Chimamanda Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Hvor lenge holder en sjokoladekake med smoerkrem seg i kjoeleskap? Noen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2008 #2 Skrevet 1. august 2008 Om den er pakket inn i noe lufttett, vil jeg tro den holder seg like lenge som den minst holdbare ingrediensen i kaken (altså, om den f.eks inneholder melk, og melken går over dato om 3 dager, ville jeg ikke spist kaken etter det).
Brunhilde Skrevet 1. august 2008 #3 Skrevet 1. august 2008 4-5 dager hvis den er pakket i lufttett boks. Jeg baker ofte med melk/fløte som er i ferd med å gå eller allerede er gått ut på dato, og det har lite å si både for resultat og holdbarhet!
Gjest Elfrida Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 (altså, om den f.eks inneholder melk, og melken går over dato om 3 dager, ville jeg ikke spist kaken etter det).Men kaka er jo stekt! Jeg ville heller bekymret meg over smørkremen, men hvis kaka står kaldt så blir den sikkert tørr før den blir dårlig.
Seeya Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Jeg ville hatt kaka i kjøleskap til smørkremen ble litt mer fast, for så å oppbevare den i romtemperatur. Formkake som har stått io kjøleskap noen dager blir ikke uspiselig pga ingrediensene, men på grunn av at kaka blir tørr. Den holder seg ganske så lenge. Sikkert hvertfall ei uke tipper jeg.. Det at du har brukt melk, og eventuelt melkas holdbarhet har ingenting å si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå