Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Noen her som har bodd/bor helt alene, og vil si sin mening om det? Blir det veldig ensomt? Jeg har fryktelig lyst til å flytte helt for meg selv. Ha hele kåken for meg selv, slippe rot fra andre, innrede akkurat slik jeg selv vil osv. Har bodd sammen med bestevenninna mi. Koselig nok det, men etterhvert kunne hun ofte gå meg på nervene, og jeg syntes egentlig vennskapet vårt er bedre når vi bor hver for oss. Nå bor jeg midlertidig hjemme. Blir egentlig gal av å bo hjemme, og lengter etter min egen plass. Må bare spare opp litt penger først. Jeg er en person som trives i mitt eget selskap veldig godt, samtidig som jeg jo også er glad i å være sosial å ha noen å prate med. Er vel litt redd for at det skal bli veldig ensomt å bo alene. Hva syntes dere om det å bo helt alene?
angeleyes Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Jeg bor helt alene og trives svært godt med det Har bodd alene nå siden september i fjor. Det er deilig å ha sitt eget sted der jeg kan styre som jeg vil. Slipper at andre maser og jeg kan gjøre ting på min måte. Jeg er en sosial person, men trives også godt i mitt eget selskap. Det beste med å bo alene er at du selv kan velge når du vil være sosial. Er det en kveld du heller vil være for deg selv og bare lese en bok for eksempel så kan du det. Hvis du heller har lyst på selskap er det jo bare å invitere noen. Da jeg flyttet for meg selv var jeg litt redd for at jeg skulle føle meg ensom, men det er sjelden jeg har den følelsen. De dagene jeg synes det er litt stusselig å være helt alen i leiligheten prøver jeg å finne på noe med noen venninner. Jeg hadde nok ikke kunnet bo alene hvis jeg ikke hadde noen gode venninner som bor i nærheten. De er gode å ha hvis ensomhetsfølelsen melder seg.
Cata Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Jeg bor alene og har gjort det i mange år. Stortrives. Men det betinger sikkert at du liker deg alene. Jeg er glad i å lese, bruker mye tid ved PC og lytter innimellom til musikk. Dessuten er jeg omgitt av mennesker hele dagen, så det er rett og slett godt å slippe å forholde seg til noen når jeg kommer hjem.
pittie Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 Jeg bodde alene før. Mye enklere å bare ta vare på seg selv, og man kan invitere folk på besøk når man vil Jeg var en god del ute når jeg var alene da. På kafe med venner etc.
Aeryn Skrevet 31. juli 2008 #5 Skrevet 31. juli 2008 Bor helt alene, og trives med det. Trives så godt at kommer sannsynligvis til å fortsette å bo alene. Har prøvd samboerskap, men setter for stor pris på friheten ved å bare ha meg selv å ta hensyn til. Har to katter nå. Tenker å skaffe meg noen flere etterhvert som jeg blir eldre, så kan jeg bli en sånn gammel gal kattedame.
Gjest -Maggie- Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 Jeg har bodd alene tidligere, og trivdes veldig godt med det. Ikke ensomt - vil man være sosial er det jo bare å gå ut døra.
Daria Skrevet 1. august 2008 #7 Skrevet 1. august 2008 Jeg bor helt alene og har gjort det i 8 år, og synes det er herlig. Tror man kan bli mer sosial av å bo alene, fordi man må ut av huset og finne på noe for å treffe andre. Det eneste som er stusslig med å bo alene er når man er syk og kjøleskapet er tomt...
Ms.Mee Skrevet 1. august 2008 #8 Skrevet 1. august 2008 Bor helt alene, og trives med det. Trives så godt at kommer sannsynligvis til å fortsette å bo alene. Har prøvd samboerskap, men setter for stor pris på friheten ved å bare ha meg selv å ta hensyn til. Har to katter nå. Tenker å skaffe meg noen flere etterhvert som jeg blir eldre, så kan jeg bli en sånn gammel gal kattedame. Samme her!
Morea Skrevet 1. august 2008 #9 Skrevet 1. august 2008 Jeg bor også helt alene. Delte med venninner da jeg var student. Nå føler jeg at jeg er for gammel til å bo sammen med noen andre enn kjæresten, som fortiden bor i et annet land, samt at jeg har økonomi til å bo helt greit alene. Siden kjærestesituasjonen for øyeblikket gjør det umulig å bo sammen er det derfor den absolutt optimale løsningen for meg å bo alene! Koselig leilighet, jeg rydder og roter som jeg vil, kan tusle rundt i undertøyet uten at noen bryr seg, lage mat når jeg vil og hva jeg vil.... Digg rett og slett. Har uansett mange nok gode venner til at den German Sheperd-skrekken til Bridget Jones ikke preger meg nevneverdig.
Gjest Gitte Skrevet 1. august 2008 #10 Skrevet 1. august 2008 Jeg bor også alene. Er stort sett sammen med folk siden jeg liker det best. Enten ute, hos de eller hos meg. Men når jeg endelig får lyst til å være helt alene er det utrolig godt å bare låse døra hjemme.. Koser meg med å bo alene jeg Ingen å krangle med om husarbeid heller..
