Gå til innhold

Syk drøm!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Feig ;)

Hei-

Jeg vet noen mener de kan "lese" enkelte ting utfra drømmer - og derfor prøver jeg dette her.

Dette skjedde i løpet av èn natt:

først er jeg i krigen.

Midt i striden, med lagsmedlemmer som flyr rundt, armer og ben - dvs mye død rundt meg.

Oppi det hele sitter jeg og en til, i dekning for fienden, jeg er livredd.

Sykelig, jeg kjente at jeg var pissredd, og tenkte at jeg hadde gjort en helvetes feil ved å velge meg oppi dette her.

Våknet (heldigvis, vi ble jo nesten tatt :P ).

Sovner igjen.

Denne gangen er jeg i kirken, i mitt eget bryllup.

Jeg skal faktisk gifte meg med min egen far!! (dette er jo flaut, på linje med perverst, men jeg drømte det jo like klart)

I begynnelsen er det OK, jeg gjør det uten spesiell glede, ei heller spesiell sorg.

Etterhvert begynner jeg å tenke over at dette virkelig IKKE er noe jeg ønsker, og at jeg ikke kan gjøre det, fordi jeg føler det er helt feil.

Jeg sitter (merkelig nok) på et sete i kirken, sammen med min mor, som jeg plutselig hvisker til at "jeg kan ikke gjøre det".

Moren min blir "hyper", nervøs og ber meg holde munn og gjøre det jeg må - kan ikke ødelegge nå. Det er dessuten for sent.

Jeg nekter å høre på henne, og sier ifra til min far (som jeg da skal gifte meg med :o ), at jeg ikke ønsker å såre ham, men ikke kan gjøre dette her.

Jeg husker han ble veldig lei seg, men sa det var i orden - altså ikke noe kjeft eller lignende fra ham, bare moren min.

Jeg husker jeg følte at jeg skuffet dem, og det var en jævlig følelse der og da.

:ler: Dette er virkelig sykt, og jeg hadde det tydeligvis skikkelig travelt den natten, som både lekte soldat og giftet meg (nesten), men siden det avr så ekstremt tenkte jeg at det kanskje også kunne bety noen. Anyone?

-h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei feig gjest :lol:

Har du nettopp hatt et samlivsbrudd?

De fleste drømmer krig når det er forandringer på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å tolke andres drømmer, men jeg kan kanskje komme med noen innspill?

Jeg begynner med den siste. Et bryllup er en av de største dagene i livet, og du skal gi fra deg et stort, alvorlig løfte. Det er faren din du skal avgi dette til.

Du føler deg fanget i en situasjon du ikke kan komme deg ut av - man kan ikke bare snu midt på kirkegulkvet og si "nei, jeg vil ikke likevel". Kan dette være beskrivende på en situasjon du er inne i? Veldig fastlåst? ANdre har store forventninger til deg, og det er vanskelig for deg ikke å oppfylle disse?

Når du likevel tar mot til deg og sier: Nei, dette kan jeg ikke gjøre, er det moren din som blir sur, ikke faren din. Tror du det er slik de vil reagere hvis du forteller dem at du ikke kan gjøre det de forventer av deg? (Eller har du allerede sagt det, og det beskriver hvordan de har reagert?)

Den andre drømmen, den om krigen, høres ekkel ut. Vanskelig å si noe klart siden jeg ikke vet hvem du sitter sammen med i skjul for fienden.... Vet du hvem fienden er? Her er det mange spørsmål.

Vel - krigen foregår inne i deg - du har motstridende følelser overfor et eller annet. På en måte vil du, men på den andre måten vil du ikke. DU skriver om lagsmedlemmer. Det militære representerer ofte noe autoritært. Er det noen som har kommet med en kommando/krav/ultimatum til deg?

Nå prøver nok underbevisstheten din å fortelle deg noe - du bør finne ut hva det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...