Gå til innhold

kan man vite selv om man har eggløsning?

Anbefalte innlegg

Gjest StoreSky
Skrevet

Rett og slett!

Jeg får ca 2 uker før menstruasjon ømme pupper, oppblåst, murringer, blir tørr (som i ikke-utflod) etc etc.

Kan man ha pms selv om man ikke har eggløsning, eller er hormoner der i syklus uansett?

Jeg har laaange menstruasjonsykluser, og håper jo at jeg da iallefall ha eggløsning ca 14 dager før mensen iallefall!

Grunnen til at jeg lurer, er jo fordi at de som ikke har eggløsning, har mensen uansett. (slik jeg har forstått det)

ps. skal til gynekolog om 2 uker -endelig. Ventet leeeenge på time.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å kjenne det i alle fall. Får sånne mens-murringer.

Skrevet

Du kan jo tempe, da ser du om du har EL eller ei. (men det må du jop da gjøre hele syklusen da, så den legetimen kommer vel før du finner ut av det selv...)

Gjest StoreSky
Skrevet

Jo, det er som at jeg også kan føle "noe" - men kan jo være andre hormoner/innbilninger...

Skrevet

Men det er jo slett ikke utenkelig at du har EL 14 dager før mens da.

Mine sykluser er (ehh, før jeg ble gravid da) helt på bærtur, lange og uregelmessige (ikm dag 70 eller noe sånn da jeg testet positivt...) men EL har jeg... 14 dager før mens. Det er bare det at det er meget varierende hvor mange dager det går fra mens frem til EL, men den kommer før eller siden, og mensen 14 dager senere.

Gjest StoreSky
Skrevet

Malama: det er det jeg håper!

Er vel ikke noe å gjøre med lange sykluser. Mine blir forsåvidt bare lengere og lengere. Idag er det 50. dag. (testet igår som var negativ) Men er jo fremdeles håp.

Veldig ømme pupper, småkvalm, lett rørt..., etc. Men slik er det hver syklus.

Skrevet
Malama: det er det jeg håper!

Er vel ikke noe å gjøre med lange sykluser. Mine blir forsåvidt bare lengere og lengere. Idag er det 50. dag. (testet igår som var negativ) Men er jo fremdeles håp.

Veldig ømme pupper, småkvalm, lett rørt..., etc. Men slik er det hver syklus.

Hei!

Jeg kan som regel kjenne det, men ikke like sterkt hver gang. Noen ganger har jeg vondt i en av egglederne (kjenner hvilken siden egget har løsnet fra) og blir alltid veldig våt og får mer lyst på sex et par dager rundt det jeg tror er EL. Mensen kommer 14. dager etter dette. Slimmengden varierer veldig! Synes det høres litt mystisk ut at du blir tørr, men vet jo at mange ikke har noen symptomer i det hele tatt når de har EL. Har hørt at akupunktur kan stabilisere syklusen hvis man er uregelmessig, kanskje det er vært et forsøk?

Gjest StoreSky
Skrevet

Sauvignon: Blir tørr etter EL, mente jeg.

Rundt da jeg tror jeg har EL så er jeg som det. Synes jeg kjenner noe, får veldig lyst på sex, og er våt.

Har bare fått det for meg at jeg kanskje ikke HAR eggløsning, vet ikke hvorfor...

Nå har det gått 14/15 dager siden jeg trodde jeg hadde eggløsning, negativ test på onsdag. Men ingen tegn til mensen enda heller. (kom en mini mini dråpe blod i går, men ikke noe mer. merkelig)

ps. rart at man er så åpen og forteller fremmede om sånne detaljer!

Skrevet
Sauvignon: Blir tørr etter EL, mente jeg.

Rundt da jeg tror jeg har EL så er jeg som det. Synes jeg kjenner noe, får veldig lyst på sex, og er våt.

Har bare fått det for meg at jeg kanskje ikke HAR eggløsning, vet ikke hvorfor...

Nå har det gått 14/15 dager siden jeg trodde jeg hadde eggløsning, negativ test på onsdag. Men ingen tegn til mensen enda heller. (kom en mini mini dråpe blod i går, men ikke noe mer. merkelig)

ps. rart at man er så åpen og forteller fremmede om sånne detaljer!

Hei igjen!

Det høres jo kjempe positivt ut! En dråpe blod kan være festeblødning vet du! Det er en jo en del som må vente lenge før de får utslag på graviditets testen, oj, dette er spennende! Skjønner at du er redd du ikke har EL, var aldri det før, men etter å ha lest så mye om ting i forbindelse med graviditet/forsøk på å bli det så har jeg blitt litt paranoid. Test igjen om noen dager, sikkert flere enn meg som venter i spenning! Krysser fingerene...

P.S - ja, rart med denne åpenheten, men veldig bra også ; )

Skrevet

Jeg kjenner gjerne godt på kroppen når det er el. Jeg får stikkinger i magen, og får veldig tydelig el slim. Altås helt motsatt av deg storesky, som blir tørr. Det synes jeg egentlig var litt rart at du ble, for jeg trodde liksom dette el-slimet var rimelig nødvendig jeg da.... :klø:

Skrevet

Hun har jo poengtert at hun mente at hun blir tørr ETTERPÅ. Ikke alle merker el-slimet heller, men når el er over skal i alle fall utfloden tørke opp

Skrevet
Hun har jo poengtert at hun mente at hun blir tørr ETTERPÅ.

Beklager Malama, jeg leste visst for fort...

Skrevet

Eg har eggløysing, men har aldri nokon symptom på at eg har det. No er eg gravid, og eg hadde heller ikkje eit einaste lite EL-symptom den syklusen det klaffa. ;) Og EL-slim har eg heller aldri klart å finna. Så alle treng ikkje å ha slike symptom, nei!

Skrevet

Det høres jo definitivt ut som eggløsningssymptomer, men man kan ha symptomene uten at egget løsner/kan befruktes, kroppen reagerer uansett på at egget utvikler seg og modnes, samme hva som skjer etterpå (noen egg dør vel der de sitter). Men oftest betyr det jo at kroppen fungerer som den skal :)

Gjest StoreSky
Skrevet

Hmm, ok. Jeg har iaf nå fått mer og mer blødninger. Enn så lenge bare rosa, men men. Så ikke noe klaff i sommerferien heller. Tar visst tid...

:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...