Antoinette Skrevet 1. august 2008 #11 Skrevet 1. august 2008 Jeg bor alene i lange perioder av gangen (alt fra 4 uker til 3 mnd.) og det går kjempebra. Jeg liker mitt eget selskap men jeg har to hunder som selvsagt gjør at huset ikke er helt stille.
Gjest Frk Åberg Skrevet 1. august 2008 #12 Skrevet 1. august 2008 Jeg har kun bodd helt alene en kort periode for noen år siden. Det var veldig fint på mange måter. Men om man ikke vil bli ensom, er det nok viktig å ha et godt etablert sosialt nettverk. Det er mindre å anbefale om man f.eks. er ny i byen og ikke kjenner så mange.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2008 #13 Skrevet 1. august 2008 Noen her som har bodd/bor helt alene, og vil si sin mening om det? Dyrt, dyrt, men deilig, deilig.
Frk Johansen Skrevet 1. august 2008 #14 Skrevet 1. august 2008 Alt til sin tid vil jeg si, er du ung og har råd til å flytte fra dine foreldre/venninne så bo alene. Man blir økonomisk bevisst i den tiden for man må alltid klare alle utgifter selv, fordelen er at huset er akkurat slik man forlot det og man kan fylle det med venner eller la være. Jeg har bare bodd et par år alene og det var helt greit da, nå har jeg samboer og barn og kunne ikke tenke meg å bo alene men digger de ukene han er på reise og barna er hos pappaen sin. Da er huset mitt og bare mitt.
Gina T Skrevet 1. august 2008 #15 Skrevet 1. august 2008 Bor helt alene, og trives med det. Trives så godt at kommer sannsynligvis til å fortsette å bo alene. Har prøvd samboerskap, men setter for stor pris på friheten ved å bare ha meg selv å ta hensyn til. Har to katter nå. Tenker å skaffe meg noen flere etterhvert som jeg blir eldre, så kan jeg bli en sånn gammel gal kattedame.
The Kitten Skrevet 1. august 2008 #16 Skrevet 1. august 2008 Jeg har aldri bodd helt alene. Jeg tror jeg hadde likt det. Det må være ganske deilig å bare ha seg selv å ta hensyn til. Det er aldri noe kø på badet, det er aldri krangel om hva en skal ha til middag og en kan innrede hjemmet etter eget ønske. Jeg tror heller ikke at jeg ville følt meg ensom. Det er alltid mulig å ha folk rundt seg. På jobb, på skolen, på fester, pokerkvelder, filmkvelder, familiebesøk osv. Hilsen The Kitten :banantroll:
murray Skrevet 1. august 2008 #17 Skrevet 1. august 2008 Jeg har bodd alene i to år og stortrives! Før det bodde jeg i kollektiv i noen år, men kunne ikke tenkt meg å bo i kollektiv igjen. Been there done that osv. Når jeg kommer hjem fra jobb og er sliten er det heelt stille Jeg kan lage middag uten å måtte dytte unna restene til naboen og har kjøleskapet for meg selv Jeg liker å være alene, så for meg er ikke ensomheten noe problem. Blir det kjedelig fyker jeg ut døra og finner på noe med venner.
momo Skrevet 1. august 2008 #18 Skrevet 1. august 2008 Jeg bodde noen år alene før jeg traff mannen min, og jeg trivdes veldig godt med det. Og jeg er veldig sosial av meg. Men greit og bo alene, da kan man ha privatliv da man vil, fest og venner på besøk da man ønsker, høylytt sex da man ønsker. Og man blir nok vant til det veldig fort.
Noli Skrevet 1. august 2008 #19 Skrevet 1. august 2008 Jeg bodde alene en stund før samboeren min flyttet inn. I teorien bodde ei venninne her, men hun var reist vekk til en annen by i mange mange mndr før hun flyttet, så det var bare som om leiligheten hadde et rom mindre. Synes det var godt å bo alene, og en sjelden gang skulle jeg nesten ønske jeg fremdeles gjorde det..
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2008 #20 Skrevet 2. august 2008 Noen her som har bodd/bor helt alene, og vil si sin mening om det? Blir det veldig ensomt?Hva syntes dere om det å bo helt alene? SÅ har jeg følgende kommentarer: - Det er lov å jobbe litt og være klar over det tar tid: å få seg noen bekjente og venner - Det er lov å invitere noen hjem av og til (du bestemmer hvem og når) - Det er lov å skaffe seg et kjærlighetsliv, dvs. en elsker/elskerinne/kjæreste - Det er lov å invitere familie av og til om du har kontakt med dem - Det er lov å ta initiativ til å finne på aktiviteter utenfor rommets vegger med andre - Det er lov å tenke positivt overfor deg selv og din rolle i tilværelsen - Det er gøy å styre alt selv, handle inn mat til seg selv, lage mat til seg selv, se TV eller en dvd-film alene og ikke minst: sove alene. - Men blir man ensom, må man ta initiativ til noen små justeringer. Du har selv ansvar for hva som bør skje i ditt liv, og for å oppsøke aktiviteter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå