Gå til innhold

Gå i kirken uten invitasjon til middag?

Gå i kirken uten bryllupsinvitasjon?  

54 stemmer

1. 1. Kan man gå i kirken uten å være invitert til bryllupet?

• Ja, vielsen er åpen for alle
      49
    • Ja, men man bør forhøre seg med brudeparet først
      4
    • Nei, kun dersom man er invitert til middagen
      1
    • 0

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min samboer og jeg har en diskusjon.

Vi er invitert til kaffen i et bryllup. Er det da vanlig å gå i vielsen, eller er denne kun for de som er invitert til middagen?

Jeg mener at vielsen er åpen for alle, både de som kjenner paret uten å være invitert i bryllupet overhodet, og dem som er invitert til hele eller deler av bryllupsfeiringen. Samboer er usikker, og er redd for at det skal oppfattes frekt at vi dukker opp.

Jeg er overbevist om at jeg har rett, men hva mener dere?

Endret av Miss Fishy
Videoannonse
Annonse
Gjest ¤bella¤
Skrevet

Jeg har vært på flere vielser uten en gang å være invitert til kaffen ;)

Så sant de ikke har en lukket vilese er den åpen for alle.

Skrevet
Min samboer og jeg har en diskusjon.

Vi er invitert til kaffen i et bryllup. Er det da vanlig å gå i vielsen, eller er denne kun for de som er invitert til middagen?

Jeg mener at vielsen er åpen for alle, både de som kjenner paret uten å være invitert i bryllupet overhodet, og dem som er invitert til hele eller deler av bryllupsfeiringen. Samboer er usikker, og er redd for at det skal oppfattes frekt at vi dukker opp.

Jeg er overbevist om at jeg har rett, men hva mener dere?

SELVSAGT er det helt normalt for dere å gå til vielsen. Vielsen er for alle, og naboer og andre som ikke er invitert kan også stikke innom. Det som kanskje kan gjøre at de som ikke er invitert til middag, ikke kommer i vielsen, er vis de reiser langt - og det blir upraktisk å komme til vielsen , for så å vente i mange timer før kaffien. Men jeg vet om mange som har gått i vielsen selv om de bare er invitert til kaffi (de bodde da i samme by, så de stakk bare hjem etter vielsen og var der frem til kaffien)

ABSOLUTT IKKE FREKT! Jeg hadde blitt kjempeglad som brud om alle kom til vielsen

Gjest Nishiki
Skrevet

Har de en helt vanlig vielse kan alle stille opp. Og jeg tror det er ganske vanlig å dra i vielsen om man er invitert i kaffen.

Synes nesten det er mer uhøflig å ikke dra i vielsen om man skal til kaffe en motsatt ;)

Skrevet

Legger til poll og...

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Synes helt klart man kan gå i kirken, selv om man er invitert til kaffe/middag eller ingen av delene. Med mindre brudeparet har sagt klart ifra at man IKKE er velkommen, da...

Skrevet

Oj, ser det har kommet flere svar allerede.. Jøss, dere er raske! :-)

Takk for hjelpen, vi er tydeligvis enige. Viser denne til sambo jeg.

Skrevet
Har de en helt vanlig vielse kan alle stille opp. Og jeg tror det er ganske vanlig å dra i vielsen om man er invitert i kaffen.

Synes nesten det er mer uhøflig å ikke dra i vielsen om man skal til kaffe en motsatt ;)

Signerer denne :)

Gjest antigartner
Skrevet

En vielse er en offentlig handling. Dersom brudeparet ikke har "bestilt" en lukket vielse, så kan hvem som helst møte opp i kirken. (Hvis de har lukket vielse, så har de som regel ikke annonse i lokalavisene på forhånd osv.)

Det er jo slett ikke uvanlig at gamle klassekamerater og naboer fra barndommen, som ikke nødvendigvis er bedt verken til middag eller kaffe, ønsker å vise brudeparet oppmerksomhet ved å møte opp i kirken. Jeg har selv gjort det ved en anledning, og har opplevd andre som har gjort det i andre bryllup jeg har vært i. Brudeparet har satt pris på oppmøtet.

Er dere bedt til kaffe, støtter jeg Nishikis kommentar; dere bør absolutt møte til kirken såfremt det er mulig for dere.

Skrevet

Syns de e akseptabelt dersom en velge å ikke gå på vielsen dersom man "bare" e invitert på kaffe...., MEN syns man BØR møte i kirken også.

Blir litt sånn "ja, vi vil gjerne ha ferst og kake, men bryr oss ikkje om tanken bak dagen..." dersom man uteblir fra kirken.

Dersom tidspunkt for vielsen + kirke står i invitasjon forventer man nåkk at man som kaffe gjest møter opp,

Men selvfølgeli e jobb og avstander med på å forklare at noen velge det bort, og det synns JEG er greit

Skrevet

Hadde vært litt uhøflig å ikke gå i vielsen om man er bedt til kaffe, om man nå ikke bor såpass langt unna at det blir et problem å komme seg til kirken.

Gjest Gjest_Miss Fishy_*
Skrevet

Ser ut som det ikke er noe tvil her nei...

I vårt tilfelle står tidspunkt og sted for vielsen i invitasjonen, så jeg skjønner ikke hvorfor diskusjonen kom opp i det hele tatt.. Men det rare er at flere av kameratene til sambo trodde det samme som ham!? Mannfolk... :erter:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...