Gå til innhold

Bilder av barn

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg husker jeg var på danskebåten, og der var det en del unger som lekte i plastkulene. Spurte en mor som sa det var ok jeg tok bilder, og jeg ville selvsagt aldri lagt ut slike bilder på nettet.

Men idag var jeg på stranda med en venninne og hennes 2 barn. Hadde med meg fotoapparatet mitt, men ville ikke bruke det da det var så mange barn med foreldre som ikke hadde blitt spurt. Jeg tok selvsagt ingen bilder. Men det var ikke alle som hadde det jeg vil kalle anstendige klær på barna deres. Gutter skal ikke vise stasen til hvemsomhelst, nakne jenter synes jeg heller ikke er greit. Tenker disse foreldrene over hvor mange syke folk det er i verden?

Videoannonse
Annonse
Gjest ¤bella¤
Skrevet

Det er ganske vanlig at små barn går nakne på stranden.

Skrevet

Jeg hadde reagert mer på at noen tok bilder av barn på stranda enn at barn på stranda er nakne!

Foreslår at du lar fotoapparatet ditt være hjemme....

Skrevet

Jeg har tatt bilder av sønnen min på stranda, akkurat som jeg gjør i andre situasjoner. Ville heller ikke reagert på at andre tok bilder på stranda av sine barn og at han derfor kan bli med i bakgrunnen. Det er helt normalt at barn går nakne på stranda, og bildene skal bare inn i mitt album.

Dersom du ikke vil ta bilder av barn du ikke har fått samtykke fra foreldrene fra, betyr det da at du ikke kan fotografere folkemengder? Da utgår ganske mange hendelser, f.eks. 17.mai og skoleavslutninger. Eller er det bare når de er "uanstendig kledd" du ikke kan ta bilder?

Skrevet
Jeg hadde reagert mer på at noen tok bilder av barn på stranda enn at barn på stranda er nakne!

Helt enig. Litt trist hvordan verden har forandret seg. For 20 å siden var ingen i nærheten av å tenke sånn...........

Skrevet (endret)

Syke j..ler vil uansett kunne finne på å linke helt uskyldige bilder av barn med klær på til ikke fullt så uskyldige nettsider.

Foretrekker forøvrig at bebbisen min er naken på stranda, fremfor i babybikini.

Endret av Vingedama
Gjest nobilian
Skrevet

Jeg kommer til å ta bilder av min sønn på stranda når den tid kommer, og om noen kommenterer det, vil de få passet påskrevet.

Det er forjævlig å oppleve å bli mistenkeliggjort hver gang man viser sitt eget barn ømhet.

Jeg tar mine bilder, og driter i de som mener det er upassende.

Skrevet

Jeg ville aldri lagt ut bilder av barn på nettet, men det må jo være koselig å ha bilde av podens første strandtur? I sitt eget album hjemme.

Skrevet

Sønnen min går naken på stranda vi har på hytta til svigerfar eller på stranda vi har et stykke fra her vi bor. Begge disse er kun brukt av oss og vår familie så det er greit der. På offentlige strender han har på badebukse.

Men jeg har med kamera og tar bilder av ungene i mange situasjoner. Også på steder hvor det er andre barn og jeg har aldri spurt om tillatelse. Har aldri blitt spurt når andre har tatt bilder av sine barn heller. Er man i offentlig rom må man vel regne med at folk tar bilder?

Gjest antigartner
Skrevet
Jeg ville aldri lagt ut bilder av barn på nettet, men det må jo være koselig å ha bilde av podens første strandtur? I sitt eget album hjemme.

Enig.

Mange av mine Facebook-venner har forresten lagt ut mengder av bilder av sine unge håpefulle (alt fra nyfødte til 10-åringer). Jeg er barnløs og har på den måten lite erfaring med hva som er "skikk og bruk" på dette området, men reagerer litt likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...