man kan være gravid og blø regelmessig, "for tenk på alle de som ikke vet at de er gravid og føder i doen" som han så fint sa det ;)

Men jeg er ikke sikker, og lurer veldig...

Har vært kvalm, veldig lyst på sjokolade (noe som ikke frister til vanlig), trøtt og skiftende humør i det siste, men det er fult mulig det kun er inni hodet mitt ;)

Og hva betyr SA forresten? :P

Skrevet

SA betyr spontanabort.

Ja, man kan være gravid selv om man blør. Vanlig er det ikke, men noen opplever det.

Jeg har selv opplevd å ha mensen, men likevel være gravid. Dessverre mistet jeg rundt uke 6, men siden jeg hadde hatt blødning visste jeg heller ikke at jeg hadde vært gravid før jeg fikk positiv test hos legen. Ante jo at det var noe merkelig da jeg plutselig fikk ny blødning midt i syklusen.

Det enkleste er nok å ta en test. :)

Masse lykke til :smile:

Skrevet

Det er ikke så veldig uvanlig med blødninger i første del av svangerskapet, selv om jeg tror det er mindre vanlig med veldig mensliknende blødninger. Dersom syklusen virker uvanlig og man har andre symptomer som kan forveksles med graviditet synes jeg det er en god ide å ta en test..

Skrevet
Henger meg på her jeg også... Håper jeg ikke kaprer tråden ;)

Går det an å ha mensen mensen/blødninger mens man er gravid? Hadde blødninger forrige mnd, i 4 dager som vanlig, men så gikk det bare en uke, så blødde jeg i noen dager igjen... Og samme denne mnd! Har aldri hatt noen problemer med dette før.. Da har jeg harr 28 dager mellom, nesten på klokkeslett, og blødd i 4 dager.. Ingen ting annet...

Samboer mener at man kan være gravid og blø regelmessig, "for tenk på alle de som ikke vet at de er gravid og føder i doen" som han så fint sa det ;)

Men jeg er ikke sikker, og lurer veldig...

Har vært kvalm, veldig lyst på sjokolade (noe som ikke frister til vanlig), trøtt og skiftende humør i det siste, men det er fult mulig det kun er inni hodet mitt ;)

Og hva betyr SA forresten? :P

Man kan godt være gravid og blø. Jeg er selv gravid har blødd i 15 dager nå.

Har vært på UL og alt er bare bra med den lille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...