Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Hei! Jeg har kraftig tinnitus og er veldig var for lyder. Spesielt hYYlelyder som de fleste kombiskap gir fra seg. Har også åpen løsning mellom stue/kjøkken, så det kan være veldig plagsomt. Jeg har fra før av et Elto kompiskap, som bråker fælt. For 4 dager siden kjøpte jeg et Electroluxskap som skulle være veeldig stillegående - 34 db. som visstnok er det laveste som finnes. Skuffelsen var derfor stor når jeg fant ut at det bråkte like mye som det gamle.. Jeg er egentlig veldig usikker på hvor relevante disse decibelmålingene er. Tror det kommer an på frekvens o.s.v hvordan man oppfatter lyden. Det står i vater og har tilstrekkelig luft rundt seg, så det skal ikke ha noe med DET å gjøre. Kanskje det er fler som meg der ute, som reagerer lettere enn andre på lyd? Og har dere isåfall et kombiskap å anbefale meg? På forhånd tusen takk for svar! Vennlig hilsen Aurora.
Oliven Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Nye kombiskap har en annen gass enn de gamle. Den gamle gassen(KFK) var ikke miljøvennlig og ble byttet ut til en mer miljøvennlig gass(R-600), men denne bråker mer. http://www.helsebiblioteket.no/Forgiftning...kalier/4753.cms Det er nevnt en HFK gass her. Mulig denne er mer stille enn R-600, ikke ulovlig å ta den inn, men aner ikke om det finnes kjøleskap med den gassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå