Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg og typen jobber på hverdager. Begge jobber 100%, skiftarbeid, fra tidlig morgen til litt ut på formiddagen og fra ettermiddag til kveld...

De dagene begge jobber tidlig er de vi liker best, da har vi tid til å finne på noe etterpå. Hvis begge jobber sent, bare venter vi på at vi skal jobbe, får liksom ikke gjort noe fornuftig før jobben og det er kjipt. Enda kjipere er det hvis den ene jobber tidlig og den andre sent, da får vi sett lite til hverandre den dagen.

Begge, spesielt jeg har lyst på kun dagtids jobb, men det er ikke lett å finne!

Vi er ofte i samme hus, men ikke alltid i samme rom og hvis vi er i samme rom så har vi ikke alltid fokus på hverandre fordet. En av oss leser, den andre ser på tv eller er på dataen f.eks... Det er jo ikke noe kvalitetstid akkurat. Er slitne fra jobben også, så begge har litt trøbbel med å finne på noe annet vi kan hjøre sammen. Noen tips?

Jeg synes det er godt med kjærestedager og bare oss to minst en helgedag 3 helger i uka, mens han gjerne vil feste med kamerater da. Vi bor sammen, så kjæresten synes vi er mye sammen i ukedagene og at mange av helgene kan være kompistid...

Han skylder litt på jobben når jeg foreslår at noen ukedager heller kan være vennetid. Noen av vennene jobber ikke likt som han osv... At han er sliten i ukedagene skjønner jeg jo, men jeg skjønner ikke at han ikke ser at vi trenger god tid sammen utenom ukedagene da... Han er ikke i grei nok form til å være med venner da, men meg går greit? Skiftarbeidet gjør ikke ting lettere heller.

Jeg besøker, får besøk av, shopper og går på kafè med venninner f.eks noen dager i uken. Ingen av oss drikker noe særlig, og alle er vant til å være mye sammen med kjæresten og familien i helgene. Gjerne par-date også, ikke bare alene...

Skylder ikke på typen, jeg er sløv selv også. Vet ikke helt hvilke aktiviteter jeg skal foreslå... Er så lite oppfinnsom. Noen tips? Dessuten er det kjipt å prøve å finne på noe annet når jeg vet at han gjerne vil være med kompiser i helgene...

Hvordan fungerer kjærestetid, vennetid, kjæreste og vennetid, familietid og alenetid hos dere?

Føler meg som en bitch som vil holde typen vekk fra vennene sine, og ha han for meg selv hele tiden, selv om jeg ikke har helt peiling på hva vi skal gjøre sammen når vi først har mye tid sammen... :tristbla:

Noen tips og erfaringer? :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg skjønner overhodet ikke tanken om å dele inn uken i "kjærestetid", "vennetid", "familietid", "alenetid", "dittid" og "dattid"!? Minner meg litt om timeplanen på skolen det der, og uten at jeg har måttet nedverdige meg til å avtale slik tidsoppdeling med min kjære, vil jeg tro det skaper et utrolig press for å måtte omstille seg mellom disse ""tidene", med dertil varierende humørkrav og ork til å prestere sitt beste.

På meg virker folk som deler opp tiden slik som gode kandidater til lærerhøyskoler og IKKE som gode kjærester.

Du forteller at dere allerede tilbringer endel tid hjemme sammen, men er allikevel ikke fornøyd med at dere begge driver med de tingene dere trives med, hver for dere men i samme hus.

Det er vel slik om dere kan ha kontakt om dere vil? Du kan fortelle han en artig nyhet fra nett mens han ser på en serie?

Tror du bør verdsette det du allerede har, og ikke stresse opp forholdet med å lage en timeplan for det.

Hva om dere skal ha fast kjærestedag tirsdag i uker med partall og torsdag i oddetallsuker, for så å innse at du faktisk ikke selv er i form til å være godkjæreste da?

Jeg tror kjærligheten blomstrer best når en får utfolde seg naturlig når det passer med dagsform og humør,

og ikke når timeplanen sier at du må.

Stress ned og lykke til!

Gjest Pupsilure
Skrevet

Vi jobber likt som dere. Som regel jobber jeg fra ca 06-13 og han fra 15-23. Noen ganger omtrent omvendt, og noen ganger sent eller tidlig begge to. Og det er dager vi ikke ser hverandre i det hele tatt. Men vi er ikke noe særlig sammen med venner noen av oss, så derfor går det helt fint. Han er sammen med venner ca 1 gang i mnd, og jeg besøker/har besøk/shopper ca 1-2 ganger i uken, men prøver å gjøre det når han ikke er hjemme.

Vi sitter ofte med hver vår laptop på kveldene, men rett ved siden av hverandre, så vi snakker sammen litt allikevel.

Jeg skjønner du føler dere får lite tid sammen. Men snakk med han om det da. At du føler du ikke ser han så mye. De gangene jeg føler det slik, er det som regel hvis han er i et annet rom og holder på med hobbyen sin, og da sier han at han føler han er sammen med meg bare vi er i samme hus. Det gjør ikke jeg, og skjønner ikke helt hvordan han kan se slik på det. Men det gjør han faktisk.

:)

Skrevet

Virker som det hadde hjulpet veldig å bytte jobb! Hva synes du om jobb på skole eller barnehage? Det er jo bare på dagtid... Ellers er jo mange slags butikker utenfor butikksentre som stenger kl 17 eller tidligere på hverdager?

Men det dere mest trenger er hobbyer kanskje? Hver for dere, og sammen. Jeg elsker scrapbooking, smykkelaging og å bake. Mens han elsker klatring, padling og bilmekking.

Prøv å komme dere ut av huset, selv om dere egentlig vil sitte foran tv eller data! Etterhvert blir dere mindre slitne og får mer overskudd!

Både jeg og kjæresten liker å være utendørs, så vi drar gjerne på telt- og hytteturer når det er helg. Begge synes også det er godt å slappe av hjemme, enten sammen med godteri og film, vin og god mat eller han foran tv og jeg foran data. Man må få gjøre det man har lyst til, med det er kanskje lett for meg å si når jeg og min liker mye av det samme og er mye sammen.

Gjest Yoghurt
Skrevet
Jeg skjønner overhodet ikke tanken om å dele inn uken i "kjærestetid", "vennetid", "familietid", "alenetid", "dittid" og "dattid"!? Minner meg litt om timeplanen på skolen det der, og uten at jeg har måttet nedverdige meg til å avtale slik tidsoppdeling med min kjære, vil jeg tro det skaper et utrolig press for å måtte omstille seg mellom disse ""tidene", med dertil varierende humørkrav og ork til å prestere sitt beste.

På meg virker folk som deler opp tiden slik som gode kandidater til lærerhøyskoler og IKKE som gode kjærester.

Du forteller at dere allerede tilbringer endel tid hjemme sammen, men er allikevel ikke fornøyd med at dere begge driver med de tingene dere trives med, hver for dere men i samme hus.

Det er vel slik om dere kan ha kontakt om dere vil? Du kan fortelle han en artig nyhet fra nett mens han ser på en serie?

Tror du bør verdsette det du allerede har, og ikke stresse opp forholdet med å lage en timeplan for det.

Hva om dere skal ha fast kjærestedag tirsdag i uker med partall og torsdag i oddetallsuker, for så å innse at du faktisk ikke selv er i form til å være godkjæreste da?

Jeg tror kjærligheten blomstrer best når en får utfolde seg naturlig når det passer med dagsform og humør,

og ikke når timeplanen sier at du må.

Stress ned og lykke til!

Dette viser ganske lite innsikt spør du meg. Det å slenge dritt mot par som er nødt å sette av planlagt tid for å klare å få tid sammen er noe som ikke kunne falt meg inn, selv om jeg ikke er i akkurat den situasjonen selv (men teknisk sett har jeg KUN vært i den situasjonen det siste året pga avstandsforhold). Har man jobb/skole/barn/venner/hobbyer som tar mye tid, er det viktig å sette av tid til hverandre og forholdet for å ikke drukne i hverdagen, mener nå jeg.

Forslag til aktiviteter til dere er jeg ikke helt sikker på, kommer jo ann på interessene deres.. Selv går jeg og kjæresten MASSE turer, der vi går og holder hender og prater, noe av det herligste jeg vet av. Eller man kan dra turen hakket lenger å ta med mat og gå til en rasteplass. En anna ting som er artig (syns jeg) og i økende sesong utover nå er matauk sammen: plukke bær (bringebær, blåbær, tyttebær, masse bær!), sopp o.l. Ellers liker vi å se filmer sammen om vi er slitne og ikke i et altfor aktivt humør, herlig å bare sitte sammen i stillhet på den måten når man er slitne..

Skrevet

Jeg og kjæresten har det akkurat som dere, bare at vi jobber på samme plass. For å holde privat liv og jobb fra hverandre var vi nødt å jobbe motsatt. Det vil si at de oftes er slik at vi møttes rundt 10-12 tia om kvelden. I tillegg har vi kun hver 6 helg fri samtidig. Hadde vi ikke flyttet i lag ville det nok ikke vært oss mere, fordi jeg var lei av å aldri se han. Men vår kvalitetsid er å ligge om kvelden og bare holde rundt hverandre i sengen, og sovne inn i armans hans. Den helga vi begge har fri er KUN våres og da finner vi på ting som shopping( han blir med fordi han vet jeg liker det) kafe, går i byen å ser, spis middag ute, ser filmer, går tur, fjellturer o.l. Er så vandt med å ikke se han så ofte at i sommer har det vær veldig rart å vært lamme han så mye, vært et luksusproblem:) Jeg setter pris på de små ting som at han gir meg morrans kyss før han drar på jobb mens jeg ligger enda i sengen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...