Gjest flamme Skrevet 1. august 2008 #1 Skrevet 1. august 2008 Enda en natt hvor jeg våkner opp av en vond drøm. Jeg reiser med toget men kan ikke finne billetten min. Så er det kontroll, og kontrolløren er kjempestor. En gutt skubber seg forbi ham, og jeg prøver å følge etter. Men han hånler og sier noe om at ei så lita jente kan bare glemme å komme forbi meg. Så tar han kvelertak på meg og dytter meg mot den døra som er mellom vognene, for anledningen av betong (!) og hele vogna er bare svart. Jeg sparker ham i balla, så drar jeg opp et balltre, og slår ham mens jeg skriker. Jeg klarer ikke å stoppe å slå ham, og blodet spruter. Jeg løper ut av vogna, og stasjonen likner Oslo S. Plutselig kommer det politi fra alle kanter, med hunder som ser ut som drager. Jeg løper ned trappa, men nå likner undergrunnen mer på t-banen ved stortinget. Jeg aner ikke hvor jeg skal løpe, og alt er bare en labyrint. To blonde politikvinner hopper på ryggen min og holder meg i bakken. Så begynner de å slå, og da våkner jeg, nærmest sprettende opp av senga. Jeg føler meg uvel, og prøver å drikke litt cola, og det hjelper litt. Jeg skrur på laptopen, og går inn på badet. Der blir jeg bare sittende i en halvtime. Og nå satt jeg meg foran PCen. Herregud.
Gjest tyderen Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 Enda en natt hvor jeg våkner opp av en vond drøm. Jeg reiser med toget men kan ikke finne billetten min. Så er det kontroll, og kontrolløren er kjempestor. En gutt skubber seg forbi ham, og jeg prøver å følge etter. Men han hånler og sier noe om at ei så lita jente kan bare glemme å komme forbi meg. Så tar han kvelertak på meg og dytter meg mot den døra som er mellom vognene, for anledningen av betong (!) og hele vogna er bare svart. Jeg sparker ham i balla, så drar jeg opp et balltre, og slår ham mens jeg skriker. Jeg klarer ikke å stoppe å slå ham, og blodet spruter. Jeg løper ut av vogna, og stasjonen likner Oslo S. Plutselig kommer det politi fra alle kanter, med hunder som ser ut som drager. Jeg løper ned trappa, men nå likner undergrunnen mer på t-banen ved stortinget. Jeg aner ikke hvor jeg skal løpe, og alt er bare en labyrint. To blonde politikvinner hopper på ryggen min og holder meg i bakken. Så begynner de å slå, og da våkner jeg, nærmest sprettende opp av senga. Jeg føler meg uvel, og prøver å drikke litt cola, og det hjelper litt. Jeg skrur på laptopen, og går inn på badet. Der blir jeg bare sittende i en halvtime. Og nå satt jeg meg foran PCen. Herregud. Jeg ville tolket dette slik: Du er midt i en utdannelse eller jobb (toget), men føler at dette kanskje ikke er helt det rette for deg (uten billett). En lærer, sjef eller far har du stor respekt for og føler deg liten i forhold til ham (kontrolløren). Kanskje har du en klassekamerat, kollega eller lillebror som har sluppet billig unna et eller annet som du føler er urettferdig (den lille gutten). Du føler deg fanget i hverdagen og han som er autoriteten holder deg fast i denne situasjonen slik at du ikke får utviklet deg (kvelertak fra kontrolløren). Du er irritert og forbannet på denne personen, og vil gjøre opprør (sparker og slår kontrolløren til blods). Du er redd for å gå din egen vei, redd for at det er gal vei du velger, redd for å prøve noe nytt, ny jobb, ny utdannelse (politiet). Du har 2 jenter/damer som du føler holder deg tilbake, og ikke lar deg få gjøre det du har lyst til, du er redd for at de vil "ødelegge" deg som person, at du må være en annen person for å tilfredstille dem, du kan ikke være deg selv for da "tar" de deg (politikvinnene). Kanskje er disse damene klassevenninner, kollegaer eller kanskje søstre? Jeg liker å tyde drømmene mine. Men det er ofte vanskelig med ens egne. Men liker å tippe da Hvis dette er en drøm du ofte har og at den er veldig lik fra gang til gang, så tror jeg den betyr noe. Man kan ofte drømme tulleting en gang iblant, men er det noe som drømmes ofte, tror jeg det er noe vi må ta tak i. Jeg vil fortelle om en drøm jeg hadde: Jeg var i et digert rom/hall. Det var kjempesvært og mange meter til tak og mellom veggene. Alt var helt hvitt, og det var digre hvite kuler som rullet rundt å holdt på å knuse meg. Jeg måtte løpe til et hjørne for å ikke bli knust. Tydning: Jeg følte meg liten og ubetydelig. Jeg visste ikke hvor jeg skulle og følte at jeg ikke kom noen vei. Det at alt var hvitt tror jeg betyr at det ikke var noe vondt som ville skade meg. Kulene (familie og venner) som var hvite ville dytte meg i riktig retning, til mitt eget beste. Det er lenge siden jeg har hatt denne drømmen, men nå føler jeg meg ikke liten og ubetydelig lenger. Jeg føler jeg har kontroll på livet mitt. Jeg er der jeg vil være i livet. Si ifra om du tror noe av det jeg har tippet er riktig da Første gang jeg tyder en villt fremmeds drøm
Gjest Betty89 Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Jeg ville tolket dette slik: Du er midt i en utdannelse eller jobb (toget), men føler at dette kanskje ikke er helt det rette for deg (uten billett). En lærer, sjef eller far har du stor respekt for og føler deg liten i forhold til ham (kontrolløren). Kanskje har du en klassekamerat, kollega eller lillebror som har sluppet billig unna et eller annet som du føler er urettferdig (den lille gutten). Du føler deg fanget i hverdagen og han som er autoriteten holder deg fast i denne situasjonen slik at du ikke får utviklet deg (kvelertak fra kontrolløren). Du er irritert og forbannet på denne personen, og vil gjøre opprør (sparker og slår kontrolløren til blods). Du er redd for å gå din egen vei, redd for at det er gal vei du velger, redd for å prøve noe nytt, ny jobb, ny utdannelse (politiet). Du har 2 jenter/damer som du føler holder deg tilbake, og ikke lar deg få gjøre det du har lyst til, du er redd for at de vil "ødelegge" deg som person, at du må være en annen person for å tilfredstille dem, du kan ikke være deg selv for da "tar" de deg (politikvinnene). Kanskje er disse damene klassevenninner, kollegaer eller kanskje søstre? Jeg liker å tyde drømmene mine. Men det er ofte vanskelig med ens egne. Men liker å tippe da Hvis dette er en drøm du ofte har og at den er veldig lik fra gang til gang, så tror jeg den betyr noe. Man kan ofte drømme tulleting en gang iblant, men er det noe som drømmes ofte, tror jeg det er noe vi må ta tak i. Jeg vil fortelle om en drøm jeg hadde: Jeg var i et digert rom/hall. Det var kjempesvært og mange meter til tak og mellom veggene. Alt var helt hvitt, og det var digre hvite kuler som rullet rundt å holdt på å knuse meg. Jeg måtte løpe til et hjørne for å ikke bli knust. Tydning: Jeg følte meg liten og ubetydelig. Jeg visste ikke hvor jeg skulle og følte at jeg ikke kom noen vei. Det at alt var hvitt tror jeg betyr at det ikke var noe vondt som ville skade meg. Kulene (familie og venner) som var hvite ville dytte meg i riktig retning, til mitt eget beste. Det er lenge siden jeg har hatt denne drømmen, men nå føler jeg meg ikke liten og ubetydelig lenger. Jeg føler jeg har kontroll på livet mitt. Jeg er der jeg vil være i livet. Si ifra om du tror noe av det jeg har tippet er riktig da Første gang jeg tyder en villt fremmeds drøm Kult :D Vill du tyde mine også? Hehe jeg drømmer ofte om at typen min er utro mot meg. (vell at jeg ikke stoler på han, det er grunnen.) Men jeg drømmer også at jeg blir overfalt av ukjente menn (en tall.) Også er jeg ofte full i drømmene mine og klarer nesten ikke stå på beina... hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå